Bez vozova za Beograd dve-tri godine

Vest koja se minulih nedelja pronosila među putnicima, da će uskoro biti ukinuti vozovi između prestonice i severa zemlje, ovih dana postala je zvanična. Za putnike nije toliki problem što vozovi od Beograda ka Novom Sadu, Subotici, ali i Beču i Budimpešti od sutra neko vreme neće saobraćati zbog modernizacije pruge. Njih više muči to što se zvanično ne zna koliko dugo će biti bez ove povoljne i od autobusa znatno jeftinije i udobnije vrste prevoza.

U „Srbija vozu” su pre dva dana izdali samo šturo saopštenje da će biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi od Beograda do Novog Sada. Ali, nisu naznačili do kada će tačno trajati izmene saobraćaja na ovom vrlo rentabilnom železničkom potezu. U ovom železničkom preduzeću juče su nas uputili da odgovore na ovu temu potražimo u drugoj železničkoj kompaniji – „Infrastrukturi železnica Srbije”. Ali, ni u njoj nisu precizno odgovorili do kada bi mogao da traje prekid putničkog saobraćaja od Beograda ka severu zemlje.

Ako bi se zaključak izvlačio iz odgovora koje smo dobili u „Infrastrukturi”, čini se da putnici koji su do sada išli ka Novom Sadu i Subotici na vožnju ovom prugom neće moći da računaju bar u naredne dve-tri godine. Jer gradnja vijadukta i tunela „Čortanovci” počela je 11. avgusta 2017. i trajaće 52 meseca, obnova pruge Stara Pazova – Novi Sad krenula je 16. marta 2018. i trajaće 48 meseci. Na deonici „Beograd centar” – Stara Pazova gradilište je otvoreno novembra 2017, konkretniji radovi su krenuli  25. jula prošle godine, kako je krajem 2017. najavljeno sređivanje ove deonice će trajati 36 meseci.

Pošto je deo ovog zacrtanog roka već prošao, ali najobimniji radovi tek predstoje, jasno je zašto putnici iz prestonice put severa zemlje neće moći normalno da putuju u naredne dve-tri godine.

– Dosadašnji radovi na deonici Stara Pazova – Novi Sad izvođeni su u uslovima funkcionisanja železničkog saobraćaja. Međutim, planirani intenzivniji i sveobuhvatniji radovi zahtevali su obustavu železničkog saobraćaja na ovoj deonici, kako bi se radovi odvijali brzo i efikasno – navode u „Infrastrukturi”.

Do sada je na pruzi Stara Pazova – Novi Sad dugoj 44 kilometra položeno prvih desetak kilometara pruge za velike brzine. Kada je reč o vijaduktu i tunelima „Čortanovci”, majstori su tu gotovo na pola puta od okončanja radova.

– To gradilište jedno je od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine po 1,1 kilometar, dok će vijadukt biti dug 2,9 kilometara i nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Do sada je završeno oko 47 odsto ovih radova – ističu u „Infrastrukturi”.

Ako se može suditi prema odgovorima nadležnih, ipak postoji šansa da pojedine deonice budu otvarane za saobraćaj i pre nego što se završe radovi na celoj trasi od Beograda do Novog Sada.

– Pratićemo dinamiku izvođenja radova na ovim projektima i, svakako ukoliko za to budu postojale mogućnosti, pojedine deonice u određenim vremenskim periodima biće otvarane za saobraćaj – najavljuju iz „Infrastrukture”.

Spremna pruga za teretni saobraćaj

Kompletan teretni železnički saobraćaj sa pruge Stara Pazova – Novi Sad preusmerava se na pomoćni prevozni pravac Pančevo – Orlovat – Rimski šančevi – Novi Sad.

„Infrastruktura” je u decembru završila obnovu 102,5 kilometara te alternativne pruge.

Rade Kinezi i Rusi

Prugu Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci”, radi ruska kompanija RŽD „Internešnl”, a projekat se finansira iz ruskog kredita.

Vrednost ugovorenih radova na pruzi Stara Pazova – Novi Sad je 247,9 miliona dolara, a radovi kod Čortanovaca su vredni 337,6 miliona dolara.

