Elektronska naplata u gradskim autobusima

Umesto papirnih karata, u gradskom prevozu i Suboticatrans će od jeseni primenjivati elektronsku naplatu. Korisnici ovog prevoza će morati da poseduju elektronske tzv. smart kartice, koje će po potrebi dopunjavati odnosno doplaćivati, i to po post paid i pre paid sistemu – na autobuskoj stanici, u turističkoj agenciji Suboticatransa i na još nekoliko mesta u gradu.

 

Najavljene su personalizovane karte, namenjene đacima, radnicima, penzionerima i drugim povlašćenim kategorijama putnika, kao i nepersonalizovane kartice za sve ostale građane, koje će se moći slobodno koristiti bez lične isprave. Karte će se dopunjavati jednom mesečno i omogućavaće neograničen broj putovanja na jednoj liniji. Nepersonalizovane karte biće moguće dopunjavati neograničenim iznosima, a na ulazu i izlazu iz autobusa na specijalnim validatorima očitavaće se vrednost potrošene sume za tu deonicu puta.

 

Ovakav način naplate gradskog prevoza predstavlja najsavremeniji tehničko-tehnološki sistem, koji omogućava veću fleksibilnost naplate, pojednostavljenje čitavog postupka i elektronsko praćenje korisnika u javnom prevozu, navode u Suboticatransu. Takođe, uvođenje elektronske naplate doprineće povećanju racionalnosti poslovanje odnosno smanjenju troškova poslovanja preduzeća, što je istovremeno preduslov za povećanje subvencija Suboticatransu iz gradske kase.

 

Kako navode odgovorni u Sutransu, lokalna samouprava je insistirala da se pre povećanja subvencija za javni prevoz postigne troškovna efikasnost, to jest da se posao obavlja s minimalnim brojem zaposlenih. Zbog toga Suboticatrans u poslednje dve godine zapošljava manji broj ljudi nego ranije, a konduktere u autobusima nastoji da prekvalifikuje, tako da uvođenje elektronskih karata za Subotičane praktično znači da će osim direktno za elektronsku kartu, za javni prevoz plaćati i preko gradskog budžeta, koji se naravno puni iz njihovih džepova.

 

DANAS



KOMENTARI

  1. trt kaže:

    A da su se prvo zamenile sve katlanke što su u voznom parku?

     

  2. Crni kaže:

    Znaci ako slucajno dodje neki turista bice mu veselo sa Su-Transom se vozat do Palica….

  3. ...... kaže:

    Crni:

    Znaci ako slucajno dodje neki turista bice mu veselo sa Su-Transom se vozat do Palica….

    O 😆 A, da, turisti su bas poznati kako obilaze Suboticu linijama broj 3,16,6,4,10..Da nema toga ne bi ni dosli dovde.

  4. Panco kaže:

    Zbogom kondukteri jos veca nezaposlenost.

  5. freelancer kaže:

    Zanimljivo…. E pa, vreme je da pakujemo kofere… .(

  6. Crni kaže:

    ……:

    Crni:

    Znaci ako slucajno dodje neki turista bice mu veselo sa Su-Transom se vozat do Palica….

     

    O :lol: A, da, turisti su bas poznati kako obilaze Suboticu linijama broj 3,16,6,4,10..Da nema toga ne bi ni dosli dovde.

    Mislio sam slucajno ako dodju pa ce prvo morati peske u obilazak grada da kupe te kartice u nemogucnosti da plate gotovinom u „katlanci“ od vozaca…

  7. Su24 kaže:

    Povećaće cenu karata koje se kupuju prema potrebi u autobusu a pričaće kako se jeftinije voze građani jer avansiraju vožnje. Zanimljivo ali izvodljivo samo silom monopola.
    Prevoz će poskupeti što i nije neverovatno ali sigurno to neće pomenuti u zbrci raznih kombinacija i dopuna. Ubediđivaće nas da smo bolje prošli samo to ne razumemo 🙂 

  8. mesab kaže:

    U koju kategoriju spadaju penzioneri preko 65 godina koji od nedavno imaju besplatan prevoz, budući da su u gore navedenom tekstu penzioneri svrstani u grupu povlašćenih radi nabavke personalizovanih karata, ili se pak to odnosi na penzionere do 65 godina.

    Dali neko zna nešto više o ovome?

    Uzgred, nedavno sam bio u Beogradu, pa budući da nisam imao njihovu „Bus plus“ kartu, nigde bukvalno nigde tog dana nisam mogao kupiti  kartu za one koji nisu beogradjani i ako je ta mogućnost predvidjena. Te ne rade im dopune na trafikama i stajalištima te šta već ne. Jedino se mogla kupiti u autobusu kod vozača koja je papreno skupa duplo više od redovne cene. Pa bi i takva iskustva iz drugih gradova trebalo imati u vidu pri razradi pretstojećih novina u našoj sredini.

