Da li ste čuli, danas AKCIJA!

O tome da je standard običnih građana dotakao samo dno ne vredi trošiti reči. Čitamo svakodnevno o tome kako je promet u trgovinama manji iz meseca u mesec, a kako je na duži period opao i za tridesetak procenata. Kako novčanik biva sve tanji, tako i građani sve pažljivije biraju robu i detaljno proveravaju cene, gramažu itd. Neke stvari su postale luksuz i često se više uopšte ne kupuju. Rast pojedinih poreskih stopa, a i zadržavanje postojećih marži, dovodi do dodatnog pada prometa. Ne treba da čudi da se sve više ljudi odlučuje za kupovinu osnovnih namirnica u susednoj Mađarskoj ili na buvljaku.

 

Ali postoji još jedan fenomen koji postaje sve popularniji, a to su tzv. akcije, tj. sniženja. Neretko tokom neke konverzacije može čuti ono: "Ej, da li si video, ima ulje na akciji u toj i toj prodavnici!". Sve više građana obraća pažnju na sniženja i postalo je normalno da se brzo saznaje gde i šta ima povoljnije. Kada su velike rasprodaje u pitanju, to je tek posebna priča.

 

Podsetimo se samo tržnog centra KTC, koji je sada već zatvoren. Mnogi nisu ni kročili u njega, neki su mislili da on već godinama ne radi, ali informacija da se zatvara i da je u toku velika rasprodaja sa sniženjem do 40% se proširila gradom u roku od nekoliko sati i tržni centar je bio preplavljen kupcima. Možda je tih dana imao veći promet nego cele ove godine.

 

Ipak treba zagraničiti rasprodaje pred zatvaranje od običnih sniženja. Zna se šta je na "akciji". Ako je u pitanju prehrana, to su obično artikli kojima izlazi rok trajanja, a ako je u pitanju neprehrana, to su obično artikli koji su tehnički zastareli, ili nedovoljno interesantni kupcima, pa ih je nemoguće prodati, ili je u pitanju ono treće, lažno sniženje, ondnosno sniženje kojem je prvo prethodilo povećanje. Pre dva dana je putem malih ekrana počela da se vrti reklama o rasprodaji neprehrane u IDEA-i sa popustom do čak 70%. Zvuči primamljivo, ali je trebalo znati da se među tim artiklima sigurno neće pronaći i recimo TV najnovije generacije ili neki drugi kvalitetniji tehnički uređaji i sl. Ipak, Subotičani su već po pravilu juče preplavili ovaj tržni centar.

 

29112013849

 

Gužva je bila tolika da je delovalo kao da se roba deli besplatno. Nisu se čak mogla pronaći ni slobodna kolica ili korpa.

29112013851

 

U redovima ispred kasa se čekalo i po sat vremena.

29112013852

 

Posle ovog, a i ostalih sličnih događaja, može samo da se zaključi da, iako je besparica velika, ipak nije toliko velika koliko deluje kada se ona meri pustim radnjama i slabim prometom. Korektniji odnos prema kupcima i konkurentne cene bi su sigurno vratili dobar deo onih koji sada kupuju na buvljaku i Mađarskoj u prodavnice. Pitanje je samo kada će to shvatiti trgovci i država.



KOMENTARI

  1. dobro oko kaže:

    Potrošačkom društvu je najvažnije – potrošnja. Ljudi vole da kupuju, biraju, gledaju… vole jer im to čini zadovoljstvo iako im neke stvari uopšte nisu potrebne. Ipak, juče su u Ideu došli ljudi spremni da kupe nešto što im treba, ali povoljnije. 

     

    Idea je pokrenula akciju, iduće godine će sve biti mnogo popularnije. Crni petak je došao i u Suboticu. 

  2. deja kaže:

    Kod mene je crni petak svaki dan

  3. ............. kaže:

    Zalosno!Meni moze da bude akcija bilo kakva …………tako tesko se zaradi da jedva mogu platit rezi!A deci obezbedim osnovno jelo.voce?to moja deca ne poznaju,jer nemogu im kupiti…a sad pitanje sta sam radjala decu?E onda imala sam posla a sad imam posla kad se snadjem

OSTAVITE KOMENTAR