„Opti-Bike“- anketa o upotrebi bicikla

U okviru projekta prekogranične saradnje „Opti-Bike“, koji realizuju Grad Subotica i partnerski gradovi Ašothalom i Tompa iz Mađarske, lokalna samouprava pripremila je anketni list za građane o korišćenju bicikala u saobraćaju.

Anketni list može se popuniti na službenoj Internet stranici grada: ANKETA

U štampanoj formi, anketni list se može preuzeti u Uslužnom centru Gradske kuće i u mesnim zajednicama.

Anketiranje je anonimno, a treba da posluži unapređenju biciklističkog saobraćaja u gradu. Mole se Subotičani da popune anketni list do 17. maja 2019. godine.

Poštanska adresa je: Grad Subotica, 24000 Subotica, Trg Slobode 1.

E-mail: ler@subotica.rs

Zahvaljujemo na saradnji!

O “Opti-Bike” projektu:

Savremeni razvojni projekat naše regije u službi biciklista jeste projekat OPTI-BIKE, koji se realizuje u okviru Interreg-IPA Programa prekogranične saradnje Mađarska-Srbija (HUSRB/1602). Glavni cilj projekta je optimizacija saobraćaja u pograničnoj zoni planiranjem i izgradnjom biciklističkih staza. Važno je da taj vid saobraćaja bude ne samo omiljena već i bezbedna alternativa u saobraćaju za sve. Ova investicija doprinosi i prevenciji saobraćajnih nezgoda, a samim tim i povećanju bezbednosti u saobraćaju, povećanju broja turista koji saobraćaju biciklom, kao i jačanju svesti o zdravom načinu života i ekološkog shvatanja.

Grad Subotica je nosilac projekta OPTI-BIKE, dok su lokalna samouprava opštine Ašothalom i lokalna samouprava grada Tompa partnerska naselja u realizaciji investicije. U Subotici će, osim postojećih 37,4 km biciklističkih staza, do kraja projekta u dve faze biti izgrađeno još 7,9 km. U prvoj fazi 3 km biciklističke staze vodiće do graničnog prelaza Kelebija i priključiće se na postojeću koja vodi pored puta Edvarda Kardelja.

U drugoj fazi, biće izgrađena biciklistička staza u dužini od 4,9 km koja će za biciklistički saobraćaj povezati naselja Bački Vinogradi i Ašothalom. Do kraja projekta u Tompi će biti izgrađena biciklistička staza u dužini od 3,2 km, a u Ašothalomu 6,9 km. Važno je napomenuti da će u okviru projekta biti izrađena planska dokumentacija za mrežu biciklističkih staza u Subotici ukupne dužine 24 km, a u Tompi za 4,9 km.

Investicija će biti realizovana u periodu od 1. oktobra 2017. do 30. septembra 2019.

Ukupna vrednost projekta iznosi 2.566.612,65 evra, od toga donacija EU iznosi 2.181.620,74 evra.

NAPOMENA

Ovaj dokument je izrađen uz finansijsku podršku Evropske unije. Sadržaj ovog dokumenta je isključivo odgovornost  Grada Subotice i ne odražava zvanično mišljenje Evropske unije i/ili Upravljačkog tela.



KOMENTARI

  1. ludom radovanje kaže:

    Prvo popravite ovo što postoji jer od toliko kilometara nema ni jedan da odgovara nameni. Da postoji tehnički pregled za staze kao za auta ni jedna staza ne bi prošla. Na mnoga mesta ne odgovara i ispunjava ni odredbe zakona o saobraćaju. Zato i nema table koja označava biciklističku stazu već onako na divlje, pa ko se kako snađe. Sve je to sramota za jedan grad a odavno već nismo u ratu i sankcijama da bi bilo nekog izgovora.

  2. Biker kaže:

    Slucajno imam podatke o biciklistickom stazama Nemacke pokrajine Severna Rajna – Westfalija.
    Ukupna mreza iskljucivo staza za bicikliste iznosi 29500 kilometara. Postavljeno je na tim stazama 100000 saobracajnih znakova za bicikliste . Pokrajina ima 17 miliona stanovnika a povrsinom je vise nego duplo manja od Srbije. Ja ne zelim da uporedjujem Nemacku sa Srbijom, zelim samo da naglasim kolika se paznja posvecuje biciklistickom saobracaju u jednoj izrazito automobilistickoj zemlji.

  3. weng chun kaže:

    Lepo samo sto pre jer to
    Su bespovratna sretstva.
    Mogli bi kod treseta granicni prelaz za bicilkle
    Napraviti .tamo ima i most
    I kapija na hu. ogradi.
    Do tompe vazno.nebi bilo lose do bajmoka…itd treba
    Staza jos u okolini

  4. ffilozoff kaže:

    hehehe-valjda niste mislili da ce Vam Laban,pravit biciklisticke staze???

  5. stormwatch kaže:

    @biker
    „Ja ne zelim da uporedjujem Nemacku sa Srbijom, zelim samo da naglasim kolika se paznja posvecuje biciklistickom saobracaju u jednoj izrazito automobilistickoj zemlji.“

    Da ti nisi zheleo da uporedis Srbiju sa NRW ne bi ti ni povlachio pitanje povrsine….ali ajde kad vec poredis NRW i Srbiju evo ti malo cinjenica….NRW ti je praktichno zasebna drhava u Nemackoj i to u samom centru Evrope…ima preko 18 miliona stanovnika, najvecu gustinu autoputeva na svetu i najvece guzve u citavoj nemackoj. Sto se tice biciklizma, tek sada se prave ozbiljniji planovi da se ceo Ruhrpott poveze brzim biciklistickim stazama jer su vecina tih sadasnjih kilometara poljske staze koje nisu asfaltirane. Drugo, sto se tice ekonomije na tih 18 miliona stanovnika…sama NRW pravi 700 Milijardi Eura GDP godisnje a solidnih 1100 Milijardi ako pogledas to da dobar deo mocnih firmi iz Berlina i Minkena pise dobit koji se pravi u NRW u svoje drzave i tako pumpaju svoj gdp….da spojis sve ultra premocne zemlje balkana i visegradsku „elitu“ to jest – Srbija, Hrvatska, Slovenija, Bih, Montenegro, Albania, Madjarska, Bugarska, Rumunija, Slovachka….jos uvek bi imao luft od nekih 50 Milijardi Eura gdpa u odnosu na NRW….

    512ag815091

  6. Biker kaže:

    @ stormwatch
    … i sta je sada ustvari smisao tvog posta?

  7. stormwatch kaže:

    @Biker

    Prelistavajuci starije poruke videh lika koji se ovde potpisao sa zanimljivim nadimkom – „Bonton Baya“….e pa smisao mog posta je sledeci…

    Nipon Eletronik napada!
    SUZUKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Invazija al bez zhrtava!
    SANSUI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Samuraj je dobar radisha
    HITACHI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kamikaze LLLLLEte sa istoka!!!!!!!!!!!!!!!!!
    AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!

    Eto smisla………

    37272uua23*o9

  8. poli kaže:

    Kako je krenulo, jos malo pa ce i zabraniti bicikle, tako ne bi morali ni da ulazu u staze. U zadnje vreme u Subotici postoji neka opsednutost biciklama (kako su ludi, kako ne znaju da voze, kako gaze malu decu na korzou..). Siguran sam da 50 % ljudi u Subotici moze biciklom da ode na posao (naravno kad mu uslovi to dozvoljavaju), ali ipak biraju auto..to ja ta neka kultura..

OSTAVITE KOMENTAR