Ko zove SOS telefon

Godišnje oko 650 Subotičana pozove SOS telefon namenjen očuvanju mentalnog i socijalnog zdravlja stanovništva u lokalnoj zajednici, i prevenciji mentalnih poremećaja, suicida i nasilja u porodici.

 

Kako je Tanjugu rečeno u istoimenom društvu koje postoji još od 1985. godine, problemi zbog kojih građani subotičke opštine zovu su usamljenost, gubitak važne osobe, zavisnost od alkohola i narkotika, ali i kladionica, kockanja i interneta, kao i zdravstvene muke, bračni, partnerski i socijalni problemi, kriza identiteta, nesporazumi na relaciji roditelj-dete…

SUBOTICA-odeljenje psihijatrije

SOS telefon u Subotici pozivaju i zbog posledica porodičnog, vršnjačkog i institucionalnog nasilja, sklonosti suicidu, nedostatka samopouzdanja, depresivnosti, strahova, i teškoća u snalaženju u socijalnoj sredini.

Jedan od psihologa koji dežura svakodnevno od 17 do 22 sata kraj SOS telefona je i Boris Telecki, koji ocenjuje da je za sve navedene probleme zajednička emocionalna patnja, bol i osećaj nemoći.

 

Naš cilj je da kroz besplatnu telefonsku SOS liniju ponudimo ljudima u problemu osećaj razumevanja, smirenja, ali i mnogo više od toga – analiza i bolje razumevanje problema, razmatranje mogućih rešenja, informisanje o mogućim mestima i načinima dobijanja pomoći, podsticanje procesa donošenja odluke i proaktivnog rešavanja problema, naveo je on.

 

"Poseban akcenat se stavlja na pružanje podrške osobi da prepozna i ojača svoje kreativne i jake strane, koje se u stanju krize često zaborave ili omalovažavaju od strane same osobe u problemu ili njene okoline", rekao je Telecki Tanjugu.

Prema njegovim rečima, dužina trajanja razgovora je u proseku 40 minuta. Potrebu za dužim razgovorima najčešće imaju građani koji zovu iz udaljenijih naselja pa čak i sa teritorije drugih opština zbog zagarantovane anonimnosti i nepostojanja institucija gde bi im bila pružena adekvatna stručna pomoć.

 

"Primećujemo da se određeni broj njih javlja više puta, što govori o važnosti psihosocijalne podrške ove službe i zagarantovane anonimnosti i zaštićenosti. Važnost SOS telefona se ogleda i u njegovoj dostupnosti u večernjim časovima i u danima vikenda", rekao je Telecki.

 

On je napomenuo da je rad SOS telefona omogućen zahvaljujući konstantnoj finansijskoj podršci subotičke lokalne samouprave.

 

"U dosadašnjem radu se pokazalo da je značajna uloga SOS telefona u očuvanju mentalnog i socijalnog zdravlja pojedinaca kao i u prevenciji ozbiljnijih mentalnih poremećaja, suicida i nasilja u porodici", kazao je Telecki.

Ovo društvo u 2014. godini, prema njegovim rečima, planira i nastavak promocije značaja pružanja psihosocijalne pomoći putem telefona.

Psihosocijalna pomoć putem telefona građanima je dostupna na srpskom i mađarskom jeziku, svakog dana od 17 do 22 sata, na broju 024/553-000.

 



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR