„Divljaci“ uništili „Subotica-trans“

Decenijama unazad u gradski prevoz u Subotici grad nije ulagao ni dinara, što je Javno preduzeće „Subotica-trans“ dovelo do izdisaja. Javni prevoz održavao se od prodatih karata, kojih je sve manje. Na hiljade ljudi ostalo je bez posla, privreda se urušila, a poslodavci sve češće putni trošak radnicima isplaćuju u kešu.

.

Osim tih nedaća koje su gotovo ispraznile gradske autobuse, u kojima su ostali još samo đaci i penzioneri, u Subotici više od 20 odsto prihoda „Subotica-transa“ otmu divlji prevoznici sa kojima ne može ni saobraćajna inspekcija da izađe na kraj.

Gradska vlast konačno je shvatila da mora da odreši kesu i spase jedinog gradskog prevoznika. Saobraćajni fakultet iz Beograda uradio je studiju unapređenja gradskog i prigradskog saobraćaja, a odbornici gradske skupštine usvojili su odluku da se Subotica kreditno zaduži sa 115 miliona dinara i nabavi nova vozila i opremu za „Subotica-trans“. Iako studija ne predviđa više zglobne autobuse koji su najmlađi u voznom parku „Subotica-transa“, već uvođenje minibuseva kojima bi se ostvarili češći polasci i nove linije, ti autobusi će još neko vreme „krstariti“ subotičkim ulicama.

.

– Drugi gradovi, poput Beograda i Novog Sada, iz budžeta izdvajaju značajan novac za gradskog prevoznika, samo smo mi u Subotici godinama bili prepušteni sami sebi i kompletan javni prevoz finansirali od prodaje karata. Bitno je pre svega rešiti način finansiranja između preduzeća koje će fizički obavljati prevoz putnika i grada koji određuje kakav sistem javnog prevoza treba da bude – smatra Milan Vasović, pomoćnik direktora za saobraćaj u „Subotica-transu“.

.

Prema njegovim rečima, grad ima interes da javni prevoz učini atraktivnim za korišćenje većini građana – po ceni, kvalitetu, učestalosti polazaka, udobnosti…

.

– Tek kada se ispune ti uslovi, mogu se očekivati pozitivni efekti jednog tako razvijenog sistema, a to je pre svega smanjenje gužve u užem gradskom jezgru, buke, zagađenja, potreba za novim parking mestima i garažama – objašnjava naš sagovornik.

.

Putnike je potrebno vratiti u gradske autobuse, ali i to će biti teško jer su divlji prevoznici zaposeli gradska stajališta i otimaju putnike gradskom prevozniku tako što voze upola cene na željenu adresu. Time gradskom prevozniku smanjuju pazar za više od 20 odsto.

.

– Ti ljudi su poznati i prijavljujemo ih nadležnom inspektoru za saobraćaj u gradu. Na desetine prijava je podneto, zna šta ko i šta radi, ali se malo toga učinilo da se ti ljudi uklone sa naše trase i da nam ne otimaju putnike – ogorčen je Milan Vasović.

 .

(Press)



KOMENTARI

  1. boki kaže:

    putnike je potrebno……..,pa nadalje smatram neistinom.odnosno ako ja kao putnik pozovem taxi na bus-stanicu,to ne znači da je taj taxista „divlji prevoznik“ a pogotovo ne znači da će me odvesti za pola cene.
    ali,ako ima nekih drugih prevoznika onda je trebao g.vasović da to kaže imenom i prezimenom ili pak ime firme pa da narod zna skim ne treba da se voze.

  2. prst kaže:

    Kuca mi se nalazi preko puta od jedne autobuske stanice na prozivci. Nekada su tu stajali tj stiskala se masa ljudi,danas tj vec odavno nema nikog eventualno jedan ili dva coveka bude, nisam video nikakav taxi,ni da dolazi, ni da odlazi.Mislim da je problem u odlivu radno sposobnog stanovnistva. Sama rec „radno sposobnog stanovnistva“ sve objasnjava. Nemoze se upropastiti sve fabrike i preduzeca i da onda radno sposobno stanovnistvo ceka 20 godina i vise da to opet oformite,da bi oni mogli raditi.Oni odlaze trbuhom za kruhom.a stanice ostaju prazne.

  3. Majk kaže:

    @ prst… tuzno ali istinito.. nema ko da se vozi i gde da se vozi..

  4. jasmina kaže:

    ^ Pa, ima i u tome istine. Medjutim, mislim da je jednostavno neprakticno koristiti buseve u Subotici. Saobracaj nije gust za vlasnike automobila, sa druge strane, busevi idu…koliko cesto? Svakih pola sata? Da ne spominjem sve drazi boravka u autobusu. Licno, ne pamtim kada sam poslednji put usla u bus bas iz ovih razloga. Radije bih otisla peske.

  5. jasmina kaže:

    Apropo Drugi gradovi, poput Beograda i Novog Sada, iz budžeta izdvajaju značajan novac za gradskog prevoznika“ — Dok sam bila u NS-u, prva stvar koju sam kupila je bila ona mala knjizica sa redom voznje i trasama. Jer gde god hocu da mrdnem, daleko je.

  6. highlander kaže:

    Gospodine Vasović i svi vaši pajtaši…jel vi imate veze sa situacijom na terenu????pa putnici za svoje pare ne dobiju ništa…greške nemojte tražiti u drugima već u sebi….krajnje vreme da razmišljate glavom a ne dupetom…navedite mi samo jedan razlog zbog čega bih trebao da idem gradskim prevozom

OSTAVITE KOMENTAR