  9. Anonimni kaže:

    „elektronsko praćenje korisnika u javnom prevozu“… čemu sad to?!

  10. freelancer kaže:

    U nekoliko navrata, na konferencijama za štampu prilikom predstavljanja novih autobusa, gospodin Fazekaš je isticao da je Subotica broj 1 u državi po procentu naplate karata u gradskom prevozu. Gotovo stoprocentna. Koliko od organizacije, toliko je u velikoj meri to i rezultat mentaliteta naših sugradjana. I ponosim se njime. Istim prilikama, gospodin direktor je podvlačio da gradska uprava NE DAJE nikakve subvencije za gradski prevoz, I ako je to PRAVILO apsolutno svuda u ozbiljnom I uredjenom svetu. Izvesne dotacije su se odnosile SAMO na nabavku vozila, ali cena karte NIJE niti vlast ima nameru da subvencioniše. Svaka druga tvrdnja je, na žalost, LAŽ.

    Tzv. “subvenciju” nameravaju sada da “upakuju” u subotičku varijantu “bus plus” kartice. “Ako prihvatite taj način naplate, ETO mi ćemo vas malo subvencionisati”.

    Ljudi, možda ima tu I onih koji se zakopčavaju na ledjima, ali hajde malo da zagrebemo ispod površine. Prvo, da li je u pitanju ista PRIVATNA firma, preko koje će se vršiti elektronska naplata, kao u Beogradu? Ako jeste, onda su stvari jasne. U pitanju je čisto mešetarenje. Lokalna vlast (iz NEKIH razloga) omogući PRIVATNOJ firmi da organizuje elektronsku naplatu. Da ličimo na Zapad. Privatna firma obezbedi te validatore, distribuciju kartica i ceo softver i hardver za funkcionisanje i uzima PROVIZIJU od naplate karata u gradskom prevozu. Ok. A gde je tu javni interes? Identična vladajuća struktura (kao u Beogradu), isti sistem sada uvodi u Subotici. I na sceni je klasična (politička) ucena: “Mi ćemo vas subvencionisati, ali da prvo vi “racionalizujete” poslovanje, uvodjenjem elektronske naplate preko TE I TE firme” (privatne I GLE! Bliske….) Da se izrazim matematički, deo iznosa, koji gradska uprava “subvencioniše” Suboticatrans, ide u ruke privatnika, kao provizija za funkcionisanje sistema!!!

    Dakle, procenat naplate će ostati isti. Ljudi će I dalje disciplinovano plaćati prevoz. Za uzvrat, Su-trans neće ostvariti uštede vredne pomena uopšte, ali će nekoliko desetina ljudi ostati BEZ POSLA. Osim toga, nepotrebno će se zagorčati život gradjana, koji će (opet: nepotrebno) morati da razmišljaju o “dopunama”, jurcanju do mesta za dopunu itd, umesto kao do sada: udjem u autobus, platim i vozim se. Imajte na umu da je VEĆINSKA populacija u našem gradu starija I da im je već preko glave “elektronskih čudesa”.

  11. freelancer kaže:

    Da dodam, u postu na temu “Menja se centar Subotice”, dotakao sam pojam javnog, opšteg, interesa gradjana. U ovakvom sistemu (ne znam kako se zove: neoliberalni kapitalizam, tranzicija ili jednostavno “demokratska anarhija”) taj interes NE POSTOJI.

    Evo i kako. Postoji interes pojedinca i interes grupe. Opšti interes se ponegde pojavljuje kao prateći efekat, kolateralna dobit. Primer, pojedinac (iz vlastitog interesa, za sebe i svoj džep prvenstveno) nameri da u centru grada izgradi XY objekat. Da bi ostvario svoj naum, mora imati podršku lokalne uprave. Pojedinac dobije podršku te uprave (pitam se samo kako? Na lepe oči? Nije nego!). Sve to zajedno se javnosti prikaže kao OPŠTI interes, javni interes I DOBIT gradjana. “Eto napravićemo par uličica!”. Pa, tih “par” uličica je postojalo kao javni i opšti interes jako odavno, ali se nije realizovao. Zašto? Ali će se realizovati sada, kada je on potreban za ostvarenje LIČNOG i interesa grupe.

