Aeroklub "Ivan Sarić" na 5. Blanik Kupu Prijedora

Za vikend 28.i 29.08.2010.g. članovi aero kluba ,,Ivan Sarić’’ iz Subotice su učestvovali na 5. Blanik Kupu Prijedora, koji se održavao na aerodromu Urije kraj grada Prijedora (BiH). Takmičenje je bilo međunarodnog karaktera i ono se boduje u sistemu takmičenja u preciznom sletanju jedrilicom republike BiH. Pored domaćih takmičara iz BiH učešće u takmčenju su uzeli i takmičari iz Slovenije (ak,,Lesce’’-Bled) i Srbije (ak ,,Galeb’’-Beograd, ak ,,Novi Sad’’-Novi Sad i ak ,,Ivan Sarić’’ – Subotica).
Slika
Ukupan broj takmičara je bio 25 od toga 9 ekipa. Takmičenje je proteklo u veoma lepoj drugarskoj i takmičarskoj atmosferi.
Slika
Ono što je nezaobilazno u vazduhoplovnim sportovima, a mora da se istakne da i pored problema koje je organizator imao na tehničkom i meteorološkom planu, takmičenje je proteklo na veoma visokom nivou bezbednosti i sigurnosti u letenju.
Slika
Naš aero klub je uzeo učešće sa četiri pilota tj. dve takmičarske ekipe.Za aero klub ,,Ivan Sarić’’ su se takmičili: Đula Rafai, Ferenc Gabor, Srđan Šad i Goran Vuković, koji su sačinjavali dve takmičarske ekipe: ,,Sarić 1’’ i ,,Sarić 2’’.
Uspesi takmičarske expedicije:
– na pojedinačnom planu: 7. mesto – Goran Vuković,
10. mesto – Srđan Šad,
12. mesto – Đula Rafai i
14. mesto – Ferenc Gabor.
– na ekipnom planu: 2. mesto – ekipa ,,Sarić 1’’: Goran Vuković, Srđan Šad
8. mesto – ekipa ,, Sarić 2’’: Đula Rafai, Ferenc Gabor

Pojašnjenje termina ,,takmičenje u preciznom sletanju jedrilicom’’:

Pilot-takmičar u jedrilici se povlači avionom ili vitlom na visinu od 150-200metara iznad prethodno dogovorene tačke iznad aerodroma domaćina tj. organizatora.
Nakon otkačinjanja pilot vrši procenu sletanja na aerodrom u već iscrtano polje širine 8 metara i dužine 90 metara. Polje od 90 metara je podeljeno u dva dela po dužini(dubini). Prvo polje čini polje dužine po dubini od 60 metara i ono se naziva pretpolje. Polje koje se nalazi iza pretpolja je dužine 30 metara.
Slika
Linija koja razdvaja ova dva polja je praktično nulta linija i na sredini te linije se nalazi centar od kog se meri preciznost sletanja pilota tj. osovina točka jedrilice glavnog stajnog trapa koja se zaustavila u obeleženom polju. Piloti koji dodirnu zemlju pre pretpolja i piloti koji se zaustave posle drugog polja dobijaju maksimalan broj negativnih bodova.
Slika
Cilj svakog pilota takmičara je da u ovom obeleženom polju koje se veoma jasno i lepo vidi sa svih visina iz vazduha dodirne i zaustavi jedrilicu, a što bliže centralnoj liniji. Preciznost pilota se meri u centimetrima i svaki centimetar nosi po jedan bod. Piloti-takmičari su u obavezi da naprave dva takmičarska leta i oba ulaze u plasman. Organizator uz dogovor sa takmičarskim žirijem i sudijama može da odredi da se rade i samo po jedan takmičarski let, ali za to mora da postoje objektivni razlozi, kao što je to bio slučaj na ovom takmičenju.



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR