Bojkot carinjenja vozila

Subotički špediteri obustavili su danas carinjenje vozila i, zajedno sa uvoznicima, za sutra zakazali protestni skup ispred carinarnice u Subotici zbog novog načina carinjenja vozila iz inostranstva.

 

carina-granicni-prelaz-granica-carinjenje-rtv-jpg_660x330

Protest je zakazan zbog, kako se navodi, pokušaja Uprave carine da suspenduje strane kataloge u postupku carinjenja polovnih vozila, iz kojih se do sada utvrđivala njihova carinska vrednost, i da uvedu u primenu katalog Auto-moto saveza Srbije (AMSS).

 

Prema stavu špeditera, katalog AMSS "ne odražava realne vrednosti na tržištima zemalja iz kojih se ta vozila uvoze, nego srpske nerealne vrednosti", čime je po njihovom mišljenju došlo do "obmane javnosti", jer je Carina dala informaciju da će od Nove godine biti jeftiniji uvoz vozila, a što je veliki broj medija preneo u prethodnim danima.

 

"Istina je da su carine ukinute, shodno SSP-u sa EU, ali da su sada dažbine mnogo veće zbog primene tog kataloga, tj. uvoz je skuplji bez carine, nego ranije sa carinom", navodi se u pozivu grupe špeditera dostavljenom medijima.

 

Kako se navodi, subotičke špedicije su već danas obustavile carinjenje, o čemu je zvanično obaveštena Carinarnica Subotica i Carinska ispostava Železnička stanica Subotica.

 

"Bojkot carinjenja će trajati sve dok se ne usvoje zahtevi špeditera i uvoznika da se suspenduje instrukcija Uprave carine o primeni kataloga AMŠ u postupku utvrđivanja carinske vrednosti vozila koja se uvoze iz inostranstva", navodi se u pozivu.

 

RTV



KOMENTARI

  1. mesab kaže:

    Brijanju na suvo od strane države nikad kraja.

    Aferim za špeditere!!!

  2. roki kaže:

    Ne razumem sta se spediteri bune. Njihovo je da rade posao po pravilima carine i da naplate svoju uslugu od strane uvoznika vozila. Kolika ce biti carina nije problem oko koga moraju spediteri da se brinu, oni ce svoj posao da rade bila carina ili ne…

  3. laki kaže:

    Poštenih li naših špeditera… Ne bune se oni zato što će nekom građaninu država zavući ruku u džep, nego zato što su ošacovali da će lično njima lično biti naneta šteta… to je ono što ih brine.

    Nek' mi neko navede primer poštenog carinika ili špeditera. Ne znaš kojem se više preliva i koji više ima. Trebala bi država sa svima njima da napravi "obračun", pa da vidimo ima li za svu njihovu imovinu pokrića u LEGALNIM prihodima. Ne znam zašto država decenijama tu činjenicu prenebregava. Ne znam, ali pretpostavljam… Nema većeg zla po državni budžet od gore pomenutih kriminalaca!

  4. laki kaže:

    Ljubite špeditere u d..e!

  5. real kaže:

    zar je neko poverovao tu pricu o pojeftinjenju?….sto ne platis na mostu,placas na cupriji.

  6. Anonimni kaže:

    samo po zakonu

  7. DD kaže:

     

    roki:

    Ne razumem sta se spediteri bune. Njihovo je da rade posao po pravilima carine i da naplate svoju uslugu od strane uvoznika vozila. Kolika ce biti carina nije problem oko koga moraju spediteri da se brinu, oni ce svoj posao da rade bila carina ili ne…

     

     

    zato sto krše carinski zakon o utvrđivanju vrednosti robe sa tržišta uvoza. šta ti misliš šta je realno da robu iz nemačke ceniš po nemačkoj tržišnoj vrednosti ili po srpskoj? špediteru je ovo ni iz džepa ni u džep, on naplati uslugu svakako, ali štiti interese svojih komintenata (uvoznika). iskreno ovim neće ništa postići, radiće se onako kako je država odlučila.

    mozete u skorije vreme skok cena putničkih motornih vozila 30-50 %, a teretnih i više.

  8. zorandjala kaže:

    posto se nerazumem voleo bih da mi neko objasni ukoliko neko uveze auto za 2000eura a meni ga prodaje za 5000eura kod koga da ja protestvujem i sta cu imati od toga dali ce morati da mi proda jeftinije naprimer 2000 plus troskovi plus minimalna zarada prodavca primer2posto.

  9. Glas razuma kaže:

    Da pojasnim, pri uvozu bilo koje robe placa se carina i PDV.

     

    U ovom slučaju je roba oslobodjena carine, ali je njena vrednost povecana pa je i PDV od 20% veci, sto u praksi znaci da koliko je smanjena vrednost ukidanjem carine toliko je povecanja vrednost preko PDV-a.

     

    Problem je nastao jer je stavljena van snage dosadašnju praksu da se vrednosti uvezenih vozila procenjuje po katalozima zemalja iz kojih ta vozila dolaze, i uvoden je katalog AMSS. Taj katalog procenjuje vrednost vozila mnogo veće nego katalozi država iz kojih se uvozi roba zbog čega je osnovna vrenost povećana a samim tim i PDV.

  10. zorandjala kaže:

     

    Glas razuma:

    Da pojasnim, pri uvozu bilo koje robe placa se carina i PDV.

    U ovom slučaju je roba oslobodjena carine, ali je njena vrednost povecana pa je i PDV od 20% veci, sto u praksi znaci da koliko je smanjena vrednost ukidanjem carine toliko je povecanja vrednost preko PDV-a.

    Problem je nastao jer je stavljena van snage dosadašnju praksu da se vrednosti uvezenih vozila procenjuje po katalozima zemalja iz kojih ta vozila dolaze, i uvoden je katalog AMSS. Taj katalog procenjuje vrednost vozila mnogo veće nego katalozi država iz kojih se uvozi roba zbog čega je osnovna vrenost povećana a samim tim i PDV.

     

     

    Ovde napišite odgovor…Ja to razumem interesuje me cena vozila na placu ako je kupljen u nemackoj za 2000eura plus troskovi uvoznika zadnja cena bude 5000eura krajnom kupcu je sve jedno dali ce razliku uzeti drzava ili neko drugi po meni bolje da to bude drzava jer moz bitiu kakve koristi a od privatnika nula.interesuje me dali ce auta bitijeftinija ako drzava pristane na uslove speditera.

  11. Don kaže:

    @Zorandjala da li tebe neko tera da kupuješ auto od preprodavaca na autoplacevima za 5.000€, ako si ti ubeđen da ga možeš u inostranstvu pazariti mnogo jeftinije. Ja sam špediter, i svakom ko me pita za savet uvek govorim da ne kupuju mačka u džaku po placevima, nego ako ima mogućnosti, volje, snage i sposobnosti, lepo pasoš u džep, pa po auto u inostranstvo. Što veliki broj ljudi i radi. E, vidiš, ovom merom sa katalogom AMSS će i ti ljudi biti prilično oštećeni, jer će im dažbine biti znatno veće.

  12. zorandjala kaže:

     

    Don:

    @Zorandjala da li tebe neko tera da kupuješ auto od preprodavaca na autoplacevima za 5.000€, ako si ti ubeđen da ga možeš u inostranstvu pazariti mnogo jeftinije. Ja sam špediter, i svakom ko me pita za savet uvek govorim da ne kupuju mačka u džaku po placevima, nego ako ima mogućnosti, volje, snage i sposobnosti, lepo pasoš u džep, pa po auto u inostranstvo. Što veliki broj ljudi i radi. E, vidiš, ovom merom sa katalogom AMSS će i ti ljudi biti prilično oštećeni, jer će im dažbine biti znatno veće.

     

     

    Ovde napišite odgovor…sada mi je jasno hvala.problem je u prodaji jer se sa vecim dazbinama povecava cena i tim teze dolazi do kupca koji ce ipak placati to povecanje.prakticno samo ce uvozna auta biti skuplja .zapravo spediter se bori za nizu cenu pri finalnoj prodaji i zato podrzavam njihov bunt.

