Dijagnoza: „nedostatak centralnog parkinga“

Prošlonedelji tekst o nedostatku parking mesta kod Higijenskog zavoda, dobio je tokom jučerašnjeg dana produžetak koji se ovoga puta odnosi na najveću zdravstvenu ustanovu u gradu – Opštu bolnicu. Kao i u onom, i u ovom slučaju se tokom izgradnje nije vodilo računa niti o saobraćajnicama niti o parkigu u blizini bolnice.

 .

Kao inspiracija teksta poslužila je situacija u kojoj dvoje starijih ljudi dolazi u bolnicu. Situacija i ne bi bila toliko upečatljiva da se u njoj ne nalaze i kolica, ali i činjenica da od parkinga do ulaza u bolnicu ne postoji trotoar, pa starijem paru ne preostaje ništa drugo nego da se sa nekolicinom drugih pešaka kreće putem.

Onim mlađima, koji su potpuno navikli na Pačirski put, to toliko ni ne smeta, korak-dva i već ste na ulazu u bolnicu, ali takvi retko kad i posećuju istu. Sa druge strane starijima, trudnicama i pacijentima u gipsu bi veoma odgovaralo da duž ulice uz bolnicu postoji trotoar. Ali, kuda onda sa automobilima?

Opterećenje za veoma prometnu ulicu predstavlja i nerešeno stanje parking mesta koji dodatno usporavaju protok saobraćaja u ulici koja bi zbog hitnosti trebala da bude maksimalno rasterećena. U nedostatku parking mesta, parkira se gde se stigne: na zelenoj površini, prolazu, uz put. Sve je to vremenom učinilo da je ulica u pravom haosu, dok o estetici i čistoći pomenute nema smisla ni govoriti.

Intervetno vozilo nema kud…

Ni u samom krugu bolnice stanje nije bolje.

Očigledan problem bi trebalo sanirati. Ako je nešto urgentno onda je to centralni parkig ili centralna garaža za bolnicu koja bi bila dobro povezana sa kompleksom i koja bi rasteretila Pačirski put. Kao i u slučaju Higijenskog zavoda, jedno od rešenja je eksproprijacija okolnih kuća i izgradnja parkiga, što opet košta i što je najgore traje – i to dugo. Zaposlenima u bolnici su prioriteti sa razlogom drugačiji. Oni gledaju da urede odeljenja, samu zgradu, nabave novu opremu i na taj način poboljšaju uslove za pacijente. Pošto je Opšta bolnica na republičkom budžetu a ne na gradskom, sredstva bi trebalo tražiti u Beogradu, ali ako budemo čekali njih…



KOMENTARI

  1. amacak kaže:

    garaža na više spratova, ispod ili iznad zemlje? za gradnju je skuplje ali izbegavaju se troškovi ekproprijacije.

  2. Spasic Marko kaže:

    Čulim li to ja početak kampanje za masovnu gradnju podzemnih garaža po Subotici ?!?!

  3. rastafarijanac kaže:

    Eto namene za onog betonskog Frankenstajna u centru!

  4. amacak kaže:

    Spasic Marko:

    Čulim li to ja početak kampanje za masovnu gradnju podzemnih garaža po Subotici ?!?!

    Ja sam niko u ovom gradu, ovo sigurno nije početak bilo kakve kampanje. A višespratne garaže su rešenje za nedostatak parkinga u gradovima. Pre pet godina bio sam kolima u Bergenu i Stavangeru, Norveška i Hamburgu, Štutgartu i Minhenu i svuda sam parkirao na zatvoreni parking. Veće, otvorene nisam ni video.
    Za kraća zadržavanja na ulicu a duža garaže na sprat. Nisu se izdvajale od okoline jer su spoljni zidovi bili očuvani u izvornom obliku. Ako neko misli da smo mi mali za tako nešto, Stavanger je bar upola manji. Nigde gužve, zatrpanih trotoara i travnjak. Problem je što taj posao ne bi kod nas bio isplativ za privatnu inicijativu a budžeti su ionako na granici pucanja.

  5. Suboticanin kaže:

    Pa kada bi JKP „Parking Servis“ odvojio nešto para od svojih „skromnih“ zarada i za takve projekte, onda bi Subotica i imala podzemne i nadzemne garaže! Ovako im je najjeftinije da povuku par crta belom bojom i postave znak P i rešili su svoj problem naplate! Za razliku od subotičkog JKP, npr. beogradski „Parkin Servis“ ima na nekoliko lokacija privremene montažne parking prostore na sprat. To je sistem sa kojim se prazan prostor pretvara u parking, a kad se ukaže potreba za tom površinom, jednostavno se razmontira ceo sistem i preseli na drugu pogodnu lokaciju. I onda nema eksproprijacije zemljišta, nema kopanja i skupih građevinskih radova!

OSTAVITE KOMENTAR