Dozvoljeni letovi za Tatravagonku-Bratstvo

Poslednjih godina se stalno govori o aerodromu u Subotici, tačnije na Bikovu. Bilo je nekoliko ideja da se dozvoli sletanje i poletanje manjih putničkih aviona, što bi u mnogome doprinelo razvoju turizma i poslovanja u Subotici.


Međutim, kako to kod nas obično biva “mnogo buke niokočega”, tako da je i ta priča stala. Juče, prvi put nakon 12 godina sleteo je helikopter kompanije “Tatravagonka -Bratsvo” na Bikovački aerodrom. Inicijativu za dobijanje dozvole za sletanje i poletanje privatnom helikopteru podnela je pomenuta kompanija zbog sopstvenih potreba. Pomoć je dobila i od uprave granične i carinske policije Beograda.

 

Da podsetimo, do 1999. godine na aerodromu Subotica međunarodni avio saobraćaj odvijao se bez problema uz pasošku i carinsku kontrolu koja je obavezna. Međutim, te godine počinje Nato agresija i obustavljen je avio saobraćaj koji više nikada nije obnovljen. Posle 12 godina, na inicijativu kompanije Tatravagonka Bratstvo, rukovodioci slovačkog giganta dobili su dozvolu za sletanje i poletanje helikoptera koji će im pomoći jer će putovanje, od Poprada do Subotice, koje je do sada trajalo više od šest sati, smanjiti na samo sat i po vremena. Pored toga, ovaj vid trasporta ukoliko zaživi mogla bi da poboljša privredna i turistička slika grada pre svega u očima stranih investitora.


– Uvođenje carinske i pasoške kontrole na subotičkom aerodromu trebalo bi da pojednostavi komplikovanu proceduru, koja podrazumeva da svaki međunarodni let carinsku i pasošku kontrolu mora da obavi na aerodromu Nikola Tesla što u mnogome poskupljuje troškove putovanja. Takođe naglasak ovog poduhvata je i na turizmu jer bi svi oni koji su zbog komplikovane procedure preletali Suboticu, sada mogli da se uvere u turističke pogodnosti koje naš grad nudi. Nadamo se da će kompanija Tatravagonka Bratstvo biti jedna od mnogih koje će u budućnosti za svoje potrebe koristiti aerodrom Bikovo. Na ovaj način će se međunarodni avio saobraćaj normalno odvija i na periferiji našeg grada“ – rekao je Milan Radojčin – AK „Ivan Sarić“.




KOMENTARI

  1. djomla kaže:

    Sajno. Napokon, zaista dobra vest u gradu. Svaka čast ljudim iz Tatravagonke, koji su svojim potezom pokazali ljudima u Gradskoj kući da carina u Beogradu nije problem, i da se aerodrom može aktivirati ukoliko ima volje za tim. Ovo je jasan znak da Subotica može dobiti carinu na aerodromu i da ga ponovo aktivira sa tendencijom postepenog razvoja.
    Za početak, ne treba planirati kule i gradove već je potrebno ljudima obezbediti pistu i aktivirati prostorije za carinu. Čisto da čovek u pantalonama ne ide po travi…

  2. deki85 kaže:

    ja vidim samo poljanu

  3. Kalimero kaže:

    Djomla, kako to „svaka cast ljudima iz Tatravagonke?“ Znaci kada aeroklub trazi da se aerodrom otvori onda ne moze, a kada GAZDA „zamoli“, onda moze, pa jos „svaka im cast“! Na cemu? Ako je zakon isti za sve, onda valjda ne moze ni „Tatra…“ ,a ako mogu i drugi, zasto ih onda neko stalno uslovljava? Ponovo imamo pricu o „jednakim i jednakijim“ 🙁

  4. djomla kaže:

    A zašto se taj Aeroklub 12 godina nije oglasio niti u jednom mediju da ljudima objasni da postoje oni koji koče otvaranje aerodroma Bikovo? Da navede problem i ljude koji koče. Šta su čekali 12 godina? Ćute sve vreme i pognute glave gledaju kako Subotica stagnira kada je vazduhoplovstvo u pitanju.
    P.S. Bez ljutnje ali kako da znam da neko godinama koči aerodrom kada u samom Aeroklubu ne pričaju o tome. Ko o tome treba da vodi računa?