    Da se razumemo, interes pojedinca i interes grupe TREBA da postoji. Bez njega nema napretka. Uz ostvarivanje tih interesa, sledbeno se ostvaruju i opšti. Svuda na Zapadu sistem tako funkcioniše. Medjutim, ako je od tih “interesnih grupa”, jedna sačinjena od političkih struktura (koji će raditi, razume se, za sebe I svoj džep), onda je jasno koja “ineresna grupa” će biti dominantna. E tu se razlikujemo od Zapada. Tamo se mešetarenja ovakve vrste debelo kažnjavaju. Tamo gde je interesna grupa političkog, stranačkog profila dominantna, država ide u propast…

    Isti princip, model, shema, primenljiva je i na primeru „su-bus-pljus“ kartice. Samo, u ovom slučaju pljušti u tudje džepove. Kako se ono zovu likovi koji seku granu na kojoj sede? 🙂

  12. komentator kaže:

    Panco:

    Zbogom kondukteri jos veca nezaposlenost. pa prekvalifikacija u bezposlicare 

     

  13. komentator kaže:

    bice kao u onom vicu mujo ti samo rani svinje!!!!! ja cu biti prvi koji necu platiti kartu napravim se mamlaz i recu da sam nepismen neznam to koristiti  🙂 a di su oni koji stvarno to neznaju i oni koji znaju i nece ili malo pripiti ljudi koji ce to malo protrest dok se voze mislice da je dzubox ahahahahahah koja sprdnja moracu neku kameru ugraditi da vidim ja to
     

  14. nekoime kaže:

    moze neko da mi pojasni, ako hocu da se provozam od grada do palica, jedom u x vremena, kad mi prdne na pamet, da li ce me to i dalje kostati 60+60 din, ili mnogo vise (pod mnogo vise,podrazumevam da moram kupiti neku karticu)?

  15. freelancer kaže:

    Nikako ne mogu da shvatim osnovni motiv za ovu novotariju. Da li je raspisan tender za za uvodjenje ove naplate? U Beogradu? Koliko mi je poznato (u medjuvremenu sam se raspitao), cela ujdurma i jeste smišljena zbog jedne stvari. Sa ili bez konduktera, sa ili bez elektronske naplate, u Beogradu će UVEK biti haos, uvek će biti švercera i uvek će biti tuče izmedju kontrolora i neplatiša. Ali tu su braća Dalton. Ako ovaj sistem nailazi na otpor u Beogradu, hajde da probamo u Subotici. Tamo će 100% da prodje. Ma ima da funkcioniše besprekorno. Verovatno su u sebi pomislili: „Tamo ionako žive ovce, koje plaćaju sve živo što im ispostaviš.“. Dakle, jeste li bilo tendera ili nije?

    Duboko verujem da je svako, od posetilaca ovog portala, pročitao u štampi ili čuo u vestima termin: „isisavanje para iz budžeta“. Ok, razumeli smo. To je ono, kada se iz državne (lokalne) kase preliva (isisava) novac u privatne džepove. Medjutim, mnogi su se pitali: „Dobro, a kako? Na koji način se vrši to „isisavanje“, tj. prelivanje?“. E ovo je školski primer za udžbenike.

    Ako NISAM u pravu, zamolio bih admina (ili već nekog kompetentnog), da odgovori na pitanje: A zašto Suboticatrans nije sama uložila u ovaj vid naplate i da on ostane unutar javnog preduzeća, tj. kuće? Potsetiću, Su-trans je jedno od RETKIH prevoznika, koje još uvek opstaje. Pre par godina su bili jedno od 4 (četiri) firme te vrste, koja je poslovala pozitivno. Koprcaju se, muče, duša im u nosu, ali im je taj nos još IZNAD površine. Pogledajmo Topolatrans, Severtrans, Vojvodina NS, Kulatrans, Autobanat ZR, Autoprevoz KI… SVI BANKROT. A zašto? Suboticatrans je, ne zaboravimo, iz godine u godinu obnavljala svoj vozni park. Svojim poslovanjem (pre svega uspešnim), trudili su se da održavaju stopu zanavljanja od 10%. Čak i ovi minibusi su vrlo pametan potez za polurentabilne linije. Ok, koliko košta sistem za elektronsku naplatu? XY nečega. Koliko košta nov autobus? XY nečega. Zaključak, nećemo kupiti ove godine (ni naredne) jedan ili dva autobusa, nego ćemo investirati u sistem elektronske naplate. Ako to uradimo, država će (obećali su) subvencionisati cenu karte u gradskom saobraćaju i time pomoći gradjanima, a nama se investicija vraća! Ali NE. To ne može. Puj pike, ne važi. Ako to Su-trans uradi unutar kuće, onda ništa od subvencije. Zašto? Je li zato što je to Javno preduzeće? Je li zato što je direktor iz neodgovarajuće političke strukture? Pa ljudi, on je pre svega uspešan menadžer. Ne poznajem ga lično. Čovek, koji je godinama uspešno vodio firmu u vreme kada su sve takve okolo otišle na doboš, stečaj ili su uništene na drugi način. Jedini razlog je da NEKO iz NEKE firme uzima harač iz BUDŽETA na teret gradjana. 

