Od danas kažnjavanje po novoj tarifi, fokus na tri prekršaja

Saobraćajna policija od danas počinje da kažnjava vozače po novoj tarifi u skladu sa usvojenim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS).

Saobraćajna policija će se fokusirati najviše na tri prekršaja koja u najvećoj meri utiču na izazivanje saobraćajnih nezgoda i na gubitak života, a to su vožnja pod dejstvom alkohola, prekoračenje brzine, ali i na kontrolu nesavesnih roditelja koji nisu obezbedili sedišta za prevoz dece.

Za veliki broj prekršaja u saobraćaju pooštrena je kaznena politika, kaže za Tanjug policijski inspektor MUP-a Aleksandar Radenković, ali, dodaje, da je novi zakon i snizio visinu nekih kazni.

„Jedna od brojnih novina je da količina dozvoljenog alkohola kod vozača smanjena sa 0,3 na 0, 2 promila, a vožnja u stanju potpune alkoholisanosti sa dva ili više promila alkohola predstavlja nasilničku vožnju“, objašnjava Radenković.

Podseća da je prošle godine više od 48.000 vozača u Srbiji isključeno iz saobraćaja zbog vožnje pod dejstvom alkohola.

Više od 10.000 je zadržano na trežnjenju, a krivac za gotovo 14 procenata svih saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima je alkohol u krvi vozača.

„U pitanju je praktično svaka sedma saobraćajna nezgoda“, napominje Radenković.

Kazne za voznju u alkoholisanom stanju se po novim pravilima kreću od 10 hiljada dinara u fiksnom iznosu, i 20 do 60 dana zatvora ili rada u javnom interesu od 240 do 360 sati za nasilničku vožnju.

„Ako upravljate vozilom, a u krvi imate 0,21 do 0,5 promila, kazna nije više pet nego deset hiljada dinara“, objašnjava Radenković.

Kada je reč o smanjenim kaznama, kaže da je reč o jednom broju administrativnih prekršaja kao što je istek važenja vozačke dozvole.

„Ranije je za istek važenja dozvole u trajanju od 6 meseci kazna bila u rasponu od šest do 20 hiljada dinara, a sada je ta kazna pet hiljada“, kaže on i dodaje da je, kada istekne vozačka više od 6 meseci, kazna deset hiljada dinara dok je ranije ta cifra bila od 15 do 30 hiljada.

Takođe, navodi Radenković, kad istekne registracija, kazna je sada spuštena na 10 hiljada dinara.

Međutim, zakon je pooštren za nekorišćenje pojasa u vozilima pa će tako vozači od sada plaćati penale ako ne stave pojas, i to u visini od deset hiljada dinara, dok je ranije to bilo pet hiljada.

„Na žalost, kod nas i dalje veliki broj građana ne koristi sigurnosni pojas, a pre svega na zadnjem sedištu gde se svega 10 odsto građana veže. Poražavajući je podatak da gotovo 60 procenata poginulih vozača i putnika u prošloj godini nije koristilo pojas u toku saobraćajne nezgode“, napominje Radenković.

Kada je reč o bezbednosti dece, Radenković ukazuje na crnu statistiku.

„Prošle godine je na putevima poginulo četrnaestoro dece, od kojih je devet bilo u automobilima“ i zato su kazne. kaže, drastično povećane.

„Za roditelje koji svoje dete prevoze na mestu vozača predviđena je kazna od 100 do 120 hiljada dinara, pored toga, zabraniće se vožnja najmanje osam meseci i sledi kazna od 13 do 15 kaznenih poena“, navodi sagovornik Tanjuga i dodaje da će za prevoz dece na mestu suvozača kazna od sada biti do 40 hiljada dinara i oduzimanje pet do sedam kaznenih poena.

Kao i do sada, na prednjem sedištu će moći da se prevozi dete koje ima 12 ili više godina, a na zadnjem sedištu, svako dete koje je niže od 135 centimetara moraće imati sedište za dete ili podmetač.

Pored desetina izmena, Zakonom su pojedine kazne uvećane i 100 odsto, poput razgovora mobilnim telefonom, a posebne izmene je pretrpeo deo oko nasilničke vožnje.

„Nasilnikom“ se smatra ako vozač prekorači brzinu u naselju iznad 90 kilometara na čas, odnosno 100 van naselja.

 

Tanjug

 



KOMENTARI

  1. JaPaja kaže:

    Nova tarifa u policiji. Nova tarifa kod Notara, nova tarifa poreza na imovinu, nova tarifa za tehnicki pregled vozila …….. A kad ce plata i penzija da se bar vrate kad je sve moguce povecati samo plate i penzije nije. Prevedeno na srpski kad ce ovaj genocid nad stanovnistvom da prestane?