  5. dddd kaže:

    Mogli su bar travu pokositi!  :mrgreen:

  6. mevetovic kaže:

    neznam mnogo o temi ali neke detalje znam neposredno jer sam čuo razgovor na ovu temu. konkretno neznam koju funkciju ima ili nema Stevan B. ali sam bio svedok njegovog ozbiljnog zalaganja i lobiranja u vezi aktiviranja sp. aerodroma Bikovo. Koliko sam razumeo njega i njegovo zalaganje išlo je u tom pravcu da se iznađu institucionalna rešenja za otklanjanje problema koji se javljaju na relaciji ministarstva i državnih organa poput granične policije i carine. ako me sećanje ne vara bilo je tu obećanja i od strane ministra za reg. razvoj i tadašnjeg predsednika skupštine Srbije kao i lokalnih funkcionera Ds ..ali izborna obećanja su jedno a život i stvarnost drugo.. .koliko vidite sve se sada svodi na neko vezašenje i poluinst. rešavanje što govori i o sistemu i o ljudimakoji su u njemu.
    realno to nije tako kompl. i ne rešivo pitanje. ipak izgleda da je za neke nosioce javnih funkcija bilo neatraktivno i zbog toga nije ni rešeno.. šteta jer je ovo i atraktivna sportska grana koliko i važna komunikacijska prednost regiona ako već postoji namera razvoja u svim oblastima. podsećanja radi jedan od direktora Namateksa Velja Bašić uz mnogo zaljubljenika i poklonika ovoga sporta godinama je od skromnih sredstava održavao postojanje ovoga kluba… prosto je neverovatno koliko su inertni oni koji treba da reše ova i slična pitanja.-:)

  7. Hmmmm kaže:

    Kad vec pominjemo gospodina Basica. On je svojevremeno gospodinu Kuceri, tadasnjem predsedniku skupstine opstine, poslo otvoreno pismo u kome je negodovao zbog toga sto je Skupstina opstine Subotica na svojoj sednici (moze da se proveri) dala saglasnost da se u okciru jednog od projekata razvoja koji finansira EU, da se podrzi razvoj aerodroma u Segedinu, gde bi Subotica cinila njegovo gravitaciono podrucje. Ta je prica ubrzo zamrla, a pitanja aerodroma se otvara svake cetvrte godine. U medjuvremenu, gospodin Velimir Basic i dalje sa mnogo entuzijazma, uz nekolicinu istomisljenika, uz sve muke odrzava aerodrom u zivotu, i zamislite, suboticki aerodrom je i dalje jedan od najlepish u Srbji. A sto nema sporta – to kosta, za to para vise nema, niti iko pomaze sportiste. Tu prestaju emocije, i pocinje stvarnost.

  8. onako usput kaže:

    Jos ce Bratstvo za par godina ispasti najozbiljnija firma u Subotici.  🙂

  9. Hanibal Lektor kaže:

    Nisam baš potpuno u toku događaja u lokalnim razmerama, ali na osnovu zdravog razuma mogu da zaključim sledeće:
    Problem otvaranja graničnog prelaza je isključivo u nadležnosti Države.
    Država će to učiniti oda kada smatra da za time postoji tzv. „državni interes“
    U slučaju firme Tatra-Vagonka taj državni interes očigledno postoji. Proguglajte malo pa ćete videti koliko je (ne znam čijih para) „teška“ ova firma.
    Nemojte misliti da je to nečija dobra volja. Siguran sam da je i „Mister procenat“ potegao sve svoje veze da bi ovaj slučaj bio rešen „kao u dispozitivu“
    Otvaranje graničnog prelaza „za poneti“ je samo kap u moru ustupaka koje je ova država morala da učini zarad upošljavanja ono malo radnika Btartstva. Od vajkada se zna da „Sirotinja najskuplje plaća“.
    Stoga gospodo iz Aerokluba, držite se svojih nebeskih visina jer svojim avionima jedino tako i možete. Za ove druge visine put je malo drugačiji – politika.

