Dolazak LIDL-a pozitivan signal i za druge svetske trgovce

Dolazak nemačkog lanca hipermarketa LIDL na srpsko tržište omogućiće potrošačima povoljnu kupovinu po diskontnim cenama, i pokazati našu otvorenost za dolazak drugih stranih trgovinskih lanaca, ocenila je Gordana Hašimbegović, sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu.

 

„Prema dosadašnjim saznanjima LIDL je kupio placeve u Subotici, Zrenjaninu, Novom Sadu, Valjevu, i Nišu. To samo potvrđuje činjenicu da će ovaj diskontni lanac ‘obogatiti’ ponudu tržišta Srbije“, rekla je Hašimbegović agenciji Tanjug. I ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić potvrdio je da se uskoro očekuje dolazak LIDL-a.

 

„Trenutmo razgovaramo sa LIDL-om, čini mi se da je to najrealnije da se dogodi u nekom doglednom vremenu, pomažemo u kontaktima sa lokalnim samoupravama kako bi ‘Lidl’ obezbedio najmanje 15 lokacija u 15 gradova Srbije i time stvorio uslove za početak rada u Srbiji“, rekao je ranije Ljajić Radio televiziji Srbije. Dolazak diskonta u Srbiju značio bi i promenu na tržištu maloprodaje, konsolidaciju i jačanje konkurencije među trgovcima, što svakako ide na ruku potrošača, ukazala je Hašimbegović.

 

Diskonteri posluju sa nižim troškovima, koje ostvaruju kroz skromniji nivo usluge, ograničen asortiman, a značajno je učešće proizvoda sopstvene trgovačke marke. Proizvode nabavljaju u velikim količinama, zbog čega od dobavljača dobijaju povoljne uslove, a sve to im omogućava da obezbede niže cene u svojim objektima, dodala je ona. Lanac diskontera LIDL, radi tako što uglavnom, centralizovano nabavlja robu na jednom mestu za sve zemlje gde posluje, njihovi maloprodajni objekti i sva operativa je mnogo jeftinija, navela je Hašimbegović.

„Lidl“ u Subotici ima obezbeđenu lokaciju za izgradnju u okviru retail centra na Palićkom putu.
Quinterra retail park Subotica
 



KOMENTARI

  1. DR.TIKVICKI kaže:

    SVE JE TKO LEPO RECENO, SAMO NIKO NE GOVORI KOLIKO JE OPALA KUPOVNA MOC KOD OBICNOG GRADJANINA. KOJIM PARAMA NAROD DA PAZARI KAD IH JEDVA IMA ZA PREZIVLJAVANJE?

     

  2. Subotica kaže:

    Tako nesto treba otvoriti negde u centru da bi se cene kod ovih prodavnica sto „deru“ snizile.

  3. max kaže:

    Napokon konkurencia, mi i inace kupujemo u Lidl-u u Segedinu, videcete cene i te kako su povoljnije nego Rodic itd.

  4. Anonimni kaže:

    DR.TIKVICKI:

    SVE JE TKO LEPO RECENO, SAMO NIKO NE GOVORI KOLIKO JE OPALA KUPOVNA MOC KOD OBICNOG GRADJANINA. KOJIM PARAMA NAROD DA PAZARI KAD IH JEDVA IMA ZA PREZIVLJAVANJE?

    LIDL se otvara bas zato sto je opala kupovna moc, ocekujte 20 do 50% manje cene. Hvala

  5. Marija kaže:

    Sve je to lepo i korisno,biće novi radnih mesta samo da budu i ti proizvodi kao što su i u Austriji,Nemačkoj i povojnosti kao kod njih da ne bude čudesan METRO u Subotici koji  je skroz drukčiji od preko naših komšilja u Mađarskoj

  6. Kertvaros kaže:

    Dolazak diskontera Lidl je za Suboticke gradjane dobra vest. To je trgovacki lanac koji u svom asortimanu ima oko 2000 artikala, sto je za discont – radnju vrlo mnogo. Njegov glavni konkurent ALDI ima svega 7oo proizvoda u svojim regalima. Inace Lidl nije hipermarket kako to stoji u clanku vec supermarket. Da bi se nesto nazivalo hipermarket potrebna je prodajna povrsina od preko 5000 m2. Lidl ima prodajnu povrsinu u svojim filijalama od 1000 do 1300 m2. Lidl takodje ima i hipermarkete, oni su poznati pod imenom „Kaufland“ i koncipirani su kao robne kuce na principu samoposluge. Na trzistu je Lidl vrlo agresivan prema konkurenciji , nemilosrdno je tuce cenama i verujem da ce svugde gde se pojavi napraviti  velike turbulencije na trzistu i kupovnim navikama musterija. Moze sasvim lako da se desi da poneki gazda-starosedeoc stavi kljuc u bravu. Valja znati da u svoj asortiman rado uzima i proizvode lokalnih proizvodjaca i uopste vodi racuna o lokalnim navikama i potrebama tamosnjih musterija. Jedan mali primer je iz Hrvatske gde je Lidl uvrstio u svoj standardni program i nekoliko produkata iz Podravke. Famoznu Vegetu inkluzivno, i ti proizvodi su i u svim filijalama kojih ima, ni sam ne znam koliko hiljada.Naravno i u Lidlovim prodavnicama se mora obavezno ukljuciti mozak jer ni oni ne dele nista za badava.

  7. Pajo kaže:

    Idem dizem kredit da bih mogao pazariti!!!!

  8. gost kaže:

    Popio sam jedno pivo pre dva dana i to mi jedosta…..

  9. Subotica kaže:

    Bio ja kod njih u Nemackoj, slucajno usao da vidim sta ima, nije pretrpano ali su cene bile bolje nego ovde kod nas.

    Imaju neke simpaticne aparate za reclikazu plasticnih flasa. Ubacis flasice koliko imas a aparat ih samelje i izbaci ti na papiru koliko para to vredi. Na kasi ti to odbiju od pazara. 

  10. freelancer kaže:

    DAJ BOŽE da sve to bude tako. Mislim to, strana konkurencija, povoljnije cene, zanimljiv asortiman. Jer, ionako su svi ti mega-giga-šega trgovački centri domaći i u rukama par glavonja koji se dogovore: „nemoj da mnogo spuštaš cene, ne talasaj, uklopi se“. Voleo bih da se LIDL „ne uklopi“ sa domaćom gamadi. U protivnom, stvarno ćemo dizati kredite za kupovinu čak i toalet papira. Uostalom, šta je to „odloženo plaćanje na 210 dana čekovima gradjana“ (Rodić). Pa taj ček će jednom DOĆI na naplatu! I…?

    Znam priču prijatelja iz Splita. Oni imaju LIDL. I…? U početku su RAZBIJALI. E, onda su se u velikom delu asortimana „uklopili“ iz prostog razloga što tamo monopol drži „pape“ Kerum. Pa vi vidite… 

  11. Dragan kaže:

    Strani trgovinski lanci donose i stranu robu. Ako se to dogodi, naša proizvodnja će se brzo uništiti. Oni, trebaju nabavljati robu od naših proizvođača. A što se tiče cena, to ćemo još videti. I banke u inostranstvu posluju sa manjim kamatama, a ovde deru kožu svojim klijentima!

OSTAVITE KOMENTAR