Obnova pruge Segedin-Subotica-Baja može da počne

Poverenik mađarske vlade izjavio je da potpuna obnova pruge Segedin-Subotica-Baja može da otpočne.

U narednom periodu može da započne potpuna obnova i modernizacija železničke prige Segedin-Subotica-Baja, izjavio je u Hodmezovašarhelju poverenik mađarske vlade Janoš Lazar. On je istakao da bi se u okviru tog projekta obnovile ne samo šine već i zgrada železničke stanice u Subotici i pripadajuća šinska mreža. Već sledeće nedelje će započeti usaglašavanje sa srpskom stranom, sa kime zajedno žele da izrade strategiju razvoja. Janoš Lazar je dodao da je za mađarsku vladu istaknuto važna ekonomska rezerva županija Bekeš i Čongrad, te Vojvodina, i da je zbog toga važno investirati u što bržu realizaciju projekta i razvoj regije.

rtv pannon

Janoš Lazar je ujedno poverenik za nadzor realizacije projekta „tram-trejn“ između Segedina i Hodmezovašarhelja.

„Radi se o izgradnji železničke pruge velikog kapaciteta, brzine 120-160 kilometara na čas, što znači da će putovanje na relaciji između Subotice i Segedina trajati 31 minut. Drago mi je da kažem da zahvaljujući saradnji sa skupštinom županije Čongrad, koja je takođe učestvovala na današnjem savetovanju, ovaj projekat stoji na raspolaganju, poseduje dozvole za osavremenjivanje železničke pruge između Subotice i Segedina. Voz sada ne saobraća, ranije je putovanje trajalo 2 časa, a to može da se smanji na 31 minut između Subotice i Segedina i da se učini komformnijom železnička pruga i saobraćaj“ – kazao je poverenik mađarske vlade.

 

RTV Pannon



KOMENTARI

  1. Istina... kaže:

    Aneksija…

  2. Megille kaže:

    Još samo da ‘brišu’ granicu pa ćemo i atarskim putevima biciklama i peške moći putovati kao pre 1918 godine…

  3. jazol kaže:

    Sam put u stvari ni ne traje duže. Produžuje ga carinska kontrola. Kako će to skratiti? Po sadašnjem režimu ako bi neko krenuo sa tim vozem iz Segedina do Baje put bi bio sat vremena plus pola sata stajanja u Subotici, dakle oko sat i po. S obzirom da se granica prelazi dva puta na toj relaciji treba dodati najmanje isto toliko ako i ne više za carinsku kontrolu. Ako to skrate recimo na deset minuta, svaka im čast.

  4. Marko T kaže:

    Moguće je da ima kakvih ‘skrivenih agendi’ ali za moju prostu dušu zvuči dobro da se nešto gradi, smanjuju daljine ..

    Bilo bi lepo da i moja država poradi na kakvom projektu…

  5. Hetman kaže:

    @Istina: A čija?

  6. weng chun kaže:

    samo da se radi.kaze jedan
    kao 1918 a brate danas je
    2018. pruga subotica backi
    vinogradi je uredu.

  7. Xpedient kaže:

    @Istina: Daće Bog.

  8. dizajner kaže:

    @Istina… od 1 do 10, koliko ti je izopacen mozak?

  9. Istina... kaže:

    @dizajner

    Ukoliko već u startu omalovažavaju vaš način razmišljanja, vaš sistem verovanja, proglašavaju vas izopačenim, utopistom, glupom osobom, naivnom osobom, programiranom, manipulisanom ili ispranog mozga, i to rade uglas i ne štedeći uvrede (npr. jadnik, lopovi+, lažov, prevaran, kriminalac, nebulozan, šizofren, paranoidan, bljuvač, pljuvač, mentalno oboleo, monstrum, bednik, kukavica, smešan, nacionalista, šovinista, fašista, klerofašista, šizoidno nacionalistički ludak, monstruozno lice nacionalšovinističkog ludila, mentalni masturbator, idiot, tragikomedija od čoveka, seksista, rasista, svinja, stoka, đubre, Sotona, Hitler), to je znak da ste na pravom putu. Da ne želite da budete samo poltron i klasična ovca ljudima koji jedino to žele od vas.

  10. srboljub kaže:

    Ovima verovati?

  11. S&S kaže:

    Usaglašavanje sa srpskom stranom će malo potrajati.To je za srpsku stranu
    viša matematika, a to im baš nije jača strana.

