Projekat kružnog toka u Ivana Antunovića

Svakako drugi najveći saobraćani poduhvat ove godine, nakon rekonstrukcije Izvorske ulice predstavlja izgradnja kružnog toka na samoj granici Kera i Gata a u ulici Ivana Antunovića. Tokom prošle godine urađena je rekonstrukcija asfalta u ulici do same raskrsnice, a ove godine će doći do uređenja raskrsnice sa ciljem stvaranja redovne kolovozne infrastrukture koja trenutno ne zadovoljava potrebe saobraćaja u ovoj ulici.

 

Premer je urađen pa prolaznici jasno mogu da uoče šta i koliko će se raditi na realizaciji ovog projekta. Bela kreda i kolci su jasno vidljivi na terenu i odgovaraju linijama u planu a oni predstavljaju regulacionu liniju novog kružnog toka. Razgovor sa Josipom Kovačem Strikom potvrđuje situaciju sa terena koja ukazuje da će se realizacijom projekta zauzeti dobar deo površina pored puta koji je trenutno ili pod zelenilom, ili je popločan.

Sam kružni tok će sadržati ostrvo u sredini u okviru kojeg će se realizovati reflektorsko osvetljenje na četiri strane. Radi izgradnje kolovoza oko ostrva doći će do uklanjanja dve bandere, ali i gasne mreže u Dinka Šimunovića u dužini od 35 m koja je postavljena pored puta. Da se ne bi našla ispod novog kolovoza, gasna mreža će se izmestiti nekoliko metara.

 

Najveći problem svakako predstavljaju okolni objekti koji se neće dirati ali pored kojih će proći kolovoz, tako da neće biti previše prostora za realizaciju pešačkih staza koje ni danas ne postoje u pojedinim delovima te ulice.

 

Bela linija je granica novog kolovoza. Strelica označava banderu koja će biti uklonjena.

Sam ulazak i izlazak iz Moravske ulice će biti proširen, na račun zelene površine.

Zelenilo će biti uklonjeno, a saobraćajni znak izmešten… (U pozadini na fasadi kuće jasno obeležena pozicija kafane)

Na uglu Ivana Antunovića i Dinka Šimonovića postoji bandera koja će takođe biti uklonjena. Jasno se vidi koliko će kolovoz biti proširen.

Uži deo ulice Ivana Antunovića i njeno proširenje

Objekti će ostati na svom mestu ali i postojeća pešaka staza koja će biti rekonstruisana.



KOMENTARI

  1. Ivica kaže:

    Trebalo bi podići zaštitni zid na ćošku koji se vidi na poslednjoj slici…koliko iz bezbednosnih razloga, toliko i zbog estetskih…

    Ubedljivo najružnija raskrsnica u gradu…Istina je da će ovo koliko toliko dovesti saobraćaj u normalu, mada je i do sada, u ovakvim uslovima, on funkcionisao dosta dobro…Mene više raduje što će se malo ovo dovesti u red i konačno civilizovati…Do sada su ove površine pored puta služile za parkiranje ispred kafane i prodavice, a leti za mini zelenu pijacu i lubeničare…

  2. pajo kaže:

    FUJ kako ću sada da sedim i pijem pred kafanom a unutra zabranjen duvan!! Pa šta vi sad sve hocete da uzmete! A u je***om centru cene nenormalne!!

  3. neznam ja nista kaže:

    pajo oni nam uzimaju slobodu nemoz se ni kretati kako ti oces

  4. JEDAN JEDINI kaže:

    e poslednja slika mi je vrh vrhova! :))))

  5. Marko kaže:

    Svasta, sta je ono na poslednjoj slici? :)))))))))

  6. Hm kaže:

     

    Marko:

    Svasta, sta je ono na poslednjoj slici? :) ))))))))

     

     

    Multiplex kokosinjac!

  7. djomla kaže:

    Ulica Ivana Antunovića ima širinu, i pripada onim ulicama koje se mogu nazvati „urbanizovane“ jer i placevi prate regulacionu liniju i lepo je sve to upakovano iako kuće i objekti mahom nisu reprezentativni. U njoj ništa ne štrči.

    Najlošiji deo i usko grlo je baš ova raskrsnica. Pored toga što je oštra, objekti u njoj dosta smanjuju preglednost, i to praktično na sva četiri ćoška. Širenjem će se kolovoz urediti i u pojedinim delovima će biti bliži tim objektima, pa će i mesta za trotoar biti manje i on će biti odma uz put.