  2. Afet kaže:

    I treba ulicana man voze stoka taksisti vozaci buseva vozaci zene ne zna se koje gori vozac sve to ludo samo juri ne znaju pravila znakove ma nista. Po meni najveci problem u saobracaju su zene kojima treba pod hitno zabraniti upravljanje mot vozilima i biciklama sa motorom one su uzrocnik preko 80% udesa ne znaju da parkiraju ne znaju da voze plase se u saobracaju ma haos a i putevi nam losi gledam na ulicama svaka frajla nafuraana imakola kupijo joj muzic da ide u svaleraciju. Dakle velike kazne oduzimanje dozvole i drzavljanstva i zabrana zenama da voze kolica i da vidis

  3. zis kaže:

    HARAČ RAJO HARČ TREBA Nema sumnje da treba kažnjavati prekršaje ,neke čak i oštrije ,ali na žalost ovo će se sprovoditi po običaju prema sirotinji a da ne pričamo kakav efekat će imati na ljudskost. Apsurdnost zakona ili glupost poslanika (a možda i namera)gde će primenom pojedinih članova ovog zakona naterati vozača da izgubi ljudskost.I ako je sugerisano zakonodavcu ,poslanici su ostali glu(p)vi na primedbe.Ajde sada da vidim hoće li neko povesti neku majku sa detetom kojoj je na primer pobegao autobus ili ne daj bože da se dete u komšiluku razboli a roditelj nema kako da ga hitno odveze kod lekara .Šta je sledeće uvešće da svaki vozač kao obaveznu „opremu „ima sedište za decu samo da bi uvozniku omogućili što veću prodaju kao i za prvu pomoć BANDA KORUMPIRANA

  4. ffilozoff kaže:

    PITANJE-Da li ce biti i poostrena kontrola saobracajne policije??? Jer sad ce vaziti ono staro-,zemo ima nas dvojica,al sad je veca tarifa,daj po tri crvene???

  5. ČINJENICA kaže:

    Deo obavezne opreme u vozilu morale bi biti i – merdevine. Da mi/nam brojne haračlije siđu s,,,,, (autocenzurisano).

  6. dizajner kaže:

    @Afet Tebi treba zabraniti pristup internetu i staviti te u zatvor

  7. ffilozoff kaže:

    #dizajner,afet je onaj idiot Safet sa drugog sajta,nepismeni sendvicar…

  8. ŽENA VOZAČ kaže:

    Mislim da nije tacno da su zene najgori vozaci jer po statistici(moze se proveriti) svega 2-3% su zene kao vozaci uzrocnici saobracajnih nezgoda,sve ostalo su muskarci. Zene su mozda sporije jer vise paze,ne kazem da nema i onih koje su slobodnije u voznji,ali to je veoma mali procenat. Naravno i to se sve moze proveriti(govorim iz proverenih izvora). Ne znam sto neki ljudi imaju protiv zena vozaca,ali treba da se zapitaju i kako oni sami voze i kako se ponasaju za volanom,jer su mnogo gori jer su oni glavni na ulicama. Kazna naravno treba da je veca,uostalom mnogo je vise muskih vozaca u pijanom stanju nego zenskih.

  9. Lenin kaže:

    @dizajner „Afet Tebi treba zabraniti pristup internetu i staviti te u zatvor“
    Ma jok!Vratiti ga u ludnicu! 😀

  10. Lazarus1Long kaže:

    Sa ovim zakonom neće biti ništa bolje, čak u nekim aspektima i mnogo gore… Ja lično danas ih nigde nisam video gde sam prolazio…. I dalje će ponašanje policajca zavisiti više od dotičnog vozača (ko je i šta je) zatim broja, godišta, pola vozača i čak određenih nalepnica pa i tipa vozila nego zaista od ispravnosti vozila tu mislim naravno na nasumične kontrole, a što se tiče prekršaja to je priča za sebe…

  11. Bojana kaže:

    Za S-afeta…

    kod njega vise ni medicina ni farmacija ne mogu pomoci …mozda samo tekstilna industrija sa kosuljom koja se kopca od nazad….

  12. Mister No kaže:

    Ostavite Afet-a na miru,ulepšao mi je dan svojim komentarom.

  13. AndroidUser kaže:

    dok god suboticka saobracajna policija prima mito mozemo kako hocemo.ZIVELA SRBIJA

  14. Rolex kaže:

    @AndroidUser–Nemoj da nam diraš Su saobraćajce,da se ne isprovociraju pa da umesto čašćavanja (po tvom mito) počnu lupati prave cene kazni…Samo mi nije jasno zašto tolerišu prekoračenje brzine po gradu i Palićkom putu našim divnim motorašima? Za bahato ponašanje u saobraćaju su debele kazne,pa eto vam način i da uvučete love za državu(pa i za sebe) .Može im se stati na put samo ako se hoće…

OSTAVITE KOMENTAR