Do kraja godine Y krak spaja autoput sa Somborskim putem

Radovi na deonici Ipsilon kraka od kružnog toka na Bikovačkom putu do Bačkotopolskog puta, počinju ovih dana i trebalo bi da budu završeni najkasnije do kraja godine.

Iz budžeta Republike Srbije izdvojeno je 800 miliona dinara za radove na asfaltiranju ove deonice obilaznice, izgradnju nadvožnjaka iznad Čantavirskog puta i Beogradske pruge kao i izgradnje velikog kružnog toka na putu koji naš grad spaja sa Bačkom Topolom.

„To znači da će od Somborskog puta pa do autoputa biti sve gotovo po projektu i moćiće građani da koriste tu deonice. Na primer to znači da će stanovnici Palića do Sombora putovati brže koristeći Y krak i izbegavajući gužvu u gradu.“ rekao je Imre Kern, državni sekretar

Tender za nastavak realizacije kapitalnog projekta za državu i grad, dobila je domaća kompanija Vojput, koja se obavezala da će radove završiti najkasnije do kraja godine. Ukoliko se radovi ranije završe, neimari će početi radove prema Kelebiji, završnoj tački „Y“ kraka, a istovremeno obavezali su se da završe i tri manja projekta koja su građanima u blizini obilaznice bitna za normalno funkcionisanje.

„Ove godine je predviđeno još da završimo tri mala projekta. Jedan projekat je nadvožnjak za Pačirski put, koji sam obećao građanima. Napravićemo novi projekat za nadvožnjak, jer je stari projekat rađen pre 30 godina i nije upotrebljiv po današnjim standardima. Isto tako moramo napraviti novi prilaz GP Kelebija. Predviđena je varijanta sa kružnim tokom na saobraćajnici, međutim mi ćemo pravolinijski doći do GP Kelebija. Mislim da je to bolje rešenje jer ćemo olakšati izlazak kamionima sa terminala pri ulasku u našu zemlju,  koji će se ubuduće pravolinijski usmeriti ka Y kraku.“ objašnjava Imre Kern, državni sekretar

Izgradnja obilaznice oko Subotice u dužini od 22,6 km započela je 1990. godine i do sada je izgrađeno oko 9 km asfaltnog puta a zemljani radovi su završeni na dodatnih 2,5 km puta. Vlada Srbije je prepoznavši probleme stanovnika Subotice koje stvara tranzitni saobraćaj po gradskim ulicama, uložila velike napore da projekat pokrene sa „mrtve tačke“ i da ga već naredne godine otvori za saobraćaj.

TV Subotica



KOMENTARI

  1. Miroslav kaže:

    Bravo,vreme je vec bilo.

  2. Pametnjaković kaže:

    E moj Jimmy, od 1990-e godine 9 km asfaltirano od 22,6 km, svaka vam čast, to su izuzetno dobri rezultati.
    Sreća što ste prepoznali probleme subotičana i što se napokon krenulo sa mrtve tačke.
    Od 1990-e godine mi je ćerka koja je onda rođena završila osnovnu i srednju školu, odrasla, postala je punoletna, završila fakultet, udala se i rodila 3 unuka koji već kreću u obdanište.
    A mene pitaju kada tamo pored prolazimo kolima, šta se to tamo gradi, šta će to da bude u budućnost.
    Ja im kažem biće jednog dana jedan put koji će da zaobilazi grad, možda i doživite da se njime vozite ukoliko budete doživeli duboku starost.
    Kinezi su od 1990-e izgraditi kod njih 18.000 km najsavremenije extra brze pruge za brzine preko 300 km/sat sa kompletnom infrastrukturom, postali su država sa brzim tehnološko-tehničkim razvojem, a mi smo im se smejali kad smo ih nekada gledali na TV na Dnevniku kako su svi u istoj uniformi a bogatiji od njih su čak vozili bicikle na ulici.
    Dobro je to, 9 km za 28 godina, hvalite se samo, ja bih od srama propao u zemlju, nemojte da vas neko čuje u inostranstvu čime se hvalite, i ovako nas sad već svi ismevaju.

  3. bac Vranje kaže:

    sta ce biti sa dalekovodom??? Kad ce se on poceti izmestati??

  4. Hobodriver. kaže:

    Juce je bio 1 april. Kasnite.

  5. amacak kaže:

    da imre kern nije tamo gde je ne bi bilo ništa ni od ovog napretka brzinom puža. mislite o tome kada psujete svm što je ušao u koaliciju sa trenutno najjačom strankom u državi. kako ono ide, kad si u rimu …

  6. Burdus kaže:

    Svi oni samo politicke poene skupljaju nista vise. A y krak se spominje kad nema drugih izvora za te iste poene. Al narod corav pa nista ni ne vidi.

  7. Zorica kaže:

    Za sve ove koji neveruju bice ovo tesko prihvatiti ali videcemo sta ce biti? A sta ako bude mislim da vecinu suboticana nece nesto valjati takav smo narod…a to sto to treba narodu nije bitno bitno je da se kritikuje,,,e moji dobri suboticani…

  8. tarabetina kaže:

    sreca pa ne treba prugu preci i nadvoznjak napraviti,a kako ce se prelaziti Zednicki put ka Somborskom? Semafor resiti?
    do kraja godine hmm znaci za nekih 6 meseci max jel ? hmmmmm……
    Imre Kern svuda se stvori taj covek …..

