Kako pripremiti telo i um za nadolazeće proleće?

Proleće nam je sve bliže i bliže. Konačno! – reći će mnogi, uključujući i autora ovog teksta. Iako ova zima i nije bila tako jaka kao što inače zna biti, zima ipak uzima danak na naše mentalno i fizičko stanje. Dani su kratki, tmurni i hladni i stvarno je teško zadržati optimizam i osmeh na licu. Isto tako se, nesumnjivo, slabije krećemo i ujedno lošije hranimo. A da ne spominjemo kako se za novogodišnje i božićne praznike često i previše opustimo. Pa nije ni čudo da do kraja zime zaradimo nekoliko kila viška, izgubimo svu kondiciju i budemo mentalno shrvani. Upravo zato je vreme da se počnemo pripremati za nadolazeće proleće, godišnje doba koje simbolizuje novo rađanje i početak novog ciklusa. Zato zavrnimo rukave i bacimo se na posao!

 

Više kretanja!

Dani su već sad osetno duži a temperature su neretko vrlo ugodne. Tako da su prilike savršene za malo fizičke aktivnosti. Za početak se nemojte previše forsirati, cilj vam je da za početak povratite izgubljnu kondiciju, probudite mišiće, malo razgibate zglobove, a ujedno i da se nadišete svežeg vazduha. Šetnje su odlična aktivnost za početak. Svaki dan si zacrtajte nekakav cilj, neku relaciju koju planirate da prehodate. Neka to bude nekoliko kilometara dnevno, što vam ne bi trebalo da vam odnese više od 45 minuta vremena. Kako budete duže hodali, možete eksperimentisati sa tempom i lagano produžavati rutu.

Ako vam nakon određenog vremena hodanje više ne bude predstavljalo velik izazov, možda je red da se iskušate u trčanju. Trčanje je nesumnjivo puno zahtevnije, ali isto tako je produktivnije ako se efektnije želite rešiti onih nakupljenih kila koje smo ranije spominjali. Na početku će biti teško, ali nemojte odustajati, nakon samo nekoliko dana treninga ćete se puno bolje osećati. A rezultati kad stanete na vagu neće izostati. Opremite se patikama i udobnom trenerkom i budite uporni!

Vožnja biciklom je isto tako dobra opcija i nekakav kompromis između gornje dve aktivnosti. Samo nikako ne zaboravite rukavice, verujte mi, trebaće vam.

 

Regulacija prehrane

Nakon što ste se fizički aktivirali, sledeći korak je regulacija prehrane. Zimi puno manje konzumiramo voće i povrće – što nije ništa čudno – u ovom periodu telo instinktivno teži skupljanju proteina i masnoća. Međutim, da bi se razbudili iz ovog zimskog bunila i pripremili telo za nadolazeće modne trendove i kombinacije, trebaće nam ipak vitamini i minerali. Ova regulacija prehrane stvarno ne mora biti ništa drastično, dovoljno je samo da na svakodnevni jelovnik dodate po jednu porciju svežeg voća i povrća. Uz pojačanu fizičku aktivnost vaše telo će iznimno dobro reagovati na ovaj novitet u prehrani, pa će se automatski i proces revitalizacije vašeg organizma ubrzati. Metabolizam će se isto tako razbuditi.

Preporućeno povrće za dodatak jelima i mešane salate: zelena salata, spanać, rotkvice, šargarepa, celer, kupus, paprika itd. Važno je samo napomenuti da je zelenu salatu preporučljivo prati isključivo pod mlazom vode, bez namakanja i ostavljanja u vode jer tako gubi vitamine.

Preporučeno voće za konzumaciju nakon obroka: narandže, mandarine, kivi (vitaminska bomba), ananas, mango, jabuke (sorte kao što su crveni delišes, fuji i idared mogu čak ići i u mešanu salatu), banane, limun itd.

Prehranu možete isto tako obogatiti različitim semenkama koje se neretko konzumiraju s jogurtom, a osim što su bogate vlaknima, masnim kiselinama i magnezijumom, takođe su i vrlo su ukusne.

 

Spavanje, produktivnost i sve ostalo

Verovatno ste primetili da ste preko zime umorniji nego inače, a upravo taj umor dostiže svoj vrhunac u decembru i januaru. Ovo je direktna posledica kratkih dana, mraka i teže prehrane. Nezgodno je što se te navike nije lako rešiti, pa to duže spavanje i generalna malaksalost znaju preći i na prolećno doba. Zato se potrudite ranije ustajati i sinhronizovati organizam sa sada već ranijim izlascima sunca. Ali kao i sa svim ostalim, ni ovde ne trebate biti nagli. Prvu nedelju dana pokušajte ustajati 10 minuta ranije, sledeću nedelju neka to bude 20 minuta i tako dalje. Do sredine trećeg meseca istreniraćete organizam da se budi sat vremena ranije i pomeranje sata krajem marta vam neće ni blizu tako teško pasti. Zapravo nećete ga ni primetiti, a bićete generalno i mnogo produktivniji tokom celog dana.

Ovo su neki mali saveti kako duhom i telom dočekati proleće orno i odmorno. Zima nas uvek dotuče ma koliko mislili da smo spremni, ali to je sve priroda. Ugodnije vreme će nam definitivno izmamiti osmehe na lica i obogatiti naš društveni život. Mi dame ćemo na žalost opet razmatrati metode efektivne depilacijeali to je ipak mala cena za plaćanje uz sve ono pozitivno što nam donosi novo godišnje doba.



KOMENTARI

  1. Pravdoljub kaže:

    Sve se slažem ali jabuke ne bih dao ni najgorem neprijatelju..Jabuka je „sunđer natopljen fungicidima, pesticidima i herbicidima“

OSTAVITE KOMENTAR