Politika: Dvadeset godina grade 23 kilometara

Početkom novembra, nakon obilaska radova na Koridoru 10, ministar Milutin Mrkonjić izjavio je, kako su agencije prenele, da će radovi na severnom kraku biti završeni do kraja godine, ali da je jedino opravdano odlaganje na „ipsilon kraku” kod Subotice gde će rok biti neki drugi mesec.

Slika

Tako je ministar Mrkonjić potvrdio ono što je bilo jasno svakome ko je imao prilike da vidi tok radova na gradilištu ove obilaznice ka graničnom prelazu Kelebija i kojom se tranzitni saobraćaj izmešta iz centra grada.

Na pitanje preduzeću „Koridor 10” o stanju na gradilištu na ovoj deonici i šta je uslovilo da radovi ne napreduju predviđenom brzinom, od informativne službe „Politika” je dobila odgovor u kome se kaže:

„Opšti zaključak je da su radovi usporeni u odnosu na dinamički plan usled izmeštanja visokonaponskog dalekovoda, nezavršenosti glavnog projekta i koncepcijske neusaglašenosti projekata mostova u glavnom i idejnom projektu”.

Pre više od dve godine Subotičani su uveravani da je pripremljena kompletna dokumentacija za izgradnju „ipsilon kraka”, i tada je Nebojša Janjić, na mestu pomoćnika direktora Direkcije za izgradnju grada, uveravao da nedostaje politička volja jer je Subotica pripremila, iako nije imala tu obavezu, i idejni projekat i elaborat i projekat eksproprijacije preko 2.200 parcela na trasi ove obilaznice.

Kako se sada dogodilo da investitor nije izradio, ili bar nije završio glavni projekat, i na osnovu čega je onda dobijena dozvola za gradnju?

U „Koridoru 10” objašnjavaju da je ugovor o izradi glavnog projekta za deonicu Subotica–Kelebija sklopljen između JP „Putevi Srbije” i projektantske kuće Centar za puteve Vojvodine, te da su oni nadležni za odgovor na pitanje o završetku glavnog projekta.

„Prema Zakonu o planiranju i izgradnji, prema kome je započet postupak vezan za ovaj projekat, predviđeno je da se odobrenje za izgradnju izdaje na osnovu Idejnog projekta i njegove stručne kontrole od strane Revizione komisije. Za ovu deonicu Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja izdalo je Rešenje o odobrenju za izgradnju od 5. oktobra 2009, sa mogućnošću fazne realizacije izgradnje.

Usled hitnosti izgradnje koju je na nekim deonicama naložilo Ministarstvo infrastrukture radovi su započeti fazno. Kako bi se u najvećoj mogućoj meri smanjili troškovi, a istovremeno održali kvalitet i dinamika izgradnje, pristupilo se izradi novih projektantskih rešenja za izgradnju mostova u sistemu montažne gradnje”, stoji u odgovoru preduzeća „Koridor 10”.

Hitnost izgradnje je zaista bila primetna kod pojedinih parcela na ovoj deonici jer su putari ulazili u njive i pre nego što su vlasnici dobili rešenje o eksproprijaciji, pri čemu ipak još velik broj parcela nije prešao u ruke države. Tako recimo i Imre Farkaš, poljoprivrednik o kome je „Politika” pisala, jer mu obilaznica prolazi posred ekonomskog dvorišta, još uvek nije dobio rešenje o eksproprijaciji.

Od novog odlaganja završetka „ipsilon kraka” Subotičani su najviše i strepili jer se ova saobraćajnica duga 22,6 kilometara gradi već 20 godina. Pri tom, izgrađeno je tek 7,5 kilometara asfaltnog puta, a zemljani radovi završeni na dodatnih 2,5 kilometara. To znači da za dve decenije nije urađena ni polovina posla, iako su radovi na ovoj deonici, računajući i izlazak ministara Mrkonjića i Dulića, 25. aprila, na ovu deonicu, otvarani i započinjani do sada pet puta.

To ipak nije sprečilo ministra dr Olivera Dulića da ovog aprila izjavi da svoju političku sudbinu vezuje za ovu saobraćajnicu:

– Ja svoju političku sudbinu vezujem za „ipsilon krak” i odgovorno tvrdim da će on ovoga puta biti završen jer više nema nikakvih prepreka – rekao je tada ministar Dulić.

Autor: Aleksandra Isakov
Izvor: Politika



KOMENTARI

  1. Vucko kaže:

    sta cemo sada bez Dulica propadosmo :))))))

  2. Lansky kaže:

    Geza Kučera, kad je bio gradonačelnik, zavetovao se da će leći na sred Zagrebačke ako zaobilaznica ne bude u roku. Sva sreća nije zalegao jer bi mu danas davali misu za 6 godina.
    Btw, u Beogradu se priprema obnova dve pasarele i izgradnja 11 novih. Cena jedne se procenjuje na dva miliona dinara. Mi u Kertvarošu čekamo svoju od tridesetih :(

  3. Gost kaže:

    Da se svakom politicaru politicka sudbina zavrsavala onog trenutka kada nije ispunio neko obecanje, ova zemlja nebi imala nijednog politicara.

  4. Ivo kaže:
    Vucko napisao:sta cemo sada bez Dulica propadosmo :))))))

    ako nije Kasa onda je Dulic

OSTAVITE KOMENTAR