Nedovoljno parking mesta za stanare novih zgrada

Stambena zgrada u ulici Matije Gupca 91 izgrađena je prošle godine, a do nje, na samom uglu sa Kumičićevom uskoro će biti završen drugi objekt sa 62 stana. Investitor „Su- Prospect“ planira i gradnju treće, a kasnije i četvrte stambene zgrade i do sada je u ovaj poduhvat uložio preko tri miliona evra. Ukoliko ne bude većih smetnji ulaganja će se, verovatno, narednih godina i udvostručiti.

Mnogi  kupci stanova u novoizgrađenoj zgradi, međutim, nisu zadovoljni načinom na koji je (ne) rešen parking prostor za ovaj objekt. Oni čak pripremaju peticiju i tražiće da se ovaj nedostatak otkloni jer im to i propisi iz ove oblasti garantuju.

jh

Atila Č. i Dejan V. kažu da su do sada više puta o ovom problemu razgovarali sa vlasnikom „Su-Prospecta“, graditeljem stanova Ivanom Maličevićem i inženjerom Svetislavom Štrpcem, zaduženim za konsalting, međutim, rešenja za sada nema. Stanari su u međuvremenu obavešteni da graditelj pokušava na sve načine da reši ovaj problem, međutim, on nije rešen i neće biti čak ni ako se postupi po opštinskoj odluci gde je navedeno da je „investitor dužan da obezbedi na svakih 70 kvadratrnih metara stambenog prostora jedno parking mesto ili garažu“.  U slučaju da investitor nije u mogućnosti da to uradi, dužan je uplatiti gradu naknadu…“

-Nas nikakve gradske naknade ne interesuju. Interesuje nas samo parking u blizini zgrade, a to da graditelj plati nekakvu nadoknadu ili kaznu opštini ne rešava naš problem – kažu Atila i Dejan.

Stanari su u pravu

-Zaista pokušavamo na sve moguće načine da rešimo ovaj problem. Moram odmah reći da su stanari apsolutno u pravu, jer Direkcija za izgradnju grada ne troši sredstva uplaćena za parkinge, dakle, namenski pod izgovorom da još nemaju izrađene i usvojene planove. Ta praksa je prisutna u ovom gradu već godinama.  Stanare to ne mora interesovati i sam bi, da sam na njihovom mestu, to zahtevao od graditelja- prodavca stanova. Naša firma se već nekoliko puta obratila Direkciji za izgradnju grada, zatim, Gradskom veću i drugim nadležnim institucijama. Neki su naš predlog odbili, a neki na njega nisu ni odgovorili. To su, eto, razlozi zbog kojih smo sada u pat poziciji, i mi kao investitori, a i kupci – kaže direktor Maličević.

prozivka

Ova firma je dobila negativan odgovor na predlog da sama uradi parkinge ispred zgrade, čak joj nije dozvoljeno ni da na posebnom placu koji je njeno vlasništvo, stanarima obezbedi mesta za automobile.

-Obrazloženje Direkcije za izgradnju je bilo da u Planu detaljne regulacije na ovom mestu nisu predviđeni parking prostori.  Poznato mi je da Zakon predviđa rešavanje ovakvih i sličnih problema takozvanim „separatom“ (izuzetak od pravila) gde generalno Plan ne bi bio narušen, a stanari bi dobili parkinge – dodaje Ivan Maličević.

Predlog da investitor sam izgradi parkinge ispred ili iza zgrada na svom placu odbilo je i Gradsko veće.

3264_3

Direktor Direkcije za izgradnju grada Peter Blau kaže za „Subotičke novine“ da se postojeći Plan za uređenje građevinskog zemljišta mora poštovati sve dok se ne izmeni.

-Zakon je jasan i precizan u ovoj oblasti. Mi u Direkciji smo samo izvršioci i nemamo pravo ništa da menjamo niti da dajemo bilo kakve dozvole za izmene postojećeg Plana, dakle, ništa izvan ustaljene procedure.  Možda bi, u ovom slučaju, neko rešenje mogao predložiti Zavod za urbanizam – napominje Blau.  Zavod za urbanizam, kako saznajemo, predloge i zahteve i za najmanje izmene u Planu razmatra tek onda kada to zatraži – Direkcija za izgradnju grada.

