HERMES – vozilo na hibridno električni pogon

Mladi Subotičanin Nikola Ilanković i njegov kolega sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu Srđan Savić, projektovali su i izradili vozilo na hibridno-električni pogon „Hermes“, koje će uskoro na probnu vožnju.

Studentski projekat hibridnog vozila Hermes nastao je na Departmanu za mehanizaciju i konstrukciono mašinstvo na FTN Novi Sad. Vozilo je paralelni hibrid koji u prednjim točkovima ima elektromotore snage po 1 kW, dok zadnje točkove pogoni benzinski motor SUS od 250 kubika i 16 konjskih snaga. Vozilo je otvorenog karaktera tj. šasiju čini rešetkasta konstrukcija koja omogućava da se vidi kako funkcionišu svi podsistemi vozila tokom vožnje. Podsistemi su ofarbani različitim bojama kako bi svaki laik mogao da razazna o kojem sistemu je reč. Projektovana maksimalna brzina vozila je oko 100 km/h, dok masa vozila ne prelazi 300 kg.

Ideja je bila da se konstruiše vozilo koje bi bilo prvo vozilo sa kojim bi se susretali mladi pre nego što krenu u auto školu. Na taj način bi se oni edukovali i imali bi sliku čime zapravo  upravljaju. Takođe, ovo vozilo daje mogućnost za izradu diplomskih radova na veliki broj tema, počevši od aerodinamike vozila, pa sve do upravljačke elektronike koja bi omogućila istovremeni rad prednjeg i zadnjeg pogona.

Vozilo je konstruisano u Laboratoriji za motore i vozila Departmana za mehanizaciju i konstrukciono mašinstvo. Projekat se razvijao od idejnog rešenja koje je potom pretvoreno u 3D modele i od kojih je načinjena tehnička dokumentacija po kojoj je rađeno. Tim konstruktora vozila čine rukovodilac projekta Nikola Ilanković, projektant šasije Srđan Savić, projektant ergonomije i upravljanja Stefan Jocović i projektant oslanjanja i transmisije Žarko Jelovac. Osim projektovanja, ovaj četvoročlani tim je izveo sve radnje potrebne da se vozilo izradi, od sečenja i savijanja cevi i limova, pa do kompletnog zavarivanja svih elemenata. Mentor projekta je doc. dr Boris Stojić.

Vozilo nije inovativnog karaktera i nije bio cilj da se takmiči sa autoindustrijom, već je ideja bila da se pokaže da je i u Srbiji sa ograničenim budžetom moguće konstruisati hibridno vozilo.

Nikola Ilanković

Rođen 1994. godine u Subotici a potiče iz stare subotičke porodice Ilanković.  Najstariji pisani tragovi o porodici Ilanković datiraju iz XVII veka. Završio je Gimnaziju u Subotici kao nosilac Vukove diplome. Završio je osnovne akademske studije na studijskom programu Mehanizacija i konstrukciono mašinstvo sa prosečnom ocenom 9.91 i trenutno je student master studija na studijskom programu Mehanizacija i konstrukciono mašinstvo. Trenutno je u procesu izbora u zvanje saradnika u nastavi na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu.



KOMENTARI

  1. Ferko kaže:

    Svaka čast omladini ali onaj predlog o „susretanju sa ovim vozilom pre autoškole“ pa neće valjda oni koji polažu za auto polagati za avion. U redu je da treba adekvatna obuka, ali ne preterujte pun nam je kofer više pravila i podpravila kojima nas opterećuje ova država . Manje više što mi sada trpimo sve ovo zaradi nečega boljega sutra, boli nas rana ili bolje rečeno bole nas rane iz prošlosti. Tako da umesto što liberalizujete nabavku oružja bolje da liberalizujete da za motocikle do 30 km na čas netreba registracija niti da za iste treba dozvola, trideset na sat ide i malo bolja bicikla pa čak i više. fantazirate samo da ojadite sirotinju aman više i Vi i pravila glupa.

  2. Megille kaže:

    Pošto sam izvorni potomak stare Subotičke porodice ,nisam nikada čuo za ovu porodicu. Kao istraživać baš me zanima istorija ove porodice. Čime su se bavili i po čemu su poznati u Subotici ? Hvala.

  3. De la Croix kaže:

    Jedan od poznatih Subotičana je prof dr Ilanković Nikola. Vidi: http://bolnica.medigroup.rs/ilankovic-nikola
    A Megile ISTRAŽIVAĆ bi najpre mogao da istraži pravopis.

  4. ko, sta, gde, o cemu? kaže:

    Da taj nesto vredi upisao bi Elektrotehniku a ne Mehatroniku na FTN. 😀

    Šala, svaka čast momku.
    Neka gura dalje.

  5. tarabetina kaže:

    Bravo omladino !!!!!!

OSTAVITE KOMENTAR