Po šinama 160 km/h

Master plan za železničku mrežu Srbije do 2027. planira ulaganje od 7,446 milijardi evra. Prvi prioritet izgradnja drugog koloseka na deonici Stara Pazova – Subotica

Srbija bi prema usvojenom Transport master planu u svoju železničku mrežu do 2027. godine trebalo da uloži 7,446 milijardi evra. Od toga, na investicije odlazi 5,1 milijarda, a ostatak od 2,346 milijardi planiran je za održavanje srpskih pruga. Inače, prema oceni stručnjaka u najvažniji železnički pravac, Koridor 10, koji bi trebalo da bude osposobljen za brzine od 160 kilometara na sat, utrošiće se 3,5 milijardi evra. To znači, dvokolosečnu i elektrificiranu prugu duž cele trase.

U 2011. godini plan “Železnica Srbije” je da obezbedi zajam Evropske banke za obnovu i razvoj od 100 miliona evra. Deo, od 35 miliona evra biće iskorišćen za nabavku kolosečnog materijala, pa će se broj laganih vožnji prepoloviti. Preostalih 65 miliona evra biće iskorišćeno za nabavku elektro lokomotiva.Od Evropske investicione banke srpske železnice planiraju da pozajme 150 miliona evra i taj novac namenjen je za modernizaciju i izgradnju dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova – Novi Sad, za brzine do 160 kilometara na sat.

Izvor: Večernje novosti



KOMENTARI

  1. coyote kaže:

    Rekla, kazala :^)

OSTAVITE KOMENTAR