51. divizije pale na prvom testu?

Što kiša uspe da pokvari, Sunce ne ispravi.

 

Već završena deonica 51. divizije uveliko je u upotrebi iako još uvek nije zvanično otvorena. Stanovnici su je koristili kako bi skratili vožnju od Majšanskog puta do Kireške iako su kolima prolazili tik uz mašine koje su radile na kružnom toku. Sve je to tako trajalo do prve ozbiljnije ovogodišnje kiše nakon koje je svaže asfaltirana deonica pokazala ozbiljne nedostatke, pošto na delu deonice nije došlo odvođenja kišnice, pa je deo kolovoza ostao pod vodom. Kako bi uklonili vodu sa kolovoza, brzo se moralo reagovati i izgraditi kanal kao privremeno ili pak trajno rešenje. Vreme će pokazati…

Duž trase postoji kanal (jarak) koji služi za odvođenje vode ali on nestaje u delu gde trasa ulazi u kružni tok. Sasvim je očigledno da će se nakon izgradnje kružnog toka, morati uraditi kanal i u delu u kome ga nema jer su ovakvi kišni periodi uobičajni u Subotici.

Okolno stanovništvo nam je ukazalo na drugi problem, mnogo ozbiljniji. Naime radi se o sleganju dela trase, koje se javilo u dužini od oko 20 metara. Fotoapartaom teško uhvatiljiva ali okom lako vidljiva deonica je počela da tone već nakon završetka, međutim u veoma maloj meri pa joj se tada u izveštajima nije pridavalo pažnje. Iako asfalt nije popucao, ulegnuće je očigledno, što predstavlja problem jer će se u slučaju daljeg sleganja nametnuti pitanje izrade podloge same trase, i kavliteta radova.

 

Veliki broj susednih ulica je dobilo ili će dobiti asflat. Juče su počeli radovi na asfaltiranju prvog sloja u ulicama Severna u dužini od 200 metara i Otvorena u dužini od 150 metara.



KOMENTARI

  1. dasHHa kaže:

    No comment!!!

  2. Anonimni kaže:

    sve u svrhu kampanje, ali to nije smešno. Ponovo se bacaju pare na loše urađene stvari a te pare nisu njihove, PARE SU NAŠE. PROSTO JE NEVEROVATNO KOLIKO SU GLUPI I NESTRUČNI SVI KOJI RADE U DIREKCIJI KAD JEDAN OBIČAN PUT NISU U STANJU DA NAPRAVE. Ali…. da je u pitanju samo direkcija…. a nije. PA gde li su sad svi ti STRUČNJACI koji su bili na slikanju. JOOOOOJ bože što ih ne uzmeš u svoje kraljevstvo.

  3. suboticanin kaže:

    Nije to tako jednostavna stvar, naraviti put kroz njivu. Napraviti put kroz brda i planine busiti tunele, raditi na liticama i obroncima to je „dimce na vagince“ ali u ravnici to je mnogo teze, pa to je posoo. Naravno da kao i sve ostalo i ovde je bilo vaznije ko ce uzeti koliko para a ne da posao bude obavljen kako treba. Podsecanja radi ovu deonicu neradi Voj put nego neko drugi i to samo na insistiranje Olivera Dulica da ovaj posao dobije Alpina odnosno Kongrad. Nema nama srece ni sa jednom vlasti dok se i mi svi sami ne promenimo pa da onaj za bagerom kaze ljudi nemozo to tako jer sam 100% siguran da oni koju su sagradili vise stotina kilometara puteva odmah bi morao da vidi i kaze ljudi moji ovo nece biti dobro uraditi ovako. Ali nikom to nije u interesu jer bih taj bio „pametnjakovic“ i ako bih toliko filozofirao brzo bih bio sklonjen jer mnogo prica i mnogo zna. 
    Nema vise ljudi koji zele da rade za dobrobit svih nego samo za svoj dzep.
    Da su kroz istoriju tako svi razmisljali verovatno nebih danas imali nista u ovom gradu tj drzavi. Setite se samo radnih akcija 70′ i 80′ ili sada govorimo o reciklazi kao necemu novom, prikupljanju papira i plastike selekciji odpada ??? Dragi moji moja generacija je skupljala pare za ekskurzije u osnovnoj skoli tako sto smo sakupljali staru hartiju molili komsiluk da ne bacaju novine, stripove i ostali papir, a sada su to postali nekako „ciganski poslovi“ u koje bih sada svi da udju kao veliki biznismeni.