  12. Kenjereš Andraš kaže:

    Koliko ja znam, pruga koja je bila u izgradnji za vreme Austrougarske, Radi izlaza privrede regiona Banat, sa sadištem u Temešvaru na more kod Rijeke.Fiume.
    Nova izgradnja, radi se zbog iste funkcije, isključivo sa sredsvima UNIJE

  13. Megille kaže:

    Inače ovde nešto ne štima .Naime još pre cca 20 godina postojao je pruga u funkciji prema Baji. Jedan krak i pretovarna stanica je bila kod fabrike Zorke za odvoz i dovoz sirovina i gotovih proizvoda. Kada je ta pruga nestala sa kompletnom infrastrukturom? Ko je otuđio ? Gde su nestale šine i prateći objekti sa infrastrukturom i opremom.? Bilo bi zanimljivo taj ‘fenomen’ ispitati …Možda na ovo pitanje mogao bi dati odgovor resorni ministar u Vladi Srbije Imre Kern koji je dugo godina bio zaposlen u HI ‘ Zorka’ a kasnije predsednik Izvršnog Odbora grada Subotice.

  14. stormwatch kaže:

    @Istina…
    Ne kenjajte, molim Vas…

  15. stormwatch kaže:

    Ljudi, ajde dodjite sebi. Bajska pruga je bar 30 godina starija i od Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, normalno je da se taj putni pravac obnovi. Pa ne moze sve biti zamandano zhicama, sechivima, ogradama i konc logorima….

  16. stormwatch kaže:

    „stormwatch 10. 11. 2018. u 21:29
    @Istina…
    Ne kenjajte, molim Vas…“

    Ovo nije moja poruka….ja istinu nikada ne oslovljavam sa istina niti pisem njega Vas, da mogu, smanjio bi slova kojim ga bilo kako oslovljavam na 1pt.

  17. Istina... kaže:

    @Agentura

    Ne zamagljujte stvari, ne biste vi smanjili slova, vi biste je ubili, kao što to radite sa svakom koje se dočepate.

  18. Megille kaže:

    @ stormwatch : Bajska pruga je izoliranija bez svega toga po nečijem interesu i naredbi – znači namerno. A danas su na pomolu novi interesi,novi investitori željni pranja novca… Sve manje je vozača za evropske i sibirske ture…

  19. stormwatch kaže:

    @Megille

    Pa ja bi se kladio da je Shorosh licno izolirao i rasturio prugu, jel da?

  20. Aleksa kaže:

    Dajte ljudi prestanimo oko ove teme da se vredjamo. Ima tu par komentatora koji samo cekaju priliku da jedan drugog uvrede.

    @Megille
    Pruga prema Baji je demontirana odmah nakon rata i to u delu od sadasnje Ulice grozdja do granice. U narodu se pricalo da su sine otpremljenje u Albaniju u vidu bratske pomoci za izgradju pruge Drac-Elbasan.
    Nakon sledecih 20-30 godina deo pruge do Zorke se intenzivno koristio za dopremanje sirovina i otpremu robe iz Zorke. Fabrika Zorka se tada prostirala juzno od ove pruge, a tu se nalazila i zeljeznicka stanica Subotica fabrika.
    Deo pruge od Halaskog puta do Ulice grozdja se koristio kao deponija starih teretnih vagona i kao manevarski prostor za prebacivanje vagona u krug fabrike Zorka.
    Nije mi poznato u kakvom je stanju sada taj ceo deo pruge, ali koliko se vidi sa pruznog prelaza u ulici A.Carnojevica da je zarasla u korov i siblje i pitanje je da li sine jos uvek postoje. Uz prugu su izgradjene i neke kuce tako da ce prilikom obnovu pruge sigurno biti problema.
    I da na kraju zakljucim da po mom misljenju revitalizacija ove pruge nema za nas nikakvog znacaja. Veoma je vazno da obnovi pruga prema Horgosu, to bi trebao da bude prioritet,

  21. stormwatch kaže:

    @Aleksa

    Pa ja mislim da ima znacaja revitalizacija bajske pruge jer je to prvo istorija razdeljene Backe, a drugo roba za izvoz i uvoz bi se recnim putem dopremala do Dunava daleko brze nego sada. Pored bajske pruge, trebala bi i da se revitalizuje nekadasnja pruga do Crvenke.

OSTAVITE KOMENTAR