Kopilović smenjen zbog pronevere crkvenog novca

Monsinjor doktor Andrija Kopilović, župnik subotičke župe Marija Majka crkve u Aleksandrovu je otišao u prevremenu penziju zbog pronevere novca koja pripada crkvi.

 

” Po Zakoniku kanonskog prava ovo krivično delo podleže sankcijama i zbog toga je Andriji Kopiloviću obustavljeno vršenje svećenićke službe. Nakon utvrđivanja činjenica i okončanja procesa pred Biskupijskom komisijom, formiranom za ispitivanje  ovog slučaja, subotički biskup mons. dr Janoš Penzeš potpisao je odluku kojom je mons. dr Kopiloviću do daljeneg zabranjeno vršenje svećenićke službe u javnosti. Razrešen je svih dosadašnjih crkvenih službi, što znači da mu u javnosti više nije dozvoljeno da nastupa u ime Katoličke crkve. Mons. dr Kopilović ne može da boravi ni u jednoj župi na teritoriji Subotičke biskupije, a ista ima obavezu da mu osigura izdržavanje”, zaključije se u saopštenju koje je potpisao portparol Subotičke biskupije, Mirko Štefković.



KOMENTARI

  1. xy kaže:

    Strasno i zalosno 🙁

  2. paula kaže:

    🙁

     

  3. anderson kaže:

    pravda je spora ali sustigne svakog grešnika, koliko se pričalo često se bezdušno ophodio prema vernicima, za ispruženu ruku koja je tražila pomoć često odbojno ponašao, pa crni audi sa tamnim staklima i vozačem, slika jednostavnosti, ljubavi i poštenja, pa u penziji je, neka je…hoćemo li mi doziveti da uživamo blagodetima našeg rada.

  4. IJaBih kaže:

    ne može da boravi ni u jednoj župi na teritoriji Subotičke biskupije, a ista ima obavezu da mu osigura izdržavanje…UFFFF

  5. ivan kaže:

    Nemam neko visoko lice o popovima i mnogim ljudima je para pomutila razum al cela ova prica mi je toliko sumnjiva!

  6. daca kaže:

    Toliko o postenju koje ste nabrajali u proslim postovima o ovom coveku.Gde ima dima ima i vatre,ali mi niko nije verovao.Izgleda da nije uradio sve za Sandor kako je bilo navedeno od pojedinaca,izgleda da je uradio puno i za sebe.Valjda se drzao one izreke da je bog prvo sebi bradu stvorio!No more coment!!!!

  7. ja kaže:

    Dobro,ali zasto ne kazu na koji nacin je proneverio novac? Sta je uradio s novcem?

  8. verka kaže:

    sta cemo sa ostalima koji pronevere crkveni novac.

  9. jasso kaže:

    U prvom komentaru sam rekao da je to crkvena stvar,zasto je gospodin Kopilovic smenjen, sto se ispostavilo tacnim,a i nema nikakve veze sa duzijancom ili nekim drugim stvarima,samo je malo tu cudno sto se ne spominje nigde, kolicina novca a i na sta je to potroseno, jer nije isto par hiljda dinara, ili par hiljada evra, dok se ne izadje sa potpunom informacijom uvek ce biti nagadjanja i raznih komentara, pa tako i moj da je to samo zamazivanje ociju javnosti,jer moje skromno misljenje je da je tu u pitanju popularnost jednog obicnog popa, koji je popularniji u narodu od jednog biskupa, a prevedeno na politiku to znaci kako moze jedan hrvat bunjevac da bude popularniji od jednog madzara.

  10. Božja volja kaže:

    @Daca:

    „Toliko o postenju koje ste nabrajali u proslim postovima o ovom coveku.“

    To što je neko potrošio crkvene ili porodične pare ne znači da nije pošten. Podelio čovek sirotinji ili bivšoj sirotinji ili finansirao nešto što šefovima nije bilo po volji, ili preplatio majstore na građevinama( to nikada nije greh)   …..

    Kad ne znamo normu koju je morao da poštuje i kad ne znamo  supstancu dela koje je počinio onda znači da okrivljenom ( ja mislim da  je pametnije da govorimo o osumnjičenom) sudimo po istim principima po kojima su sudili preki partijski sudovi. Znamo kako su prošli i partija i sudovi i žrtve.

    Mislim da „sajtaši“ (ljudi  koji komuniciraju preko ovog sjta) nemaju ni blizu dovoljno informacija o razlozima za tako radikalne mere prema čoveku koji je „strčao“ iz sveštenstva kao zvinik. ama nisam siguran da i sam biskup trpi da mu „zvonik“ stalno lupa iznad glave.