    E sad, šta je tu je. Ne mogu se rušiti privatni objekti kakvi god da su, a raskrsnicu je potrebno urediti.

  8. dasHHa kaže:

    Ni ovo nije po GUP-u.Plan saobracajnica i regulacione linije ulica

  9. dasHHa kaže:

    Planom je predvidjeno spajanje gajeve, gunduliceve i ivana antunovica u prostranu ulicu sa saobracajnicom II reda ali ovaj kruzni tok nije deo tog plana. Ako vec nisu sposobni da spoje sve 3 ulice za jedan mandat neka bar raskrsnicu urade kako je i planirano. Oni koji naslede vodjenje grada da mogu da nastave dalje sa radovima. Ovako ce se morati opet busiti, kopati i preuredjivati kruzni tok koji se napravi ove godine.

  10. djomla kaže:

    Taj urbanisticki plan su samo lepe želje onih koji su ga crtali. Nije ni prvi ni poslenji izrađenu u ovom gradu koji se neće realizovati iz prostog razloga što nema veze sa realnoscu. 

    Pozoriste i Generalni urbanisticki plan su identicne pojave u Subotici. Oboje su zelje koje nemaju finansijsku potporu.

    Po tom urbanistickom planu Subotica ima bar dva puta vise bulevara nego sada i infrastrukturalno je opremljena kao grad u sred Nemacke, a za tako nesto je potreban budžet bar 10 puta veci u narednih 20 godina. Mozda i malo veci ako se uzme u obzir izmestanje pruge iz grada.

    Nece ni sledeca, niti ona tamo, niti ona tamo vlast, raskopavati ovak kruzni tok zarad izgradnje toga sto si postavio. Propasce ovaj kruzni tok, ofucaće se i nakon toga ce opet biti rekonstruisan. Otkup tih kuca se nikada nece desiti, bar ne u naredna tri mandata.

    To ti je realnost, sedeo Pera, Mika, ili Antun u gradonacelnikovoj stolici.

  11. b kaže:

    djomla:

    Taj urbanisticki plan su samo lepe želje onih koji su ga crtali. Nije ni prvi ni poslenji izrađenu u ovom gradu koji se neće realizovati iz prostog razloga što nema veze sa realnoscu.

    Pozoriste i Generalni urbanisticki plan su identicne pojave u Subotici. Oboje su zelje koje nemaju finansijsku potporu.

    Po tom urbanistickom planu Subotica ima bar dva puta vise bulevara nego sada i infrastrukturalno je opremljena kao grad u sred Nemacke, a za tako nesto je potreban budžet bar 10 puta veci u narednih 20 godina. Mozda i malo veci ako se uzme u obzir izmestanje pruge iz grada.

    Nece ni sledeca, niti ona tamo, niti ona tamo vlast, raskopavati ovak kruzni tok zarad izgradnje toga sto si postavio. Propasce ovaj kruzni tok, ofucaće se i nakon toga ce opet biti rekonstruisan. Otkup tih kuca se nikada nece desiti, bar ne u naredna tri mandata.

    To ti je realnost, sedeo Pera, Mika, ili Antun u gradonacelnikovoj stolici.

    AMEN 🙂

  12. dasHHa kaže:

    Djomla problem je u ljudima koji vode grad a ne u budzetu grada. Ja uvek poredim Suboticu sa slicnim gradovima u regionu. Trenutno uzmimo za primer grad Osijek koji je u istoj situaciji kao i Subotica zadnjih 20 godina pa ipak je velika razlika sto osijek ima a subotica ne, gradske bazene, stadion, obilaznicu, univerzitet, infrastrukturu, urbanizaciju… Drugi primer je Székesfehérvár u Madjarskoj koji je iste velicine kao i Subotica ali je i najrazvijeniji grad u HU sa high-tech industrijom.Ovome Subotica mora teziti ali za to treba vremena. Ja ni ne ocekujem da se renovira pola grada za 3-4 godine ali se jednom mora poceti planirati i graditi deo po deo. Nijedan GUP nije bio dosledan prethodnog od WWII na ovamo a uz to se retko i sprovodio u delo.

    Gradski budzeti:

    Subotica: 43 Mil EUR

    Osijek: 60 Mil EUR

    Székesfehérvár: 101 Mil EUR

    Kod nas je najmanji problem manjak para, i da imamo 100 ili 200 mil budzet ne strucni i ne sposobni ljudi nece napravit nista. Pa i razvijeni gradovi krpe minuse svake godine ali imaju rezultate iza sebe. Dok se kod nas socijalni mir cuva raznim pomocima, subvencijama a na razvoj trosi manje od 5% bicemo uvek ne razvijeni.