Deonicu od „Beograd centra” do Stare Pazove izvode kineske kompanije „Čajna rejlvejs internešnal” i „Čajna komjunikejšns konstrakšn”, a vrednost tog projekta je 350,1 miliona

 

Politika



KOMENTARI

  1. Xpedient kaže:

    Sad zatvoriti i mostove i podići ogradu. 😀

  2. stormwatch kaže:

    Ovo se zove jedenje govana u nazadnjackom stilu….2-3 godine nece saobracati vozovi na toj relaciji, a nece se pipnuti govnjiva pruga izmedju ns i Subotice? Koga vi zajebavate?

  3. TkoJeOvdeLud kaže:

    Zašto vozovi iz Budimpešte i Beča ne saobraćaju po istom redu vožnje ali samo do Novog Sada i od Novog Sada, zašto sad ispaštamo svi? Ne može od i do Beograda onda ne može nigde i niko. Taj jedan polazak dnevno u neko suludo vreme kada nikome ne odgovara bolje da ni ne postoji 🙁

  4. avet kaže:

    U poslednjih 25 godina glavni železnički putnički saobraćaj u Srbiji služi samo da bi zadovoljio turističke, poslovne i privatne potrebe Beograđana.
    Ukoliko ste se nalazili između Beograda i neke destinacije gde oni putuju vozom, imali ste sreću, jer ste bili negde usput na ovoj relaciji, pa ste se i vi mogli ukrcati u taj famozni voz.
    Marija Terezija bi se sigurno prevrtala u svom grobu ako bi kojim slučajem videla stanje železnica u ovim krajevima, u Vojvodini i dokle se došlo sa razgradnjom jednog sistema, gde je skoro svaki grad, svako mesto, svako selo bilo povezano železničkom prugom i koja je za ta vremena funkcionisala besprekorno.

  5. Aleksa kaže:

    Sad stvarno ko je ovde lud? Teretni vozovi mogu alternativnim pravcem a putnicki nemogu. Bravo!

  6. Lola kaže:

    Neka onda obezbede prevoz autobusom o svom trošku!

  7. Sale kaže:

    To se tako samo kaze da je Marija Terezija kod nas gradila sve, ali pruge nije mogla, jer je umrla krajem XVIII veka, a parna lokomotiva je otkrivena pocetkom XIX veka, tek nakon toga je pocela i gradnja prvih pruga u Engleskoj.

  8. avet kaže:

    @Sale
    Pa naravno da se taj izraz samo figurativno koristi.
    Ko je odavde, taj zna da Marija Terezija nije mogla graditi ni Gradsku kuću, niti graditi gradske palate i tramvaj u Subotici.
    Sam taj izraz se odnosi na vreme vladavine Austro-Ugarske u ovim krajevima, naravno i u mnogo poznijim vremenima, već kad Marija Terezija davno nije bila među živima.

  9. Lud Zbunjen I Ne Moralan kaže:

    Tacno osetim kako nam je iz dana u dan sve NAPREDNIJE u ovoj RUPI od drzave Buhahahahaahahaaaa………

  10. Punisher kaže:

    Xpedient
    Prelepa ideja :)))
    Ko je*e Beograd, nek ih tesi av, ceca, karleusa i aca lukas.

  11. (ba)laban kaže:

    Prizivamo podizanje zida i granice sa Beogradom, a redak smo grad u Srbiji u kome nismo sposobni da organizujemo ni demonstracije protiv tiranina Vučića i lopova Labana i njihove bagre.

    Obični smo lenji i nezainteresovani smrdljivci. Tako nam i treba. E, moji Subotičani…

  12. Istina... kaže:

    @(ba)laban

    Pravi tirani i lopovi, ali i lažovi, banditi i ubice su iznad njih. Pomenuti „drugovi“ uz koje idu i „drugarice“ samo su podguzne muve, kukavice, strašljivci, ulizice, laskavci, puzavci, gmizavci, podrepaši, beskičmenjaci, čankolizi, ulažice, udvorice, čorboloci, pripuzi, čepovi, dupelisci, duperi, gmisci, guzice, guzičari, čmarci, guzolisci, liziguzi, servilci, vazelini, uvlakači…

    Lepo je što sami sebe nazivate smrdljivcima. Taj epitet treba dodati gornjem spisku tako da idete „u paketu“ sa njima.

  13. Kenjereš Andraš kaže:

    Videćete čuda, šta umeju izvesti, kinezi i rusi!

OSTAVITE KOMENTAR