I tako ukrug.  Investitor koji je svojevremeno dobio sve potrebne građevinske dozvole i koji sam predlaže da za postojeće i buduće stanare obezbedi parking našao se u čudu zašto mu Grad ne dozvoljava da na svom placu (iza zgrada) stanarima opremi parkinge.

-Ništa od ove opštine nismo tražili, nikakve pogodnosti ili povlastice, sve smo obaveze prema društvu izmirivali.  Nadali smo se da će nam biti dozvoljeno da, u sklopu opremanja građevinskog zemljišta, kao što je uostalom i predviđeno u članu 21 Sl. lista Grada Subotice, ličnim i naknadnim angažovanjem zadovoljimo potrebe stanara bez obzira što to u ovim okolnostima nije predviđeno postojećim Planom. Valjda su ljudi važniji od planova ili, rečeno još uprošćenije, ako već nismo imali mesta za garaže ili parkinge i ako isplatimo zakonsku nadoknadu zbog te „nemogućnosti“, da li će to ljudima rešiti problem – pita se Maličević.

On dodaje da je u ne tako davnoj prošlosti bilo slučajeva kada su parking mesta izgrađena na ulicama i mestima gde to Planom nije bilo predviđeno.  Ili, kada se pojave investitori stranci „sve opcije su moguće“, ali kada domaći graditelj traži nešto što je, kao u ovom slučaju, opšte dobro, nastaju čudnovati problemi.

A problemi sa parkinzima na ovoj lokaciji već postoje i za njega ne trebaju nikakva solomonska rešenja već samo dobra volja, jer deo ove ulice koji se spaja sa Kumičićevom već je u svojevrsnom saobraćajnom kolapsu.

 

Subotičke novine



KOMENTARI

  1. nostalgija kaže:

    ni mesta ni prolaza ni ulaza ni izlaza normalno oko tih zgrada . kao i u gradu, ako nisi na beogradskom putu onda na semaforima se ceka i do 3-4 puta zeleni signal. juce od pionira do hale mi je trebalo 20 minuta kolima u 15h .. uzas

  2. dr.No kaže:

    opsti haos,regulacija je katastrofa!

  3. urbazon kaže:

    Investitor je i pre nego sto je krenuo da gradi znao da tamo ne mogu po važećem planu detaljne regulacije (koji, by the way, nista ne valja i treba ga menjati) da se grade parking mesta. Ovo je sad samo pokusaj da se izbegne placanje 2000 evra po nedostajucem parking mestu. Opremanje građevinskog zemljišta privatnim sredstvima jeste moguće ali samo u skladu s planom

  4. svorenj laslo kaže:

    Ivan je potpuno u pravu, BLAU trazi pare za parking mesta,Ivan ih je obezbedio a sada mu nedaju dozvolu,pitanje za gospodina Blaua, gde ste Vi to obezbedili parkinge koje vam placamo po par hiljada eura?? Ja stanujem na prozivci a vi meni date parking mesto na Zorci, a Ivan platio 3000 eura za parking mesto, pitam se ko je tu lud, investitori,izvodjaci, ali izgleda da su najpametniji blau i copic, pisano malim slovima

  5. urbazon kaže:

    @svorenj laslo

    Svaki investitor ima obavezu da obezbedi minimum jedno parking mesto na 70 m2. Da je ovaj investitor gradio manje kvadrata i da je npr. izgradio podzemnu garazu verovetno ne bi morao da placa nikakve penale gradu od 2000-3000 evra po nedostajucem parking mestu

  6. Suboticanin kaže:

    Ispred ove zgrade (na slici) parking je ruzno proci jer se tamo stvara guzva i nepregledno je, a ima prostora da se izgradi redovan parking ali neko ocigledno tera neki inat na uštrb stanara a i nas prolaznika koji se provlacimo između kola.

  7. betyar kaže:

    svugde u svetu se placa parking!!!tako da se to treba napraviti tamo i udariti mescnu naknadu za to i svugde na prozivci pa i celoj subotici

  8. stormwatch kaže:

    Pa naravno, kao sto betyar i kaze. Svugde u svetu se parking PLACA, nigde ti ne pravi investitor besplatni parking na svom gradjevinskom ili gradskom zemljistu.

  9. delija kaže:

    sta je sa nama sto zivimo na aleji marsala tita i sa nelegalno sagradjenim garazama iza prvog reda zgrada!?da nije tih objekata bilo bi prostora za parking mesta ili cak sto vise prostor nove ulice?

OSTAVITE KOMENTAR