  13. djomla kaže:

    Razlika izmedju budžeta Osijeka i Subotice je 17 mil evra.

    Da imamo sada tih 17 miliona evra godisnje sta bi mogli da uradimo:

    1. Za 1 godinu zavrseno Narodno pozoriste
    2. Nov gradski stadion za godinu dana 
    2. Godisnje 3 bazena kao na Prozivci koji kostaju po 5 miliona.
    3. Rekonstrukcija Ženskog stranda kosta 650 hiljada evra. Znaci 26 puta se može rekonstruisati štrand.

    Mi taj budžet necemo imati za 10 godina.

    Ali pitanje je, sta mi uraditi sa ovim sto imamo? Da li ovu raskrnicu ostaviti ovakvu kakva je sada i cekati neka bolja vremena, koja ce omoguciti otkup tolikih kuca ili napraviti resenje koje se uklapa u sadasnju finansijsku konstrukciju grada?

    Jbg. svako se u kafani pruža koliko može, i ja bi voleo da Ivana Antunovića bude bulevar.

  14. Ivica kaže:

    dasHHa:

    Djomla problem je u ljudima koji vode grad a ne u budzetu grada. Ja uvek poredim Suboticu sa slicnim gradovima u regionu. Trenutno uzmimo za primer grad Osijek koji je u istoj situaciji kao i Subotica zadnjih 20 godina pa ipak je velika razlika sto osijek ima a subotica ne, gradske bazene, stadion, obilaznicu, univerzitet, infrastrukturu, urbanizaciju… Drugi primer je Székesfehérvár u Madjarskoj koji je iste velicine kao i Subotica ali je i najrazvijeniji grad u HU sa high-tech industrijom.Ovome Subotica mora teziti ali za to treba vremena. Ja ni ne ocekujem da se renovira pola grada za 3-4 godine ali se jednom mora poceti planirati i graditi deo po deo. Nijedan GUP nije bio dosledan prethodnog od WWII na ovamo a uz to se retko i sprovodio u delo.

    Gradski budzeti:

    Subotica: 43 Mil EUR

    Osijek: 60 Mil EUR

    Székesfehérvár: 101 Mil EUR

    Kod nas je najmanji problem manjak para, i da imamo 100 ili 200 mil budzet ne strucni i ne sposobni ljudi nece napravit nista. Pa i razvijeni gradovi krpe minuse svake godine ali imaju rezultate iza sebe. Dok se kod nas socijalni mir cuva raznim pomocima, subvencijama a na razvoj trosi manje od 5% bicemo uvek ne razvijeni.

     

     

    Poređenje sa Osijekom baš i nije na mestu…da stavimo tih 17 mil. evra na stranu (što uopšte nije mala cifra, eto djomla najslikovitije objasnio šta to nama može značiti)…čak i da imamo identične budžete, Osijek bi bio u daleko većoj prednosti…On čak ima i nešto manje stanovnika od SU, a površinski je možda i 3x manji, pogledaj samo na G. Maps-u…To je de facto GRAD…urban, sa mnogo manje i mnogo kraćim ulicama…bez naselja poput Makove, Zorke… i infrastrukturnih problema, nerešenih saobraćajnica, izbačenog tramvaja i isčupanih šina, pozorišta koje se nije održavalo gotovo 100 godina…Mi ćemo još narednih 20 godina asfaltirati ulice, širiti gasovodnu, kanalizacionu i vodovodnu mrežu, možda srediti po koju raskrsnicu, možda završiti pozorište, dok će oni za to vreme širiti tramvajsku mrežu i kupovati nove kompozicije, graditi sportske dvorane (ali imaju potpuno novu građenu za SP u rukometu po najvišim standardima), nove stanice, uvoditi podno grejanje na ulicama (na gl. trgu već postoji) i raditi mnoge druge projekte koji su za nas, barem još jedan duži period, luksuz…

    Što se tiče aktuelne teme, tj. raskrsnice i GUP-a 2020, djomla je već lepo objasnio, a ja ću još samo dodati, evo na ovom isečku iz plana za ovu raskrsnicu, ako sam dobro prebrojao na brzinu, samo za nju je potrebno rušiti 14 kuća!!! Gde je ostalo? Kada budemo imali novca za takvo nešto, imaćemo i za rušenje ovog kružnog toka, koji verovatno tada više neće biti ni funkcionalan ukoliko se ne rekonstruiše…

  15. dasHHa kaže:

    Za godinu dana 2 Mil EUR iz gradskog budzeta je utroseno u asfaltiranje 30 ulica a od toga je 1 Mil stvarni trosak puteva i radova.Krade se ne normalno.

