Korak ka obnovi pruge prema Segedinu i Baji

Studija izvodljivosti za međunarodnu železničku prugu od Segedina preko Subotice do Baje biće završena do kraja novembra ove godine, najavio je u petak (7. oktobra 2011.) vojvođanski sekretar za privredu Ištvan Pastor.

 

Pastor je na predstavljanju projekta koji zajednički realizuju Evroregionalna razvojna agencija DKMT iz Segedina i Pokrajinski sekretarijat za privredu, rekao da je stanje železničkog transporta unutar regije Dunav-Kriš-Moriš-Tisa „sramotno“ i da je to glavni razlog što se pristupilo realizaciji tog projekta.

 

– Iako između Segedina i Subotice ima svega 40 kilometara, potrebno je više od dva sata da se železnicom pređe ta deonica. Ovaj projekt govori o tome da takvu situaciju želimo da promenimo – rekao je Pastor i izrazio nadu da će i sama izgradnja pruge biti finansijski podržana.

 

Izrada studije izvodljivosti za prugu Segedin-Reska-Horgoš-Subotica-Čikerija-Bačalmaš-Baja poverena je beogradskoj firmi „COWI“.

 

Studija se realizuje u okviru programa prekogranične saradnje koji se finansira sredstvima iz pretpristupnih fondova Evropske unije, dok je ukupna vrednost projekta oko 330.000 EUR.

 

Pruga od Segedina do Baje je izgrađena još 1885. godine, u vreme kada je Vojvodina imala jednu od najgušćih železničkih mreža u Evropi, ali je 1948. prekinuta na granici dve zemlje i delimično demontirana u dužini od oko 25 kilometara.

 

U Mađarskoj danas veliki problem predstavlja to što od Segedina do Baje nema direktne železničke veze, dok bi Srbiji ta veza bila od izuzetnog značaja, jer se preko Baje odvija značajan promet roba.

 

Direktorka Evroregionalne razvojne agencije DKMT Ana Čokaši Ester (Anna Csokasi Eszter) rekla je da je izuzetno važno da se na studiju izvodljivosti skrene pažnja Evropske unije, zbog čega će biti organizovana promotivna vožnja postojećom prugom.

 

Prema njenim rečima, zvaničnici EU, Mađarske i Srbije, kao i predstavnici železnica obe zemlje, biće u prilici da u jednom danu pređu deonicu od Segedina preko Subotice do Baje u dužini od 140 kilometara, za šta će im biti potreban skoro ceo dan.

 

– Nadam se da će promotivno putovanje otvoriti oči onima koji odlučuju i da ćemo dobiti sredstva iz fonda TEN-T za realizaciju projekta – rekla je Ana Čokaši Ester.



KOMENTARI

  1. B kaže:

    Dobrodosli u kaubojsku drzavu! I donesite nam jednu parnu lokomotivu , please!

  2. highlander kaže:

    Haugh bela braco…Winettu

  3. bonnie kaže:

    Ja sam uvek za zeleznicu! Kamioni na granicnom prelazu kelebija npr. stoje do centra Kelebije, kada je guzva, a to bi mogla dva, tri teretna voza, da sakupe i da ne smetaju nikome na putevima. Manja bi bila zagadjenost – ali onda ko bi mogao da zaradi, i to debelo, na izgradnji puteva (koji zacas propadaju od velikog prometa). U drugim zemljama razvijaju i zeleznicu, a reke ne trebamo ni izgraditi, ozbiljnije luke obnoviti, i trajno bi bilo bolje.

OSTAVITE KOMENTAR