  10. Sanda kaže:

    Sećam se i ja te inicijative potekle od strane nekih ljudi bliskih tadašnjoj vrhuški vlasti u gradu da Subotica ulaže u aerodrom Segedin pa bi kao fol Subotičani a pre svega lokalni biznismeni i novokomponovani bogatuni mogli skoknuti do Segeda da bi nekuda odlepršali a ne da putuju čak do budimpeštanskog aerodroma ili beogradskog. Mislim da je bila u opciji i mogućnost da Suboticatrans uvede i direktnu liniju Subotica – aerodrom Seged koliko su se nadali da će biti veliko interesovanje za njihove ideje. Takođe pouzdano sigurno znam da su sredinom sedamdesetih godina prošloga veka, u doba kada je subotički Sever bio u nekoj kao kooperaciji sa slovenačkim Gorenjem, slovenački poslovni ljudi službenim avionom Gorenja doletali do bikovačkog aerodroma a takav vid saobraćaja kod lokalnih biznismena nije još ni do danas izgrađen u njihovoj svesti pa je to samo dokaz koliko im je logika poslovanja ljudi iz razvijenijih krajeva sveta nedostižna i slabo svarljiva u njihovim glavama. Ali sam ipak zadovoljna što su lokalni biznismeni i novokomponovani bogatuni subotički ostali ovako prizemni kakvi su još i sada pa se samozadovoljavaju najnovijim modelima mobilnih telefona i što je moguće novijim modelima mečki ili Porsche Cayenne ili šta već kod njih bude na top listi prikazivanja svog prestiža, jer nam ovako mogu samo zujati pred nosom a ne mogu da nam se penju na glave ili iznad glava kako to već rade novosadski biznismeni i bogatuni, da maltretiraju Novosađane
    http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/VIDEO-Divljanje-pilota-nece-biti-sankcionisano.html 
    Pa bih se ipak zahvalila našim biznismenima što su ovako prizemni kakvi jesu pa nam ne rade to što se već radi u Novom Sadu  
    http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/VIDEO-Istraga-protiv-bahatog-pilota.html 
    te se stoga radujmo relativnoj tišini i miru iznad naših glava i nadajmo se da neće u skorije vreme nekom ovdašnjem bogatunu pasti na pamet da se qur*i svojom letilicom iznad grada nam !

  11. Anonimni kaže:

    Hanibal Lektor, skroz si u pravu. Nece drzava dati dozvlu aerodromu samo zato sto voli Suboticu i Ivana Sarica vec zato sto neciji interesi to zahtevaju. Dace Bog da jos nekoliko stranih kompanija nadje interesa u ovome. 

  12. Beli kaže:

    Dobar razvoj situacije oko aerodroma. NIje vazno ko je dobio dozvolu vec da grad moze i u turisticke svrhe imati jos jedan novi resurs. Cude me zlobnici koji u negativi govore o ovome , valjda su zato i zlobnici. Jednom sam govorio o tome da je pogresno master plan oslanjao avio prevoz nasih gostiju na Segedin. Oni bi ostali tamo a ovako ima sanse i za velike avio predstave iznad Palića (akrobacije Beselenjia i ostalih).

  13. Darko kaže:

    Ovakav aerodrom i ja imam u svom dvorištu. Ali kod mene je trava uređenija! Imam čak i poljski WC, pa putnici kojima zagusti tokom leta, mogu odmah i da se olakšaju.

  14. Beli kaže:

    Naravno i ja sam mislio na uređeni mali aerodrom sa potrebnim licencama , uređajima i infrastukturom . Korist je neuporedivo veća  u odnosu na potrebna ulaganja. Pista bi bila zadnja jer je to već ozbiljniji zahvat.

  15. SETAC kaže:

    Darko:
    Ovakav aerodrom i ja imam u svom dvorištu. Ali kod mene je trava uređenija! Imam čak i poljski WC, pa putnici kojima zagusti tokom leta, mogu odmah i da se olakšaju.

     
    1.Sportski aerodromi imaju travnatu pistu. Aerdorom „Subotica“ je sportski aeorodrom
    2. Na aeodromu postoje spavace sobe, kupatila, WC, restoran, i , naravno, hangari. Dakle, ne fali mu nista.
    3. To sto nije engleski travnjak je zato sto redovno kosenje mnogo kosta, a pokositi onoliku pistu nije moguce „na vrat-na nos“ dan pre iznenada najavljenog dolaska VIP putnika
    4. Odrzavanje aerodroma zavisi iskljucivo od dobre volje i vremena  nekolicine upornih volontera koji iz svog dzepa placaju i sopstveno letenje.
     

  16. Realan kaže:

    Za sve nam je kriv Beograd???,a ne sami mi sto smo birali ove nesposobne koji vise vremena provode u Segedinu i Budimpesti nego u Novom Sadu i Beogradu i onda kao traze nesto a samo njima nasa DRZAVA ne dozvoljava,mnogo su jadni i providni a jos vise su jadni oni koji im veruju.

OSTAVITE KOMENTAR