„Divlji“ taksisti i kooperativni putnici

Na problem da nelegalni taksisti svakodnevno zauzimaju prostor u ulici Matka Vukovića, između brojeva 4 i 10, tu preuzimaju putnike i smetaju preduzetnicima koji ovde imaju svoje lokale, ukazao je „Subotičkim novinama“ jedan od tih preduzetnika.  Po njegovim rečima, u pitanju su dva putnička automobila, „reno“ i „opel“ i jedan beli kombi, a obično „zauzimaju busiju“ za prvu turu između 8,30 i 9 ujutro. Kako tvrdi, više puta zvali su komunalnu inspekciju i komunalnu policiju, ali niko ovim „divljim“ taksistima da stane na put!

matka vukovica

U nameri da slikom i reči provere šta se dešava i prikažu situaciju, “Subotičke” su se obratile  Komunalnoj inspekciji, inspektoru Damiru Gršiću, i dobili potvrdu da nekoliko osoba nelegalno obavlja uslugu taksi-prevoza, ali da problem ipak nije tako jednostavno rešiti.

„Dešava se to u toku prepodneva, oni se tamo parkiraju ali s obzirom da uredno plaćaju parking mi tu ne možemo da postupamo jer ne postoji prekršaj.  Tek kasnije, uz asistenciju saobraćajne policije, mi ih zaustavljamo na putu, na primer do Bajmoka ili Tavankuta, i ako se utvrdi da postoji prekršaj u vidu obavljanja te delatnosti bez odobrenja i potrebne legitimacije, onda se ispisuje prekršajni nalog ili podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Da bi to moglo da se uradi, neophodno je da ili taksista ili putnik priznaju da vozač naplaćuje vožnju, što se retko dešava jer oni putnike po ceni autobuske karte prevoze do samog kućnog praga!“, kaže Damir Gršić.

To praktično znači da putnici idu na ruku nelegalnim taksistima, ne želeći da ih „cinkare“, ali inspekcija je i pored toga izdala 21 prekršajni nalog, što su ranije bile mandatne kazne, od koje se plaća polovina ukoliko se uplati u roku od osam dana, a podneli su i 15 zahteva sudiji za prekršaje, od kojih 10 za kombi-prevoz, i neki su kažnjeni a drugi su još u postupku. Od petnaestorice, trojica su oslobođena – u nedostatku dokaza!

„Izricanje kazni ima više preventivni karakter, a problem je i to što putnici zatečeni u vozilima ne žele da dolaze kod sudije za prekršaje i svedoče, ali i pored svega mi ćemo pojačati kontrolu i nastojati da u saradnji sa saobraćajnom policijom otkrivamo i sankcionišemo nelegalne prevoznike“, kaže Damir Gršić.  Istog dana, u sredu, na inicijativu Saveza udruženja taksi vozača Subotice (STUBS), održan je sastanak sa predstavnicima lokalne samouprave i inspekcijskih službi, na kojem je pored problema cena i korišćenja taksi-stajališta bilo reči i o „divljim“ prevoznicima.  Takođe je zauzet stav da je neophodan pojačani nadzor kako bi se ovoj pojavi stalo na put.

 

Subotičke novine



KOMENTARI

  1. Lenin kaže:

    Ljudi,man’te se toga,idite lepo krasti,otimati ili kokati „biznismene“.Dobra lova i veoma retko ko bude kažnjen,zahvaljujući revnosti nenarodne policije i korumpiranom sudstvu.Preživljavanje je kažnjiva rabota!

  2. vokille kaže:

    Ne bi bili toliko izraženi, da su trans ne vrši pljačku po pitanju cene prevoza, da predstavlja najgore organizovani i najskuplji javni prevoznik u celoj Srbiji! A da ne pričamo o tome da se putnici, posle 22h na većini linija mogu da ne kažemo šta, zato što više nema prevoza, a neke linije koje prolaze kroz gusto naseljene delove grada (dvojka kroz radijalac, osmica) idu na svakih par sati, a desetka jednom dnevno!
    Pre dajem ovima pare, nego ljudima iz su transa, pa da opet kukaju kako ne dobijaju dovoljno para iz budžeta.

  3. ocp kaže:

    @vokille Iako tekst nije o javnom prevozniku već o nelegalnom prevozu putnika naravno da je javni gradski prevoznik morao biti spomenut ( u negativnoj konotaciji) ali ni jedna od tema koje ste obradili u svom komentaru nemaju veze sa tekstom. Da bi opravdali svoj komentar morali ste temu u nedogled proširiti što naravno donosi i puno „pozitivnih“ pratilaca jer je nemoguće ne složiti se sa barem jednom tačkom Vašeg komentara. Taktika već viđena, sažvakana i dosadna.

  4. stormwatch kaže:

    Sutrans se zali na to da im neko krade putnike!??!!?!???????

    OTEMPORA O MORES!
    O SANTA MARIA DELLA SALUTE!
    O GREJKIJEVOG TI GNIJEZDA NEOBRANOG!
    O VUCICHEVIH TI 150 STRANA RUKOM ISPISANIH A POTOM DIGITALIZOVANIH!
    O FANKA TI SUVOG I PREPECHENOG!

    Na sta oni ima da se zale molim vas lepo! FAIL SVIH FAILOVA javnog gradskog saobracaja u istoriji istog. Sa tim sto oni pruzaju putnicima dobro da jos neko uvek ima volje da ceka na stanicama i da putuje sa njima.

  5. vokille kaže:

    @ocp- Ne vidim što se ne bi pominjao javni prevoznik, kada je postojanje ovih divljih taksista posledica njihovog nabijanja cena. Od septembra, mesečne karte za đake poskupljuju na 1800 dinara. Uporedite ostale prevoznike u Srbiji, i videćete da li je u pitanju neka taktika. U Novom Sadu i Beogradu se pola ljudi po prevozu švercuju, a opet plaćaju manje cene karata. Ovde je plaćanje sigurno 99.99%, a opet poskupljuju prevoz.

  6. srbin kaže:

    aman ljudi nije rec samo o su transu,ima tu i taxi udruzenja koja redovno placaju sve moguce taxe,samodoprinose…moraju imati odredjeno godiste auta u nekim udruzenjima i traze svakodnevno pranje i usisavanje auta i sve ostalo…
    ja iskreno da sam taxista,lepo bi se sam organizovao i resio problem DIVLJAKA.

  7. ocp kaže:

    @vokille Cene karata se nisu menjale. Potrebno je da pročitate obaveštenje koje je dato kao i ko ga je dao. Promenio se iznos do kojeg je Grad Subotica subvencionisao karte a ne cena karte. To nije isto. Grad je smanjio izdvajanja iz gradsokog budžeta za ovu stavku te zbog toga dolazi do povećanja cene. Na kraju krajeva u samom obaveštenju postoji broj telefona pa vidite ko će Vam se javiti kad pozovete.
    Ako želite da se upoređuju gradovi u cenama onda ne bi bilo fer to raditi bez uporedne tabele i dotacija koje grad Novi Sad i grad Beograd uplaćuju javnim prevoznicima da bi imali tu cenu i taj kvalitet usluge. Grad Novi Sad je u zadnjih godinu dana kupio GSP-u Novi Sad 30 novih autobusa. A grad Beograd više od 100. Koliko je grad Subotica kupila JP „Subotica-trans“-u? A gde je tu učešće grada u plaćanju goriva kao i drugim komunalnim troškovima u Novom Sadu i Beograd a gde u Subotici?

    @ stormwatch Pročitao sam još jednom tekst i ne vidim gde je tu žalba JP „Subotica-trans“-a. Čini mi se da ti divlji prevoznici voze po istim cenama po kojima vozi i JP „Subotica-trans“ zašto po Vama oni nisu derikože a ovi drugi jesu.
    Sa druge strane zar nije normalno i moralno ispravno da ukoliko neko vidi da se čini krivično delo to isto i prijavi? Zar vi u svojoj struci blagonaklono gledate na kolegu koji na nelegalan način stiče dobit?
    Kao i do sada cinizam odiše Vašim komentarima te je stoga često besmisleno polemisati sa Vama. Napišite, molim Vas, koje uslove po Vama treba da ispuni javni gradski prevoz da bi ste ga vi pohvalili ili ga i sami koristili? Ako to uradite možda ovo pisanje dobije i neku svrhu.

