Otvoriti stari granični prelaz Horgoš za autobuse

Stanovnici Subotice i Segedina imaju potrebu za boljim javnim prevozom između dva grada, a to se može postići otvaranjem starog graničnog prelaza Horgoš za linijski autobuski saobraćaj, čime bi se izbegla zadržavanja na granici, zaključeno je kroz realizaciju prekograničnog projekta „Ditrans“.

Projekat su realizovali Javno preduzeće Suboticatrans i Saobraćajni institut KTI iz Budimpešte u sklopu IPA programa prekogranične saradnje, sa ciljem razvoja integralnog sistema javnog transporta u regionu Subotice u Srbiji i Segedina u Mađarskoj.

 

 

U ta dva grada koji su međusobno udaljeni 50 kilometara živi oko 360.000 ljudi, a njihova prirodna veza je auto-putem, preko graničnog prelaza Horgoš.

Međutim, kako je predstavljeno, činjenica da je Horgoš jedan od najopterećenijih graničnih prelaza u Evropi, sa pet miliona putnika godišnje, znatno otežava saobraćajnu komunikaciju stanovnika dva grada, tako da autobusi na liniji Subotica – Segedin i obratno saobraćaju sat i po, sa prosečnom brzinom od 25 km/h.

 

 

Projekat, vredan nešto više od 300.000 evra, podrazumevao je izradu ankete među stanovnicima Subotice, Segedina i pograničnih mesta kako bi saznali njihove navike i želje po pitanju saobraćajnih veza dve zemlje u ovom regionu.

 

 

 

 

Uključiti Bačke Vinograde i Đalu, otvoriti stari Horgoš

 

 

Kako je na završnoj konferenciji ovog projekta, koja je održana danas u Subotici, predstavio jedan od menadžera projekta Imre Kešeru, sa Saobraćajnog instituta KTI iz Budimpešte, istraživanja u okviru projekta pokazuju da i u autobuskom i u železničkom saobraćaju između Subotice i Segedina „postoje kvantitativna i kvalitativna potreba za razvojem“.

Međutim, po njegovim rečima, glavne kočnice razvoja jesu dugo zadržavanje na graničnom prelazu Horgoš, što putovanje između ova dva grada čini isuviše dugim, kao i činjenica da između Subotice i Segedina dnevno saobraća svega dva do tri autobusa.

 

 

Stoga su u okviru projekta izrađene studije sa konkretnim predlozima za unapređenje javnog saobraćaja između ova dva grada.

„S jedne strane predlažemo da se u autobuski saobraćaj između dva grada uključe i drugi granični prelazi, kao što su Bački Vinogradi i Đala, čime bi se izbegla duga čekanja na granici. Pored toga, uskoro se može očekivati otvaranje starog graničnog prelaza Horgoš, a mi predlažemo da se linijski saobraćaj između dva grada koristi upravo taj prelaz“, rekao je Kešeru.

 

 

Savremeni dispečerski centar za Suboticatrans

 

 

Kako je istakao direktor Javnog preduzeća Suboticatrans Tibor Fazekaš, ovo preduzeće, iako predstavlja jedno od vodećih u Srbiji, u tehnološkom smislu zaostaje za sličnim preduzećima u Mađarskoj, pa je projekat „Ditrans“ imao za cilj da sisteme javnog transporta Subotice i Segedina učini što više kompatibilnijim.

 

Tako je, između ostalog, realizacijom ovog projekta subotički javni prevoznik dobio novi, savremeni dispečerski centar za praćenje saobraćaja u realnom vremenu, dok su putnici dobili moderne displeje u autobusima i na autobuskim stajalištima, koji ih obaveštavaju koliko je vremena preostalo do dolaska sledećeg autobusa.

 

„Realizacijom naših ciljeva u ovom projektu, rešavali smo konkretne probleme građana i život učinili kvalitetnijim“, ocenio je Fazekaš, dodavši da se podizanjem tehnološkog nivoa subotičkog javnog prevoznika na nivo segedinskog stvaraju preduslovi za dalju saradnju ova dva prevoznika u realizaciji prekograničnih projekata.

 

Projekat „Razvoj integralnog javnog transporta u regionu Subotica – Segedin“, u okviru IPA prekograničnog programa, koji je sufinansirala Evropska unija, počeo je u decembru 2011. godine i trajao je ukupno 16 meseci.

 

 

Tanjug



KOMENTARI

  1. Don Kihot kaže:

    300.000e za anketu. A i za ove predloge treba velika pamet i nauka

  2. kix kaže:

    Hvala Bogu da se neko setio.. Ali 300.000 je mnogo. Ja sam ovo znao bez i jednog dianara.

  3. gamabunta kaže:

    nismo mi tu ništa oštećeni, to su pare eu.

OSTAVITE KOMENTAR