  4. gost kaže:

    Oliver i Alpina??? Ma ajde!! Ma nije to tako! To vi samo insinuirate… 🙂
    Oliver je cesce u kancelariji Nevenke Sindjic nego kod svoje kuce… 🙂
    Ama svaki segment drustva je korumpiran! Ama svaki!!!

  5. Hirohito kaže:

    A da trazimo pomoc od Japana ? Oni su AUTO PUT koji je bio devastiran posle zemljotresa napravili za 7 dana ako dobro znam !!!!! 7 DANA !!!! AUTO PUT !!!! A pri tom jedna traka je bila prohodna !!!

  6. djomla kaže:

    Problem atmosferskih voda ce se najefikasnije resiti izgradnjom kolektorska 7. Medjutim dok se kolektor ne izgradi a potrajace to, morace da se urade i odrzavaju kanali oko trase. Problem je uocen, bezo se reagovalo i ocekujem da se i trajno ukolni. Ovaj drugi je malo veci problem…

  7. Anonimni kaže:

    @djomla
    Ublažavaš situaciju, ok. Mnogi kažu nije to sve baš tako, gledajte to i sa druge strane i sl. Ajde da jednom u životu budemo realni, nov novcat put, toliko je nov da još nije ni završen i već imaš problem da se voda zadržava na njemu pri tom su okolo NJIVE, i druga stvar KATASTROFALNO URAĐEN jer još nije ni u funkciji i već imaš sleganje. Pa šta će biti kada se pusti u funkciju, a kolko znam je predviđen kao neka vrsta zaobilaznice što znači da će se njime kretati i šleperi. Koliko će proći vremena da skroz propadne, 1 ili 2 godine ako i toliko izdrži. Jedino što mogu iskreno da konstatujem je da zaista imamo (čitajte šta hoćete) koji su kao nadležni ALI TOTALNO BEZ IKAKVE ODGOVORNOSTI. Na tom principu poslovanja bi i moćna Kina propala za godinu dana, a mi kao treba da se čupamo iz gliba. Predpostavljam da oni kojima je ovo namenjeno ne osećaju ni malo odgovornosti za ovo, ali to je od njih i za očekivati ALI NE MOŽE MI BITI JASNO KO SU ONI KOJI ĆE I DALJE DA BIRAJU SOPSTVENU PROPAST UMESTO DA UZMU GOVNJIVE MOTKE I OTERAJU ĐUBRAD TAMO GDE IM JE I MESTO. Svaki puta kad ih vidim da se pojavljuju bilo gde sa svojim glupim facama i pričama kreće mi mučnina i povraćanje.

  8. jasmina kaže:

    Ne mogu da kazem da sam iznenadjena. Jedino se jos mogu iznenaditi ako nesto valja.

    djomla:
    Problem je uocen, bezo se reagovalo i ocekujem da se i trajno ukolni.
     

    Slazem se sa autorom prethodnog komentara, ublazavas situaciju. Problem nije trebao biti uocen. Trebao je biti predvidjen i sprecen paralelnom izgradnjom atmosferske kanalizacije. 

    Tako su i na nasoj zgradi menjali krovni pokrivac i ostavili rupu tokom noci. Pala je kisa i ja sam imala poplavu u stanu. Izvodjac se iznenadio kada sam mu to saopstila. Iznenadjen si sto je kisa prosla kroz ogromnu rupu na krovu i usla u moj stan?!!  *#@&*:</?&&#@! 😡

  9. zabrinuti kaže:

    Nadam se da će srediti spoj Ferenci Ibolje i Severne. Inače će biti kao da ste stigli na kraj sveta i onda bum na nos  😡

  10. jasmina kaže:

    a da,…….. privremeno-najduze………..naravno

    Naravno, pod atmosferskom kanalizacijom nisam mislila na neki kolektor, vec propust ispod puta koji ce da odvede vodu u naredni zemljani kanal. Samo da ne bude zabune 🙂

  11. ja kaže:

    gamad… a apsolutno podrzavam ono za govnjive lopate… mislim da bi to mozda i bio nezan kraj za njih… sve ih treba na goli otok!!! ili makar da izmislimo nesto slicno tome al sa jos gorim uslovima i da ih sve spakujemo tamo sa sve onima koji su ih rodili i svu njihovu decu…!!!  fuj

  12. linci kaže:

    *zabrinuti* je izgleda upoznat sa situacijom u nasoj ulici-ulica Ferenci Ibolje-, pa bih ja samo jos dodala: ma ne treba to nista srediti! Taj spoj je bas tako verovatno u projektu! To je zato da se redovno odvoji asfaltirana od neasfaltirane ulice! Pa sta ako u ulici ljudi zive od ’60-tih! Pa asfalt nije predvidjen za naseljenu ulicu!!!! STRASNO!

