Hitno sanirati prugu Senta-Subotica

Da bi izvozno orijentisana privreda severnog Banata i Potisja mogla nesmetano železnicom da transportuje robu na tržište zemalja Evropske unije, hitno je potrebna rekonstrukcija pruge od Sente do Subotice u dužini od 42 kilometra.

.

Na tome insistiraju veliki izvoznici, poput kikindskog „Metanolsko sirćetnog kompleksa“, koji skoro svu svoju godišnju proizvodnju metanola i sirćetne kiseline plasira na tržište EU. Takođe, to žele i privrednici iz Sente, Ade i Kanjiže, koji su zajedničku inicijativu već uputili JP „Železnice Srbije“.

.
Prema rečima Vladimira Ilića, načelnika Severnobanatskog upravnog okruga, postoji i veliki interes za putnički saobraćaj na toj pruzi, koja preko Subotice područje severnog Banata i Potisja spaja sa Evropskom unijom. Koliko je ta deonica pruge u lošem stanju kazuje i činjenica da kikindski „Metanol“, kada transportuje cisternama robu, to čini sa polupraznim vagonima ne bi li se izbegla velika opterećenja tračnica.

.
Za rekonstrukciju pruge od Sente do Subotice potrebno je oko 25 miliona evra, a moguće je da se sredstva obezbede i putem kredita EU.

.

PRESS



KOMENTARI

  1. bonnie kaže:

    Da mogu, sama bi dala 10000 glasova za ovu ideju!

  2. acacia kaže:

    Dabome da treba. Da je juche ,nebi smetalo !

  3. Beli kaže:

    Naravno da  treba rekonstruisati prugu. Sramota je što je dozvoljeno ovoliko veliko propadanje državnog resursa. Stvar je na sudu pa se nadamo da će bar pravda donekle biti zadovoljena. Od toga vozovi neće brže i sigurnije voziti. Treba tu mnogo posla i ogromnog ulaganja.

    Žao mi je jedino što direktori firmi pa i onaj tužni (da ne kažem glupi) šef banatskog okruga, nemaju  VODENI PUT kao glavnu koncepciju. To je nesumnjivo najproduktivniji i najjeftiniji transportni put za privredu. Najbrže se može osposobiti mesto za utovar. Postoje brodovi (šlepovi, barže), postoji mesto utovara u Senti (carinski prelaz)i Kanjiži, postoji plovni put prema Mađarskoj a preko velikog bačkog kanala na Dunav pa prema Budimpešti ili prema Rumuniji, Bugarskoj, MORU !!!

    Ne to nije dobro To je jeftino, ne trebaju elaborati o izvodljivosti, simpatičnosti, oduševljenosti, prepoznatljivosti, ne treba ona kafansta baraba-lopurda ministar Mrkonjić,  jednom rečju smanjen je manevarski prostor za „slobodna stručna planiranja „.

    Pruga definitivni mora da se obnovi i ne samo ovi pravci. Ipak, ponuđene jadikovke nemaju mesta nigde gde je zdrav razum prisutan. Nesposobnima sve služi za neki izgovor. Proverite koliko je brodova, barži i ostalih plovila vezano u luci jer nemaju posla!!! Polako propadaju kao i prodata (ili nije) beogradska luk.

    Džabe nama reke i jezera kada je naš domet lavor sa popucalim emajlom.

  4. djordje kaže:

    Nažalost problem je puno dublji nego što izgleda,sve počinje i završava se u centru moći Beogradu,naši političari u Vojvodini nemaju nimalo morala,kulture ni pol.etike da kaž dosta je bilo krađe,jer bi izgubili fotelje koje su im prirasle uz telo a izgubili bi privilegije koe su im nenormalno mile i drage.Dakle poistovećujemo se sa ovcama koje se redovno šišaju a mi to nemo gledamo i ćutimo i čekamo bolje sutra,žalosno!!

  5. mili kaže:

    kada imas 24 kuma a siromah si..nevaljas ni ti a ni kumovi..

OSTAVITE KOMENTAR