    Ako nisam u pravu, najljubaznije molim da obotite moju „teoriju“ argumentima… Hvala. 🙂

  16. Pajo kaže:

    Hoce li biti jeftiniji i bolji javni prevoz?Ovi novi autobusi ILI minibusi ili mikro busi no meni lice na kombi ravoz u kojima nema konduktera samo ce imati veci trosak!!!! A tek sam koji dan kapirao da su to novi autobusi su transa,nego za to je grad morao da uzme kredit?????? Svasta!!!

  17. freelancer kaže:

    @Pajo…

    Ti minibusi (ili kombibusi, kako hoćeš) su ipak dobar poslovni potez. Razmisli malo. Osvrni se oko sebe. Na prigradskim (i nekim gradskim) linijama se dešava često da u autobusu bude 5, 10 ili max. 15 putnika. U „retour“ vožnji prazni. Troškovi goriva, održavanja i amortizacije za autobus veličine tzv. „solo“ autobusa i minibusa su višestruko različiti.

    Tzv. „medjumesne“ linije (tipa Horgoš, Kanjiša, N.Kneževac) saobraćaju prigradski autobusi. I to je ok, do razdaljine manje od 100 km. Sasvim su zadovoljavajući. Posebno bih istakao nabavku M.A.N – ovih vozila, čija je trajnost bar duplo duža u odnosu na Ikarbusove, a o udobnosti da ne pričam.

    Turistički autobusi, više klase, se koriste samo za Beograd i sezonske linije ka moru, što je takodje rezonski potez. I ne vidim da se tu nedomaćinski, nepromišljeno planira i radi. A zašto?

    Pogledaj propale prevoznike (Topola, Severtrans etc). Pokupovali su „besne“ autobuse (čija cena ide i do pola miliona evra po komadu) i voze ih na medjugradskim linijama (do 100 km) po putevima takvim kakvi su. Uz to, popunjenost kapaciteta manja od 50%. Pa ko je onda lud?

    Da se razumemo. Ja nemam ama baš nikakve veze sa Suboticatransom. Šta više. Dok sam još bio aktivan, znao sam itekako da ih opletem. Zna to i sekretarica g.Fazekaša (ako je još uvek ta ista, debela oštrokondja, koja pre podne mrzi sebe, a popodne ceo svet). Dakle, ne „agitujem“ ja za njih. Jednostavno mi je stalo, jer je to NAŠ prevoznik, GRADSKO preduzeće. Najpametniji potez grada je što ga nije privatizovao. Da li možeš sebi da predstaviš šta bi se desilo u TOM slučaju? Eto ti Zrenjanin, kao primer. Par exellance. Ni Pančevo nije bolje prošlo (mada mislim da je kod njih takodje JP). Ostao bi grad od preko 100.000 stanovnika, prepušten nekom divljaku (tipa Jerković & ostali „kontraverzni“ biznismeni, čitaj:bitange), da ih vozi i „voza“.

    Smatraš da je to bolja varijanta? E neka ti je nazdravlje 🙂

    I uopšte, voziš li se ti ponekad i gradskim autobusom? Kako izgledaju te naše „katlanke“ iznutra? Ima li grafita? Isečenih sedišta? Umazanih prozora? E moj Pajo 🙂

  18. ivanSU kaže:

    Sad ja koji sednem u bus 5 puta godisnje moram da kupujem tu personalizovanu kartu i trazim mesto za uplatu umesto da lepo sacekam bus udjem unutra i platim kondukteru.. Po meni je ovo glupost! Sad tek necu koristiti autobus.

  19. Pajo kaže:

    freelancer:

    @Pajo…

     

    Ti minibusi (ili kombibusi, kako hoćeš) su ipak dobar poslovni potez. Razmisli malo. Osvrni se oko sebe. Na prigradskim (i nekim gradskim) linijama se dešava često da u autobusu bude 5, 10 ili max. 15 putnika. U „retour“ vožnji prazni. Troškovi goriva, održavanja i amortizacije za autobus veličine tzv. „solo“ autobusa i minibusa su višestruko različiti.