  13. djomla kaže:

    Ne mogu da ublazavam sam sebe posto je tekst moj. 🙂 Nego, posto sam i sam inzenjerske struke i radim kao projektant, znam iz iskustva da se i najiskusnijim strucnjiacima desava da previde neke stvari koje rade po 20-30 godina. Naravno, stvar ode na ispitivanje, uoce se nedostaci i uklone pre nego sto izadje iz fabrike. Jednostavno, kada stvarate nesto, ne mozete to uraditi bez ijedne greske, ako je sistem dobar, greska se uocava na vreme (u samom pocetku) i ispravi. Svako ko je stvarao nesto bilo da je gradjevinac, masinac, elektrotehnicar, programer itd… zna o cemu pricam. E sad…

  14. Anonimni kaže:

    Da, ovde je postalo praksa da u svakom poslu prave greške. Ako već jesi inženjer onda znaš da je ovo propust u samom izvođenju radova, količini materijala i kvalitetu ugrađenog a ne u projektu. TO SE NARODSKIM JEZIKOM KAŽE DA NEKO POJMA NEMA O POSLU KOJI OBAVLJA ILI U SAMOM STARTU KRADU MATERIJAL A PRIKAZUJU LAŽNE FAKTURE.

  15. jasmina kaže:

    Necu vise da kontriramm, samo ovaj put….nadam se  🙂
    Jasno je da se javljaju propusti, ali su jedino opravdani sitni propusti. Odvodjenje atmosferskih voda sa puta je krucijalna stvar pri projektovanju. Medjutim, iz iskustva i prica iskusnijih znam da putari najcesce ne gledaju dalje od puta. Eventualno skiciraju neki jarak pored ili napisu u teh. izvestaju „izraditi jarak“. Joj sada ce da me ubije neki putar! Ali, jbg, tako je. Izvinjavam se. Uvek mi padne mrak na oci kada treba da protumacim putarski crtez. 

  16. djomla kaže:

    Da, ovde je postalo praksa da u svakom poslu prave greške. Ako već jesi inženjer onda znaš da je ovo propust u samom izvođenju radova, količini materijala i kvalitetu ugrađenog a ne u projektu. TO SE NARODSKIM JEZIKOM KAŽE DA NEKO POJMA NEMA O POSLU KOJI OBAVLJA ILI U SAMOM STARTU KRADU MATERIJAL A PRIKAZUJU LAŽNE FAKTURE.

     

    rekoh „ako je sistem dobar, greska se uocava na vreme“. Nisam rekao da u Direkciji vlada dobar sistem, ja ga ne poznajem da bi sudio o njemu. 🙂

    P.S. Greske su ocigledne, to ne sporim…

  17. sonja kaže:

    ovakve greške se ne praštaj vertikalni i horizontalni nagib kolovoza kao i telo puta proračunato za  odgovarajuću bruto tonsku teživu vozila je osnov prilikom projektovanja a pre svega prilikom izrade urbanističke dokumentacije koja mora rešiti i odvod atmosferskih voda sa kolovoza i dati sve parametre projektantu……

  18. djomla kaže:

    Par fotografija raskrsnice Ferenci Ibolje i Severne od „zabrinutog“

  19. Sima kaže:

    Raskrsnica  😆

  20. jasmina kaže:

    sta je ovo jbt?! ali tu jos fali sloj asfalta. mada mi nije jasna ta traka. koga bi to trebalo da zaustavi? vidjala sam i gore primere doduse

  21. jasmina kaže:

    sonja:
    ovakve greške se ne praštaj vertikalni i horizontalni nagib kolovoza kao i telo puta proračunato za  odgovarajuću bruto tonsku teživu vozila je osnov prilikom projektovanja
     

    Mislim da je ulegnuce rezultat loseg izvodjenja. Danas vise niko ne zbija kako treba. Pucaju cevi zbog loseg/nikakvog zbijanja, zasto onda ne bi jedan puteljak mogao da ulegne. Ima negde na ovom sajtu slika (cini mi se) kanalizacije na Palicu, gde smo za istu cenu dobili i zemljani kanal pored puta.