    To što nisu u tišini i elegantno obavili možda govori da se „okrivljeni“ opirao pa se išlo na duboki rez od kojeg i ugled crkve ima štetu u javnosti. Sve nekako malo lični na slučaj „Artemije“ koji se juče branio ćutanjem a i Kopilović 2 nit govori nit romori“

  11. daca kaže:

    Božja volja:

    @Daca:

    „Toliko o postenju koje ste nabrajali u proslim postovima o ovom coveku.“

    To što je neko potrošio crkvene ili porodične pare ne znači da nije pošten. Podelio čovek sirotinji ili bivšoj sirotinji ili finansirao nešto što šefovima nije bilo po volji, ili preplatio majstore na građevinama( to nikada nije greh)   …..

    Kad ne znamo normu koju je morao da poštuje i kad ne znamo  supstancu dela koje je počinio onda znači da okrivljenom ( ja mislim da  je pametnije da govorimo o osumnjičenom) sudimo po istim principima po kojima su sudili preki partijski sudovi. Znamo kako su prošli i partija i sudovi i žrtve.

    Mislim da „sajtaši“ (ljudi  koji komuniciraju preko ovog sjta) nemaju ni blizu dovoljno informacija o razlozima za tako radikalne mere prema čoveku koji je „strčao“ iz sveštenstva kao zvinik. ama nisam siguran da i sam biskup trpi da mu „zvonik“ stalno lupa iznad glave.

    To što nisu u tišini i elegantno obavili možda govori da se „okrivljeni“ opirao pa se išlo na duboki rez od kojeg i ugled crkve ima štetu u javnosti. Sve nekako malo lični na slučaj „Artemije“ koji se juče branio ćutanjem a i Kopilović 2 nit govori nit romori“

    S obzirom na Vas nadimak na postu i ja bih rekla da jeste bila Bozija volja.Nego moram da Vas pitam,a gde je sad ta sirotinja i svi ti slini radnici kojima je podelio novac pa da ga brane?Iskreno ne zanima me sta je covek uradio.Moj komentar da mu je vreme da ide u penziju su pogresno shvatili pa su unlikovali ko ludi.Coveku su puno dali na publicitetu,neki su ga falili do nebesa,cak smo imali i jednu divnu propoved od gospodina Petra.Retko ce te danas naici na pravog istinitog vernika duhovnika,koji ume da vodi narod kako valja!!!Sta znam mozda bi vecina od nas pala u iskusenje u koje je pao on.Moze da se „naglaba „do sutra o popovima.JA licno nemam poverenja u njih.Verujem u Boga,pokusavam da zivim u skladu sa zapovestima,koliko mogu.Ipak smo mi samo ljudi,a sto se njih tice daleko im lepa kuca.Ne osudjujem nikog i iskreno nije me nesto briga koji novac i ciji i koliko je proneverio.Samo mi je malo zao jer je neko mozda dao zadnje pare za,kako rece gosn.Petar na clanarinu,da bi on mogao da ih potrosi.

  12. Cinderella kaže:

    Ma sve ovo o Andriji se zna godinama unazad. Neznam zašto je sada iko iznenadjen.

  13. magdalena kaže:

    U džepu vam je mobitel, npr. ključevi solidnog auta, novčanik, oko vrata obavezno kravata, sve sami dobri i pošteni ljudi, bez greške. No medjutim, niko ne vidi šta u drugom džepu ima: u drugom džepu stisnuta šaka. A u šaci kamen. Svakog trena spremni baciti ga na prvu žrtvu koja se pojavi.

    Vidim da je već i razapinjanje počelo.

    Ljudi.

  14. Anonimni kaže:

    Božja volja:

    To što je neko potrošio crkvene ili porodične pare ne znači da nije pošten.

    Ajajajajajaj Da, sigurno su ga proterali iz Subotice jer je pomogao sirotinji. Stvarno ljudi, kada cete nauciti? Sta tacno treba da se desi da vi makar posumnjate da postoji mogucnost da nisu svi popovi bas tako dobri kako se cine?

    daca:

    Toliko o postenju koje ste nabrajali u proslim postovima o ovom coveku.

    Bas tako. Gde su svi ti ljudi? Evo prodje 24h, a jedva da ima komentara. Dok je ona prosla tema planula u toliko.

