Nastavljena izgradnja obilaznice oko Subotice

Bučno. Ali bez političke pompe kakva je znala pratiti početke ili nastavke radova na trodecenijskom poduhvatu, radnici i mehanizacija kompanije Vojput otvorili su radove na izgradnji deonice obilaznice oko Subotice, na potezu između magistrale ka Bačkoj Topoli i Bikovačkog puta. Sanira se petnaest godina stara asfaltna podloga i ponovo utvrđuju nasipi koji vode do dva nadvožnjaka, jednog preko pruge Subotica – Beograd, a drugog preko Čantavirskog puta. Između njih se nalazi nasip i ostaci pre šest godina započetih radova, koji takođe trebaju biti sanirani i završeni. Odatle dalje vodi delimično igrađena saobraćajnica ka Bikovačkom putu.

„Ovo je dužina devetsto dvadeset metara, sa proširenjem, što je pod asfaltom već. Onamo nas očekuju visoki nasipi što verovatno moramo da rušimo, pa ponovo u slojevima da vraćamo zemlju i da nabijamo. Tamo do Bikovačke petlje imamo četiri koma osam, nepunih pet kilometara“- kaže šef gradilišta Tibor Mandić.

U ukupnom roku od dve stotine sedamdeset dana trebaju da se završe više od sedamstotina miliona vredni radovi. I to na Bikovačkom kružnom toku koji je već spojen sa auto-putem Subotica – Beograd. Po završetku tih radova obilaznica oko Subotice, poznatija kao Ipsilon krak, biće funkcionalna od auto-puta do magistralnog puta sa Somborom, u dužini od oko deset kilometara. Radove finansira Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture.

Bikovačka petlja je jedna od dve do sada puštene u saobraćaj deonice, a i pored jasne zabrane vozila koriste ranije izgrađeni kolovoz između Bikovačkog i Čantavirskog puta.

Još jedna u potpunosti funkcionalna deonica obilaznice oko Subotice nalazi se između magistralnih puteva za Bačku Topolu, odnosno Sombor, i upravo tako bi trebalo da izgleda cela obilaznica oko Subotice. Profil puta za motorna vozila, sa brzinom ograničenom na stotinu kilometara na čas, dovoljno širokom da mogu da se mimoiđu dva velika kamiona ili dva velika autobusa i čime bi se u potpunosti teretni saobraćaj izmestio iz centra Subotice.

Od Somborskog puta trasa obilaznice vodi dalje ka Kelebiji u dužini od dvanaest kilometara. Tu se mašine očekuju sledeće i 2020. godine, kada bi, ukoliko se najave obistine, nakon više od tri decenije čekanja obilaznica oko Subotice mogla biti završena

 

RTV



KOMENTARI

  1. croat kaže:

    Hej dvanaest kilometra puta na pisku, nije to sala!

  2. Pera kaže:

    Koja smo mi tuga.

  3. Svetac kaže:

    Vezbaju,skidaju i vracaju zemlju! Na istoj deonici kao predhodni neimari,na srecu pisak upija znoj koji prolijevaju!

  4. Mauzer kaže:

    Cija firma izvodi radove?Javno se prica da iza stoji „Bata“Hocemoli se opet kur…. kako otvaramo obilaznice koje su vec bile gotove samo presvukle put,sruusili most…i par meseci pre roka gotovo 6 km puta.Pitam se samo dali je i ovaj sajt dobio lovu pa naglo posto NAPREDAN

  5. croat kaže:

    Bata nego sta, inace zasto bi se i gradilo?

  6. Petar Gabrić kaže:

    Hajde više, kao da gradite koloseum !

  7. Dragoljub kaže:

    Uvek se neki važan projekat veze za nekog na vlasti.Setimo se bazena i pošte na Prozivci.Vazno je da se konacno završi,i da se zna da nije zasluga političara nego gradjana koji su kroz porez obezbedili novac i pre svega radnika i inžinjera koji vode posao.Jagnjece brigade tj politička kamarila neka planira i obezbedi novac ako ume i neka bude predmet stalne kontrole da ne krade.

  8. Gladiator u penziji kaže:

    Kolosem je gradjen 8 godina. Od 72 do 82 godine post Christum natum.

  9. Raspop Teodosije kaže:

    Bliže se izbori, a uz njih ide i referendum o Kosovu.

  10. Gladiator u penziji kaže:

    Pardon – od 72 do 80 godine n.e.

  11. Salamander kaže:

    A izvođači brzi..treba im 30 dana za 1km puta, to znači da će ostatak da se gradi još minimum godinu dana. Pa u kojem veku vi živite? Uostalom koliko je javnosti poznato zemljani radovi treba da su gotovi jer je plaćeno za izvođenje tih radova. Ostali most u većoj dužini završe, a vi ni običan put u ravnici ne možete…neka mi neko objasni logički da je kod nas put zaista teško napraviti a da je potrebno toliko vremena.

  12. JaPaja kaže:

    To je jedan jako stari projekat, prva deonica je građena još sredinom osamdesetih godina prošlog veka. Posle toga su često započinjani radovi, na primer 2001. i poslednji put 2009. godine, ali nikad nisu završeni. Naravno za sve je kriv Vucic.

    „Predviđeno je da se iz budžeta izdvoji 197 miliona dinara za nedostajuće idejne projekte i početak radova, rekao je Tanjugu državni sekretar u tom resoru Imre Kern i izrazio očekivanje da će gradnja celog Ipsilon krak u dužini od 28 km biti završena tokom 2018.“
    2018-ta jos nije stigla do kraja a pljuvacina krenula orkestrirano.

    Rekoh ja na ovom sajtu ogroman broj idiota na cm2.

  13. Nikola kaže:

    Ma nemojte mi reći da je to ona obilaznica što se počela raditi krajem osamdesetih!!?…

  14. bac Vranje kaže:

    Sad bi samo voleo da mi objasne zasto se ruse pa ponovo grae nasipi??? Znaci lepo utabani,nabijeni , sabijeni od vremena i sad ce ponovo da ih cackaju i odj…. Ali ok, treba Mali Braca da napuni dzepove za more..presusilo ovih dana

  15. pista kaže:

    Dobar je prosek…. cca 800 metara godisnje….

OSTAVITE KOMENTAR