Do Segedina sa presedanjem

Dok ne budu pušteni u saobraćaj novi vozovi, putnici koji iz Subotice putuju železnicom, tačnije šinobusima do susednog grada Segedina u Mađarskoj, udaljenog samo četrdesetak kilometara, moraju presedati na samoj granici, a zatim se do odredišta voziti mađarskim šinobusom.

Razlog je nekompatibilnost naših i mađarskih železnica. Nije, međutim, reč o drugačijim standardima i propisima, već o tome da su šinobusi koji saobraćaju na ovoj (međunarodnoj) trasi, a koji polaze sa teritorije Srbije toliko stari da ih Mađarska ne želi primiti.

 

Odluku o tome da šinobusi iz Subotice ne mogu ući na mađarske pruge donela su najpre mađarska železnica, a zatim su i Železnice Srbije primenile princip retorzije, te je šinobusu iz Mađarske zabranjen pristup na pruge Srbije. Rezultat je da su putnici i sa jedne i sa druge strane prinuđeni da kod graničnog prelaza Horgoš – Reske presedaju u drugi šinobus.

 

Deo problema sa šinskim prevozom prema mađarskoj, odnosno evropskoj granici je u zastarelosti srpskih vozova i šinobusa, ali je takođe vrlo evidentna i zastarelost pruga, te na pojedinim mestima upravo na realciji Subotica – Segedin vozovi idu i brzinama od 30 na sat, što je bilo presporo i za vozove od pre pola veka.

 

Problem sa šinobusima trebalo bi da se reši do kraja godine, jer su Železnice Srbije najavile da će na liniji Subotica – Segedin biti pušten u promet jedan od novih vozova iz Rusije.

 

Danas



KOMENTARI

  1. Wand'rin Star kaže:

    Postali smo vrlo moderna i napredna drzava…

  2. Subotica kaže:

    Nas sinobus je prespor za njihove pruge a njihov previse brz za nase 🙂

  3. Gyula Dietrich kaže:

    Šimbus na slici kao ilustracija pojavila se i za Đurđin – Železnica, tj. ANĐAL BANDI sada i za pravac Horgoš – Szegedin. Ipak koliko ja poznajem krajolik oko Subotice MISLIM  da me neko ispravi na ovoj slici uslikan je između Gabrića i Oroma na pravcu za Sentu. Dobro izgleda možda je ovaj zadnji živ i u funkciji saobraćaja.

  4. djomla kaže:

    Gyula, ta fotografija je uzeta iz teksta ciji je autor „Bilo nekad“ a reč je o krajoliku oko Djurdjina gde odavno ne postoji ovakav vid saobracaja. 🙂

    Iz istorije Đurđina: Železnica, „Bećarac“ i druge priče

  5. bicikla kaže:

    SRAMOTA

  6. freelancer kaže:

    Hm… „Igranka bez prestanka“ je i dalje u toku. Sistem: „ti meni zabranjuješ? – e, sad ću i ja tebi!“ je na ovom primeru pokazao svu svoju efikasnost 🙂

    Ako je pod pseudonimom „stormwatch“ ista osoba (koju sam zapazio BAŠ na željezničkom forumu), mislim da je kompetentan da nam pojasni detalje glede uvodjenja novih vozova u saobraćaj.

    Fakat je da su drndobusi stari. Uvedeni su u saobraćaj pre pedesetak godina, a još trče. Doduše, ni meni više nije jasno na koji način uspevaju da ih pokrpe, ali je činjenica da su „opstali“ još samo u Vuči vozova Subotica. Ni madjarski Bzmot-i nisu mnogo mladji. Zapravo, Bzmot je ČEŠKI proizvod. Druga je stvar što je poslednja nabavka voznih sredstava kod nas bila ona serija 710 (Švedjani), nabavljena posredstvom frizerskih salona, butika i drugih „specijalizovanih“ firmi za taj posao. Ali dobro. Uvek će biti „šarana i šaranovića“, koji će prej****i nas „somove i somoviće“. Naravno, ni jedan nije „trčao“ vojvodjanskim prugama niti će.

    Slična situacija će se ponoviti i sa ovom novom serijom 711, popularni „Rus“. Uz početne „dečije bolesti“, „trči“ uglavnom vršačkom prugom i NARAVNO u centralnoj Srbiji. Da se razumemo, i Vojvodina je Srbija, ali je simptomatično da novi vozovi „trče“ prugom koja je ELEKTRIFICIRANA, dakle „ispod žice“, a ovde krv pljuju krpeći drndobuse po sistemu „seci uši – krpi dupe“. Uz to, autobuski „lobi“ je VEĆ kamenovao dva nova voza. U sred Šumadije! Na zdravlje.

    No da se vratim na temu. Koliko sam obavešten, Vuča vozova bi TREBALO da dobije dve garniture, eventualno 2 + 1 (jedna u rezervu). Tim garniturama bi se pokrivali pravci Segedin, Sombor i Senta (ako bude ona varijanta 2 + 1). I TREBALO BI da bude tako. O tome, koliko su ovde ljudi imali naviku da koriste željeznicu, ne treba pisati. Kakav im je odnos prema voznim sredstvima, takodje. Obratite pažnju na gradske i ostale autobuse, šinobuse ovde pa onda isto to npr. u Banatu. Jeee…, kao da je Afganistan s onu stranu Tise!

    Elem, TREBALO bi pojačati frekvenciju saobraćaja na relaciji Subotica – Segedin. TREBALO bi ponovo pustiti madjarske Bzmote pa neka opet „trče“ u krug Kelebija – Subotica – Segedin pa natrag. Zašto bi trebalo? Ako bilo kome nije jasan odgovor na ovo pitanje, nije mu ni mesto u ovom kraju. Treba se OTVARATI, povezivati, komunicirati, saradjivati (pa i ići u market u Segedin, a zašto da ne?), a NE zatvarati se, dizati „ograde i zidove“ (a’la šiptarski), škrabati grafite „Ovo je Srbija“. Hvala na obaveštenju. Znam da sam u Srbiji. Jako dobro. Verujte mi.

    A šta ako bih pustio mašti na volju pa rekao: Kako bi bilo da se na jalovoj livadi, izmedju Horgoša i B. Vinograda, napravi ZAJEDNIČKI putnički i cargo aerodrom sa Madjarskom. Njemu bi gravitirao Segedin (20 km), Subotica (20 km) Sombor (60-tak km), Kikinda (60-tak km). Uz to, bio bi alternativan na pravcu Budimpešta – Beograd, kao i za sve one u preletu Evropa – Azija – Bliski istok, koji (uzgred) zuje upravo iznad naših glava. No… to nije tema.

    Ua presedanje  :mrgreen: !!!

  7. Nikola kaže:

    Ok vozi

OSTAVITE KOMENTAR