  15. varoščanin kaže:

    Ha šta reći na ovo sve???? uglavnom neslavan kraj. Lično mislim da je čovek puno pomogao ljudima siromašnima, a ovo što je imao dobre aute, to je stvar stila… Što je bio najpopularniji opet je to više do ljudi koji su mu pridavali mitsko značenje…. Ipak puno dobrog je napravio to vam mogu reći svi i svi su bili dobri s njim svi političari. meni je samo jedna stvar sumnjiva, kako to da su ga baš sad odlučili maknuti, ipak je on godinama bio u politici itd itd, kako i zasto sad odjenom sve ovo, ako se htelo pošteno zašto odmah nisu rešili stvar??? Meni se samo čini da svi onima kojima je pomagao sad će dignut glas protiv njega, a dobro im je činio, kao što su Isusa prvo hvalili a malo kasnije osudjivali, ljudska priroda je to…

  16. ja kaže:

    onaj ko je bez grijeha, nek baci prvi kamen!

  17. varoščanin kaže:

    A da si uzeo neki drugi nick, ili ti se baš sviđa moj nick ? Predlažem da se uvede registracija korisnika.

  18. Božja volja kaže:

    Ostajem pri stavu da nije moguće izvesti pravedne zaključke o “ slučaju Koplpilović“ jer kad ne znamo normu koju je morao da poštuje i kad ne znamo  supstancu dela koje je počinio onda znači da okrivljenom ( ja mislim da  je pametnije da govorimo o osumnjičenom) sudimo po istim principima po kojima su sudili preki partijski sudovi.

    Crkveni kanon koji reguliše finnsije ne znamo, kako su obezbeđene pare ne znamo,( da li su to darovi vernika, pokloni  nepoznatih donatora, pare iz crkvene banke itd ) sa kakvom namenom su pare stizale u ruke sveštenika takođe ne znamo. Pop je sada toliko grešan da je praktično fizički izopšten iz svešteničkog reda pa ne žele sa njim ni privatno da razgovaraju pa crkvi ostaje još poslednji udarac : da ga anatemiše, da baci prokletstvo na njega .

    Nama sa strane ostaje da gledamo i da se podsećamo da “ kultura sankcija“ kod  svih velikih organizacija poput crkve, države, vojske, partija pa i kod nekih političkih pokreta koji imaju  jače definisanu strukturu, nije mnogo raznorodna. U crkvi, kultura sankcionisanja bi trebalo da počiva na  specifičnoj toleranciji, na praštanju, na razumevanju razloga za greh ali evo primera u “ slučaju Kopilović“ koji nam pokazuje da se kažnjavanje, izopštavanje ništa ne razlikuje u crkvi od onoga koje je praktikovala komunistička crkva koja je bila ustrojena po istim principima.

    Ali da se vratimo na glavno pitanje:

    Zbog čega se mi bavimo “ slučajem Kopilović“ ?

    1.Zbog stvarne brige gde su otišle  crkvene pare ? Da ili Ne.

    2.Zbog toga što smo radoznali i pred sobom imamo jedan odličan trač? Da ili Ne.
    3.Zbog toga što je „slučaj Kopilović“ previše jak signal koji je probio iz „crne kutije“ i javnost pokušava da dekodira šta se to dešava u eliti katoličke zajednice i kakava su to gibanja na relaciji hrvatsko vođstvo i sveštenstvo. Da ili Ne.

    4.Zato što nas  čovekoljublje goni na brigu o čoveku koji je možda i grešnik  ali je i stradalnik pa mu treba pružiti ruku pomoći. Da ili Ne.

    5.Zato što se radujemo nevolji u komšijskoj kući pa raspirujemo vatru? Da ili Ne.

    Al’ pošteno odgovorite  pa nađite način da rezultat ankete saopštite ostalim “ sajtašima“.

  19. Božja volja kaže:

    Postoji i 6. i 7. pitanje ali ih je trebalo postaviti obaška:

    Ovde se vodi rasprava o trošenju crkvenih para i o moralnim dilemama, pa se dotiče uzgred, ali samo uzgred pitanje egzistencije jednog čoveka koji je na granici da mu se umesto krsta okači deklaracija đavola.

    Da li je neophodno da se pokrene pitanje trošenja budžetskih para, naših koje su poverene „mladom gradskom partiskom sveštenstvu“ koje stoluje  u onoj  velikoj građevini koju zovemo Gradska kuća. Oni su stvarno i dužni za razliku od popova da nam polažu račun gde su naše pare, kada se i kako i za koje namene troše. Na vrh te građevine je stavljen krst kao da su bezgrešni ali nama trebaju stalni dokazi da nečastivi nije umešao prste u gradsku blagajnu, a mi se ovde zamajavamo oko uzaludnog posla i hoćemo da zadignemo mantiju jednog popa da vidimo šta se tamo krije. Dakle,

    6. Da li je vreme da se  trošenje naših, gradskih, budžetskih novaca stavi na javni tapet i da se svaki dan prati trag svake hiljadarke?  Da ili Ne.

    Ne znam kakvi su vam bili odgovori na poredhodna pitanja ali ako ste na četvrto odgovorili sa “ Da“ jeste li preduzeli bilo šta da ga potražite, direktno ili posredno ponudite pomoć ako mu je potrebna. Možda mu je sada mimo materijalnih potreba potrebnije saznanje da ga njegova „pastva“ nije napustilla.

    U ovakvim prilikama od svega je važniji osećaj da  grešnik može da dobije malo duhovno sklonište kod vernika jer i oni time potvrđuju da istinski slede božju volju koja je jača od svih crkvenih administracija, sujeta i sudova.

  20. Anonimni kaže:

    Slazem se da ne mozemo izvesti pravedne zakljucke, jer ne znamo tacne razloge. Ali…

     

    Božja volja:

    sa kakvom namenom su pare stizale u ruke sveštenika takođe ne znamo.

     

     

    Znamo da u njegove rukle nisu stigle za ono na sta ih potrosio, ocigledno. Ne bi ga oterali da ih je potrosio kako je trebalo. 
    Sumnjamo u popovsko postenje zbog iskustva.

     

    Božja volja:

     

    U crkvi, kultura sankcionisanja bi trebalo da počiva na  specifičnoj toleranciji, na praštanju, na razumevanju razloga za greh

     

     

    Ne, ne, ne! Hajde, zaboravite pare. Da je, npr. ubio nekoga, mislite da bi bilo dovoljno da se samo ispovedi i……vuk pojeo magarca?! Molim vas! Usotalom, zar ne postoji termin „smrtni greh“?
    Sto se tice vase ankete, bavimo se ovim jer je, eto neka vest. Vest kao i svaka druga. Ne vidim zasto bi eventualni zlocin jednog popa bio izuzetak samo zato sto je pop. To je odgovor na sva pitanja u anketi. 
    Mislim da je najveci problem u citavoj prici upravo ovo

     

    varoščanin:

    Što je bio najpopularniji opet je to više do ljudi koji su mu pridavali mitsko značenje….

     

     

     

  21. Anonimni kaže:

    @Božja volja
    Sto se tice  rasprava o trosenju gradskih para, raspravlja se i o tome. Prosetajte kroz ostale teme.
    Takodje, samim tim sto osporavate ispravnost odluke ostalih popova, koji su mu dali otkaz, kritikujete njih. Radite upravo ono sto i mi, koji kritikujemo Kopilovica radimo, a vi tvrdite da je to neispravno. Prema vasoj logici, zar se na njih ne moze primeniti „specificna tolerancija, prastanje i razumevanje razloga greha“? Uskacete sami sebi u usta.
    Mozete vi ovo da upakujete i maskirate biblijskim recenicama. Medjutim, nenamensko trosenje novca je zlocin ovde na Zemlji. Crkva, ocigledno, nije izuzetak.

  22. Hanibal Lektor kaže:

    @Božja volja

    Izvini, da ti nisi jedan od njegovih mnogih „mlađanih šofera“ ?


  23. ivan kaže:

    E koliko takvih Kopilovića ima u gradskoj upravi koji su proneverili više novca pa ćute ali kako kažu ovek taj viče kome gori kuća .

  24. Marija kaže:

    izneverio crkvu a ona mu daje dozivotno izdrzavanje!!!!!!!!!!!!!!tu nesto gadno smrdi………….nije on nista proneverio nego je nekome smetao………..

  25. Anonimni kaže:

    Stovani vjernici novi zupnik u Sandoru je vlc. Slavko Vecerin. 

    http://www.zvonik.rs/arhiva/155/povijesni.html

  26. jasmin kaže:

    E dragi moji,da je samo vlc. Kopilovic kriv-nije. krivi su oni sto su mu iza ledja stajali namirisani, ustirkani, koji su najvecu pomoc dobijali od župe a mogu volu rep iscupati, ONI su ostali i dalje kao< dobri> novom zupniku i dalje rade taj posao kradljivaca i lazova al pod Bozjim krovom.

  27. Mara kaže:

    Gde je danas Andrija Kopilović i kako mu je?Jeli uopšte živ?

OSTAVITE KOMENTAR