  9. S&S kaže:

    Zamislite ovo – vlada Srbije prepoznala probleme gradjana Subotice. Posle šest godina na vlasti, oni prepoznali probleme. Sad kad se late posla, sve će da se praši.

  10. punisher kaže:

    opet????

  11. Bivši kaže:

    Odjednom se ne spomnije kružni tok na ukrštanju sa somborskim putem.

  12. Bob Rock kaže:

    Treba da sam jako, ali baš jako lud, pa da od Palića do Sombora, koristim putanju novog Y kraka, da bih išao brže. Jedino ako u centar ne padne
    Halejeva kometa pa da baš toliko blokira saobraćaj,kako ovo genijalno idejno rešenje g. Kerna ne propadne.

  13. Burdus kaže:

    Zorica
    Molim te sedi u kamion i prodji kroz kruzni tokic kod bikovo silaza s auto puta. Pa onda prokomentarisi na ovu vest. Ako nisi slep-a bice ti se kasno kako je napravljeno. A ako ne vidis ne kontas…zali Boze komentara.

  14. Zorica kaže:

    Burdus

    I u gradu imas kruznih tokica pa se voze kamioni nezanima ne vlast nego samo da nam bude laske kretati se i funkcionisati recimo sleperi od zone do auto puta pa taman i kroz tokic samo da neidu u grad zar nije bolje?

  15. avet kaže:

    @Zorica
    Zar se još uvek nisi navikao na tvoj novi Ajfon 8 super X?

  16. stormwatch kaže:

    HAHAhhahahaahhaha, najbolji fazoni su ovi fazoni naprednjaka o zavrsetku Y Kraka….7 GODINA strahovlade u Subotici i zemlji, oni kao jos uvek spajaju Y KRAK! hhahahAHAHHAHAHAHAHAHA

  17. Posmatrač kaže:

    Ako spoje Beogradski put sa autoputem, to će još i dobro biti (najviše zbog industrujske zone), ali ovo što Kern priča da će odraditi onaj mnogo veći deo deonice do Kelebije… možda za 20 godina! Za 6 godina smo dobili presvlačenje 2 već završena kilometra i to bez rešavanja raskrsnica, kao i šminkanje već davno završene bikovačke petlje… pa sad računajte sami…

  18. h.k. kaže:

    dzaba zaobilaznica,bez natkrivanja klizalista nema glasova!
    P.S. H.K. SPARTAK

  19. Ipsilonac kaže:

    Ako g. Kern zaista ispuni to sto je obecao, zasluzice ogromno postovanje velikog broja ljudi kojima je to od zivotnog pitanja. I ne, nisam bot ali sam neko kome ce rezultati obecanja mnogo pomoci i olaksati mi zivot. A ima nas, verujte. I to mnogo.

  20. Pipuš kaže:

    Naravno da će da olakša život celoj Subotici. Pa četvrt veka čekamo da se tranzit izmesti iz grada. Naš neobrazovani svet veruje da će to Kern da sredi tj da je to do njega. Da nije Kerna ne bi bilo zaobilaznice, sad će on to iz svog džepa.
    Kao i brza pruga Budimpešta – Beograd (već je trebala biti gotova), Pruga segedin – Subotica – Baja (ko se toga seća još)…Bla bla truć

  21. Burdus kaže:

    Pipus
    Svaka ti na mestu. Al ljudi od ociju ne vide.

  22. amacak kaže:

    pipus, kakav svoj dzep, sta lupas.

    gde se najvise gradilo kada je velja ilic bio zaduzen za kapitalne investicije a suboticana ni blizu? koliko se u to vreme ulagalo oko subotice? pisao je davno mladja o tome, ko nema svog coveka tamo gde treba nece videti ni tacku na i od investicija.

  23. pista kaže:

    Kernu su puna usta kako zaobilaznice tako i brze pruge. Oni stariji se secaju da je Kern uvek bio medju vecim poltronima dosadasnjih predsednika SVM. E sad: polazeci od te cinjenie Kern bi trebao da zna kako je poceo ceo projekat Y-kraka dok mu je Kasa bio sef. Indirektno su surovali sa Slobom a ovdasnjim Madjarima su prodavali maglu kako su protiv tog rezima. E kad je doslo do promena Kern se gurao na protestima u Subotici (sa Bajic MIrkom su se zajedno nasli medju Otporasima) i brzo se sa svojom srankom sprijateljio sa DS-om. Kada su Bunjika i Kasu izbacili uvukao se novom sefu Pastoru, surovali su jos neko vreme sa demokratama pa kada su osetili da naprednjaci jacaju opet su promenili kurs izdavsu dobar deo svog glasackog tela. Ukratko: ukoliko neko zna kako je poceo ceo projekat, kako se na toj trasi kupovalo pa preprodavalo zemljiste odabranima koje je na kraju drzava obestetila – onda je to drug Kern-penzioner.

OSTAVITE KOMENTAR