  22. dasHHa kaže:

    „Gospodo“ iz direkcije za izgradnju grada, zavoda za urbanizam i svi koji odobravaju upotrebnu dozvolu za puteve (putevi se isto proveravaju dali zadovoljavaju tehnicke uslove i dali su gradjeni po nacrtu) u SAD putevi se grade na rok upotrebe od 30(III kategorija), 50(II kategorija) i 100(I kategorija) godina. U Britaniji na 60-100 godina, na Malti na minimum 30 g.

    Tabela strukture kolovoza na Malti prema opterecenju po osovini, broju vozila i kategoriji saobracajnice (od seoske do auto-puta)

  23. jasmina kaže:

    ^ Ovo je malo komicno. Postoje i kod nas pravila za izgradnju puta. Ucimo i mi slojeve asfaltnog kolovoza. Zasto bas prikazati standarde na Malti?! Ali slazem se da komisije za teh. prijem ne obavljaju svoj posao, ne samo kada su putevi u pitanju.
    Inace cuh danas da je ovde projektovana neka kanalizacija, ali ocito nije jos izgradjena. Ne znam detalje (nisam pitala), ali izgleda da nije greska u projektu vec, po obicaju, u izvodjenju 😛

  24. Sima kaže:

    Nema kanalizaciju Severna u ovom delu koji je na slikama u komentarima. Kad je rađena kanalizacija u ovom delu prošle godine oni su molili ali niko im nije izašao u susret. Sad će dobiti asfalt a posle lomi ponovo i raskopavaj za uvođenje kanalizacije.

  25. Boris kaže:

    I sad će za koju godinu svu ovu vašu(našu) diskusiju raskopati da bi napravili kanalizaciju i finansirali novu kampanju.
    Obrazi ko đonovi.

  26. jasmina kaže:

    ^ E jeste, to je izgleda obicaj kod nas. Prvo se stavi put, jer to svi vide pred izbore, a posle se eventualno sve lupa zbog instalacija.

  27. dasHHa kaže:

    jasmina:
    ^ Ovo je malo komicno. Postoje i kod nas pravila za izgradnju puta. Ucimo i mi slojeve asfaltnog kolovoza. Zasto bas prikazati standarde na Malti?! Ali slazem se da komisije za teh. prijem ne obavljaju svoj posao, ne samo kada su putevi u pitanju.
    Inace cuh danas da je ovde projektovana neka kanalizacija, ali ocito nije jos izgradjena. Ne znam detalje (nisam pitala), ali izgleda da nije greska u projektu vec, po obicaju, u izvodjenju
     

    Jasmina nije mi cilj podcenjivati nase, domace kadrove i institucije ali nisam siguran da je srpski Zavod za Standardizaciju nacinio bitnije iskorake na modernizaciji stanadarda, mislim da je 95% bilo copy-paste iz JUS starda. Uglavnom prilozio sam tabelu koju sam mogao pronaci na brzinu. Nema veze sto je to Malta, i ona je deo EU. Naglasak je bio na kvalitetu i izdrzljivosti puteva sto kod nas nije slucaj. Putevi koji traju po 30, 60 ili 100 godina u Subotici i Srbiji ne postoje. Drugo je propisana i temeljna inspekcija puteva koji se pustaju u saobracaj/promet a tu je tek nakaradno: „Kume daj pecat ovde!!!“ je klasican primer.

  28. djomla kaže:

    Trenutni izgled raskrsnice Ferenci Ibolje i Severne. Slike dobijene od gradjana…

  29. prst kaže:

    Svidjaju mi se komentari,kao da se u nemackoj malko omanulo u izgradnji jednog puta ,pa sad sta je greska u gradnji.Jer toboz treba ispraviti,kao kad su doneli experte za veneciju sto tone pa u cemu je problem.U pitanju je razdrndana Subotica i asfaltira se jedan put zbog Cakanjeve parcele pored i asfaltiraju je razni domoroci koji su zaposleni po partijskoj linije a iskoristio se momenat za pred izbore.

OSTAVITE KOMENTAR

5 + 3 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 2 + 7 ?
Please leave these two fields as-is: