Nedelja bezbednosti saobraćaja u Subotici 1959. godine – 2. DEO

Nastavljamo našu priču o Nedelji bezbednosti saobraćaja iz juna 1959. godine.

Nakon svečanog defilea, koji je predstavljao atrakciju za tadašnju mlađu populaciju, već narednih dana se otpočelo sa ozbiljnim aktivnostima na saobraćajnoj edukaciji građanstva.

Mali saobraćajci su podeljeni u dve grupe. Zborno mesto za jednu grupu bilo je na Korzu i oni su regulisali i kontrolisali saobraćaj po raskrsnicama u okolini Gradske kuće. Drugoj grupi za zborno mesto je određena "Žuta kuća". Sa tog mesta su mali saobraćajci raspoređeni po raskrsnicama duž ulice Maksima Gorkog.

Važno je napomenuti da su se istovetne aktivnosti odvijale u naseljima Palić i Bajmok, ali o tome će biti reči već u sledećem nastavku.

Primarni cilj malih saobraćajaca, koji su radili pod budnim nadzorom "starih lisaca", je bilo usmeravanje pešaka na pešačke prelaze. Pa nisu uzalud prethodnih dana pravljeni i obeležavani pešački prelazi…


Druga ciljna grupa saobraćajne edukacije, osim pešaka, bili su i biciklisti kao sledeća najugroženija kategorija učesnika u saobraćaju (bilo tada, a tako je ostalo i do danas)!

U centru grada, tu negde gde se danas nalazi "sunčani sat", inscenirana je saobraćajka sa "nastradalim" licem. Ubrzo stiže vozilo hitne pomoći i odvozi unesrećenog. Okupljena masa je šokirana…

Ako pažljivo zagledate fotografije zapazićete da su na ovu intervenciju upućeni samo vozač i "medicinski brat", uniformisani u bele uniforme… Dragi moji sugrađani, dal' se iko od vas seća "hitnaša" sa šapkom na glavi?!

 

Pročitajte kompletnu priču o Nedelji bezbednosti saobraćaja iz 1959 godine:

1 deo

2 deo

3 deo

 



KOMENTARI

  1. Kertvaros kaže:

    Lepe slike stare Subotice koje vec odavno vise nema. U zgradi RU „Narodna berbernica“ odmah do nje privatni salon „Teri i Jozi“ tako su u Subotici privatni i drustveni sektor ziveli jedan pored drugog. Na rasksnici kod suda zaprezna vozila i biciklisti, kicma tadasnjeg saobracaja. Semafora jos nema a deca se igraju ispod prozora krcme “ Zlatno burence “ koje se nalazilo u petospratnici, tada valjda najvisoj stambenoj zgradi u Subotici. Baco upregao dorata i mirno vozi letinu svojoj kuci. Idila. Ispred malog saobracajca konjska balega i zbog nje je u gradu posojala institucija cistaca ulica. Imali su rucna kolica, lopatu i brezovu metlu. Cistili su svakodnevno ulice i njihov glavni zadatak je bio da se grad ne udavi u onom sto konji ostavljaju iza sebe. Na fotografiji inscenirane nesrece se lepo vidi jedan FIAT 1400 B (a mozda je i 1400 BJ) jos jedan se vidi u pozadini ispred Spartaka. Vozilo prve pomoci je jedna Skoda – 1201 „sanitka“ koja je jos dugo godina sluzila svojoj nameni.

  2. Maja kaže:

    Da li je prolaz sa lukovima na zgradi preko puta Patrije u originalu bio zatvoren, kao sto se vidi na slici?

  3. Lansky kaže:

    Jeste, prolaz je napravljen krajem šezdesetih.

    Vidi više na temi : http://www.gradsubotica.co.rs/velika-raskrsnica/

  4. Rebalans kaže:

    Nije u originalu bio zatvoren prolaz nego su ga zatvorili u nekom periodu posle rata a onda kasnije ponovo otvorili, bar koliko je meni poznato.

OSTAVITE KOMENTAR