  13. freelancer kaže:

    Ima još jedan detalj, koji je manje-više nepoznat većini… Medju vozilima (polovnim), koja se dovoze na šleperima, ima ne mali broj oštećenih u manjoj ili većoj meri. Ne BITNO, ali dovoljno da im je cena u inostranstvu vrlo povoljna za domaćeg dilera. Ta vozila popravljaju u servisima u Srbiji, uglancaju ga nevidjeno i… na plac. Još nešto: ogromna većina vlasnika tih polovnjaka NEMA POJMA da im je, recimo, katalizator iz izduvnog sistema IZVADJEN, a lonac jednostavno zavaren i… gotovo. Serviseri, kod kojih sveže doveženi automobili dolaze na "sredjivanje" pre odlaska na plac, povade katalizator i prodaju ga otkupljivaču (znam za jednog u Novom Sadu), jer katalizator u sebi sadrži izvesnu količinu platine, kao komponentu. Biznis cveta… A o tome, da li su kupili udarani auto, da li je kilometraža korigovana i da li je auto UOPŠTE legalan, kupci automobila sa placa POJMA NEMAJU. Ogradjujem se i izvinjavam dilerima koji eventualno (ali eventualno) "pošteno" rade, ali toga NEMA. Koga ne mrzi, neka stavi na papir i izračuna. A osim toga, koja budala bi se odrekla čiste zarade, ako za taj posao ništa ne gubi i niko mu ništa ne može… Priča o garancijama na polovna vozila, o reklamacijama itd., u Srbiji neće piti vodu još neko vreme…

  14. Lansky kaže:

    Zato je najbolje kupiti direktno od onoga ko je dovezao a auto pregledati kad stigne, dok još stoji pod carinskim nadzorom na carinskom skladištu.

    Dok dođe do auto placa, od babe bude divojka.

  15. zorandjala kaže:

    najzad je krenulo kako treba/ jos dva tri komentara i dolazimo do istine i stvarnih cinjenica hvala.

  16. Don kaže:

     

    zorandjala:

    Don:

    @Zorandjala da li tebe neko tera da kupuješ auto od preprodavaca na autoplacevima za 5.000€, ako si ti ubeđen da ga možeš u inostranstvu pazariti mnogo jeftinije. Ja sam špediter, i svakom ko me pita za savet uvek govorim da ne kupuju mačka u džaku po placevima, nego ako ima mogućnosti, volje, snage i sposobnosti, lepo pasoš u džep, pa po auto u inostranstvo. Što veliki broj ljudi i radi. E, vidiš, ovom merom sa katalogom AMSS će i ti ljudi biti prilično oštećeni, jer će im dažbine biti znatno veće.

    Ovde napišite odgovor…sada mi je jasno hvala.problem je u prodaji jer se sa vecim dazbinama povecava cena i tim teze dolazi do kupca koji ce ipak placati to povecanje.prakticno samo ce uvozna auta biti skuplja .zapravo spediter se bori za nizu cenu pri finalnoj prodaji i zato podrzavam njihov bunt.

     

     

    Neće samo auta iz uvoza poskupeti, nego sva auta na srpskom tržištu. Ako ti uvezeš nekog Golfa koga ćeš kada sabereš sve troškove prodavati na autopijaci za 6.000€, a tako i ostali koji su uvezli, onda neće onaj koji prodaje istog takvog, an nije ga uvezao, da ga daje za pređašnjih 4.000€, nego će i on podići cenu na tih 6.000€. Samim tim, oni koji slabije stoje sa parama, a takvih je najviše, neće više moći kupovati evropska auta srednje ili niže klase, jer će im biti preskupa, nego će opet gledati Jugiće, Stojadine i slične leševe. e, a čim se potražnja tih leševa podigne, podiže se i njihova cena, pa će se Yugo opet prodavati za 1.000€, umesto sadašnjih 400-500€. To je jednostavna ekonomska računica uslovljena ponudom i tražnjom.

  17. Don kaže:

     

    Lansky:

    Zato je najbolje kupiti direktno od onoga ko je dovezao a auto pregledati kad stigne, dok još stoji pod carinskim nadzorom na carinskom skladištu.

    Dok dođe do auto placa, od babe bude divojka.

     

     

    Mnogi tako i rade. Svaki dan gledam ljude koji dođu na carinsko skladište da gledaju auta. Mada, to nije dozvoljeno, carina to brani, pa vas mnogi magacioneri neće pustiti da uđete i razgledate.

  18. Don kaže:

    Evo, da dodam neke primere da bi bilo jasnije.