  8. stormwatch kaže:

    @ocp

    Ja sam se manuo kolega i kolegijalnosti. Tamo ni jedan posao koji se radi ne moze da bude posteno placen a da vas vasi vrli poslodavci podoshli iz kojekakovih vukojebina dobro ne zavrnu. Sto se mene tice, samo nek divljaci voze sve vise i vise.

  9. vokille kaže:

    @ocp- Vidite, krivično delo je posedovati kanabisovo ulje, koje opet nesrećnicima koji boluju od karcinoma i glaukoma ublažavaju muke.
    A za cene karata, stvar bi mogla bila prostije rešena, ako bi ovi iz sutransa one komade plastike mogli da prodajete po manjim cenama, ipak je 400 dinara previše za njih+ da se omogući po jedan polazak oko 23 h na svakoj liniji. I kad smo kod tih komada plastike, sa kojima je cena prevoza i prihvatljiva, ne vidim prepreku zašto se ne bi punili na svakoj trafici, a ne na 4 mesta (3 u subotici, 1 na paliću), koja rade možda par sati. Šta da rade stanovnici Hajdukova, Bajmoka, Žednika koji hoće povoljnije da se voze, a u tom trenutku nemaju na raspolaganju gde da uplate?
    Možda su niske subvencije grada, ali to opet ne opravdava toliko visoke cene mesečnih karata!
    http://sutrans.rs/Prigradskih-Linija-cenovnik-114.html
    Kao što se može videti, radnici iz Bajmoka,Đurđina i Dušanova su prinuđeni bar četvrtinu plate posvetiti ovom nametu. Ako još ima dva đaka u porodici, au… Stanovnici Kanjiže, Oroma moraju trećinu posvetiti.
    Zar ne mislite da su ipak preterane cene?

  10. stormwatch kaže:

    NAPRED UBER!!!!!

    Svugde gde Uber dodje, jad gradskog saobracaja i losih taxi udruzenja konacno prodje!

  11. ocp kaže:

    @ vokille Ako ste imali prilike već da zamenite svoju zdravstvenu karticu onda znate da Vam je socijalno za tu uslugu naplatilo 400 dinara. Uglavnom sve elektronske kartice imaju tu cenu. Pored same kartice potrebno je istu karticu i programirati pa i izvršiti štampu podataka na istu a sve to košta (pogotovo što se koristi posebna oprema za napred navedeno) te se nakupi ali sigurno je da nema nikakve zarade na samim karticama (pogotovo ako se uzme u obzir da se mora da stanju posedovati odgovarajući broj kartica a da se iste prodaju u dužem vremenskom periodu tu je ipak i određen finansijski trošak držanja novca u karticama).

    Za broj prodajnih mesta se slažem da ih nema dovoljno ali razumem i zašto nema na svakoj trafici. U vreme kada možete otvoriti doo za 100 dinara garantnog uloga na koji način jedan trafikant može garantovati da će uplatiti pazar koji je dobio za dopunu elektronskih novčanika. Postojeća prodajna mesta su Subotica-trans-ova što im garantuje uplatu novčanih sredstava na račun. Treba proširiti mrežu slažem se i nadam da će se isto i učiniti.

    Kanjiža, Bačka Topola, Orom su druge opštine i grad Subotica nema nikakog razloga da subvencioniše prevoz na tim relacijama. Tu je cena ekonomska ali je i tržište otvoreno tj. mogu i drugi prevoznici da saobraćaju na tim relacijama u skladu sa svojom poslovnom politikom.

    Prigradska naselja su već druga stvar i to je stvar politike jednog grada da li želi da mu građani žive u centru grada ili da komforno žive u manjim i daljim prigradskim naseljima. Nisam siguran koliko je to posao Subotica-trans-a iako se to lomi na njihovim leđima.

OSTAVITE KOMENTAR