     

    Tzv. „medjumesne“ linije (tipa Horgoš, Kanjiša, N.Kneževac) saobraćaju prigradski autobusi. I to je ok, do razdaljine manje od 100 km. Sasvim su zadovoljavajući. Posebno bih istakao nabavku M.A.N – ovih vozila, čija je trajnost bar duplo duža u odnosu na Ikarbusove, a o udobnosti da ne pričam.

     

    Turistički autobusi, više klase, se koriste samo za Beograd i sezonske linije ka moru, što je takodje rezonski potez. I ne vidim da se tu nedomaćinski, nepromišljeno planira i radi. A zašto?

     

    Pogledaj propale prevoznike (Topola, Severtrans etc). Pokupovali su „besne“ autobuse (čija cena ide i do pola miliona evra po komadu) i voze ih na medjugradskim linijama (do 100 km) po putevima takvim kakvi su. Uz to, popunjenost kapaciteta manja od 50%. Pa ko je onda lud?

     

    Da se razumemo. Ja nemam ama baš nikakve veze sa Suboticatransom. Šta više. Dok sam još bio aktivan, znao sam itekako da ih opletem. Zna to i sekretarica g.Fazekaša (ako je još uvek ta ista, debela oštrokondja, koja pre podne mrzi sebe, a popodne ceo svet). Dakle, ne „agitujem“ ja za njih. Jednostavno mi je stalo, jer je to NAŠ prevoznik, GRADSKO preduzeće. Najpametniji potez grada je što ga nije privatizovao. Da li možeš sebi da predstaviš šta bi se desilo u TOM slučaju? Eto ti Zrenjanin, kao primer. Par exellance. Ni Pančevo nije bolje prošlo (mada mislim da je kod njih takodje JP). Ostao bi grad od preko 100.000 stanovnika, prepušten nekom divljaku (tipa Jerković & ostali „kontraverzni“ biznismeni, čitaj:bitange), da ih vozi i „voza“.

     

    Smatraš da je to bolja varijanta? E neka ti je nazdravlje :)

     

    I uopšte, voziš li se ti ponekad i gradskim autobusom? Kako izgledaju te naše „katlanke“ iznutra? Ima li grafita? Isečenih sedišta? Umazanih prozora? E moj Pajo :)

    Ne! 

  20. Pajo kaže:

    ……:

    Crni:

    Znaci ako slucajno dodje neki turista bice mu veselo sa Su-Transom se vozat do Palica….

     

    O :lol: A, da, turisti su bas poznati kako obilaze Suboticu linijama broj 3,16,6,4,10..Da nema toga ne bi ni dosli dovde.

    Ja kao turis u Pesti znao sam da trebam da kupim nedeljnu turisticku kartu za sve prevoze javne u gradu i gotovo!Sve iformacije sam dobio od prijatelja i procitao sam na raznim info stanicama besplatnim info novinama.Jedino nisam procitao nigde da zelena sedmica i plava neidu bas na isto mesto narocito kad je polslednji za taj dan!Plus da vrata od autobusa se neotvaraju automatski nego se pritisne dugme pored vrata vani pa tek onda se otvaraju pa ulazis!!!Pre 15 godina u LJubljani u autobuse si mogao vec sa kolicima invalidskim,podignute autobuske stanice !Pod autobusa i u klizavim i vlaznim papucama se lepio a pod je bez stepenica skoro vodoravan!!!!Kod nas u koji bus mozes sa kolicima?????

  21. jug kaže:

    zanima me kako ce biti resena naplata karata za decu od 6do10 godina

     

  22. Ema kaže:

    Kome sada punimo džepove, i ko je ovde zbog koga? Putnici zbog Sutransa ili možda bi trebalo da bude obrnuto?Da ne pričam o tome koliko su bezobrazni i vozači i kontrolori. Koji dan sam pitala kontrolora na ulici zašto ne može jedan autobus da sačeka da putnici presednu sa druge i počeo je da viče na mene na ulici kao šta ja mislim? Treba ujutro da vidite šta rade sa putnicima kad sidju sa šestice da bi preseli na šesnaesticu. Vozač sačeka da dodju do vrata pa zatvori i ode. I tako nekoliko stanica…. I to mu je jako zabavno.A mi da smo složni, trebalo bi samo nedelju dana de ne koristimo usluge Sutransa pa da vidimo kako bi nas molili.Pitam se šta će biti kad se pokvari validator-blokiraće nam kartice i mi ćemo platiti da se ponovo aktivira? Ali tako nam i treba kad sa nama mogu šta hoće a mi trpimo.

OSTAVITE KOMENTAR