    Fijat 500L nov u Kragujevcu u maloprodaji, znači sa PDV-om, košta 11.000€, a po katalogu AMSS, kada se odbije PDV od kataloške cene, taj isti auto košta 15.600€. Ja bih baš voleo da mi gospoda iz AMSS objasne kako je to moguće. Dalje, Polo u salonu 9.700€, po AMSS 16.000€, novi Golf u salonu 15.500€ – AMSS 19.000€. To su nova.

    Da vidimo polovnjake… Focus 2002. strani katalog 700€ – AMSS 2.700€ – razlika u plaćanju 400€, Stilo 2002. strani 700 – AMSS 2.500 – razlika u plaćanju 360€, Mercedes E220 2005. strani 4.000 – AMSS 10.000, razlika u plaćanju 1.200, itd. Napominjem da je ova razlika u plaćanju samo ako ste prethodno obezbedili eur1 obrazac da ne platite carinu. Bez njega je mnooogo veća, a nije mali broj ljudi koji nisu u mogućnostiu da nabave eur1.

    Da vidimo razliku srpske tržišne vrednosti između AMSS i stvarnog stanja na tržištu polovnjaka. Isti taj Focus AMSS 2.700€ bez PDV-a – oglasi 1.600€ sa plaćenim pdv-om i ostalim dažbinama, Isti taj Stilo AMSS 2.500€ – oglasi 1.500€, E220 AMSS 10.000€ – oglasi 8.000€. Gde je tu realnost, pitam se ja? AMSS je jedna gomila neprofesionalaca i diletanata, a carini je to dobrodošlo da odere narod.

  19. zorandjala kaže:

    zbog ovoga je trebalo edukovati narod pa u kolektivni protest ,normalno dokazati da je stvarno tako .kako neko moze objasniti tipove uAMSS koji ocigledno rade protiv svog naroda.nadam se da su bar novinari posteni pa da se i oni ukljuce,glupo mi je to da se dogadja samo u subotici kao da je ovaj propis samo za grad suboticu.

  20. freelancer kaže:

    @Don,

    IZVRSTAN komentar. Svaka čast. To je ono što nazivam argunenti, činjenice, "crno na belo". Za pretpostaviti je da si neko usko povezan sa ovom problematikom. Špediter možda. Ipak, ovo što si naveo je samo posledica. Nikakav bojkot to neće promeniti. Jer, i špediteri, dileri, kao i svi ostali su za državu nebitni. Totalno nebitni. Bitno je koliko od koga država može da uzme, zagrabi, otme. Nije ovo jedina disproporcija i nelogičnost.

    Uzrok svemu ovome je prazna državna kasa. Iz nje se, osim budžetskih korisnika tipa prosveta, zdravstvo, policija, vojska itd., moraju podmiriti i nezajažljivi apetiti političkog aparata, koji nadmašuju zbir svih onih prethodnih, koje sam naveo.

    Suština je u sistemu, odnosno odsustvu sistema. Poreska dugovanja gradjana i firmi su (realno) nenaplativa. Trend neplaćanja će se nastaviti (ako ne i povećati), a novac se negde mora pronaći, zar ne? No to je druga tema. Iz tvog komentara se može izvući samo preporuka svakome ko se upušta u kupovinu automobila za vlastite potrebe (dakle, nije preprodavac), da se uputi sam napolje i doveze sebi pristojan auto. Maltretiranje JESTE, troškovi jesu, ali u ukupnom skoru je znatno bolje. Znam iz iskustva. Dok sam živeo u Subotici, DOVEZAO sam auto iz Švajcarske. Tačno onaj koji sam tražio. Iz Švajcarske ni na prikolici ne može da izadje auto, ako nije tehnički ispravan. Ovaj je bio besprekoran, sa knjižicom održavanja (pregledao sam ga u istom servisu pre dolaska), originalnom kilometražom, u policiji sve čisto sa papirima, sve full. Jedan diler mi je rekao: "Da si ga kupio kod mene, mogao si proći jeftinije 400-500 eura." –  "Moguće", rekao sam, "ali zapravo si ti ostao bez tolike zarade na mom autu. Ovako, tačno znam OD KOGA i kakav auto sam kupio, a svoju lepu priču kako su tvoji auti svi čisti (papirološki), besprekorni itd., ostavi za druge, ma koliko da si mi prijatelj…"

OSTAVITE KOMENTAR