    Djeri Ferenca: duzina=500m, sirina=3m – 38.000 EUR (stvarna cena – 20.000 EUR)

    Focanska: duzina= 1000m, sirina=3m = 38.000EUR (jedina ulica koja nije preplacena)

    Somborska(ljutovo): duzina=315m, sirina=4m – 30.000 EUR (stvarna cena -17.000 EUR)

    Miklosa Svalba: duzina=160m, sirina=2,5m – 15.000EUR(stvarna cena – 6.000EUR)

    Petra Popovica Age: duzina=700m, sirina 3m – 50.000 EUR(stvarna cena – 30.000EUR)

    Srebrenicka+Porecka+Josipa Zelica: duzina=1653m, sirina = 4m – 235.000EUR (stvarna cena – 98.000 EUR)

    Osnovica je 166.000 EUR/1km za magistralne puteve (7m) a za lokalne (7m)100.000EUR/1km.

     

  16. dasHHa kaže:

    @Ivica @Djomla: Niste me razumeli na sta mislim. Uporedjujem suboticu i njen polozaj i razvijenost grada u odnosu na drzavu i druge gradove sa odnosom osijeka i szekesvara i njihovim napretkom u odnosu na velicine tih gradova. Ufff al sam zakomplikovao sad :mrgreen: Osijek u HR i Szekesfehervar u HU dele iste slicnosti sa suboticom ali subaja najvise kaska u odnosu na te gradove. Sva 3 grada su bila na istom startnom mestu 2000.g, cak je subaja te godine bila i bolja u svemu (osim tramvaja, starog kraljevskog dvora i univerziteta) ali zadnjih 12 godina grad vapi za kvalitetnim ljudima koji ce se boriti za svaki projekat od gradskog znacaja da se realizuje.

  17. dasHHa kaže:

    Osijek ima veci budzet ali ima i velik broj krupnih projekata koji se rade trenutno,10-ak najskupljih koji prelaze 50 Mil EUR(ok,ima tu i EU fondova dosta),szekesfehervar rekonstruise komplet centar grada(stari deo grada)ali i ima 75.000 zaposlenih dok subaja jedva da ima 35.000 zaposlenih ali zato nam nije proporcionalno pola centra u radovima a posle precistaca(17mil e)nema krupnih projekata koji se izvode…dali me sad razumete na sta ukazujem??

    Jednostavno gradska uprava nije sposobna da uradi projekte(npr.reflektori za stadion su obezbedjeni – donacija UEFAe ali nema naponske mreze koju grad i EV moraju instalirati prethodno)potrebne za kredite ili donacije.

  18. Ivica kaže:

    @dasHHa, neću da ulazim u navedene cifre, pošto se stvarno ne razumem u tu materiju…

    Nego, da li si svestan koliko u stvari sami izvođači radova „kradu“ i koliko je u stvari kvalitet radova loš zbog njih samih, a ne zbog naručioca…da smo mi iole normalnija država, naplaćivali bismo penale za zve što nije dobro odrađeno, ali ne, mi još iz svog džepa plaćamo sanaciju…

    Igrom slučajeva smo kod mene u firmi radili niskograđevinski projekat, uključujući i asfaltiranje…ponude smo uzeli od svih naših čuvenih lokalnih firmi…i gle, jedna od njih redovno traži 20-30% više od drugih, a ne primećujem da rade kvalitetnije (što ne znači da ne umeju i ne mogu)…neću imenovati ko je dobio radove na kraju (svakako jedna od favorita kad su u pitanju gradski projekti), ali ono je brate urađeno kao da je neko lopatom ravnao, nivelacija nije dobra, voda se redovno zadržava, na sastavima između dve trake je bilo razlike u visini i do 2 cm!!! Da smo se barem ugovorom bolje zaštitili, ali eto, ko bi znao…tako da sanaciju snosimo odnosom 50:50….toliko o tome…

  19. dasHHa kaže:

    @ivica   nisam namerno ulazio u analizu kvalitete jer bi se post poduplao.Nije tesko proverit kvalitet materijala,posle prve zime se to vidi na putevima.Nasa niskogradnja je dosta haoticna a narocito ova u javnom sektoru.Eto na primer da koriste “Hladne flastere“ za krpljenje pukotina ili rupa smanjili bi troskove za 80%…da ne davim ostavljam detalje za SCC 😉

  20. Ivica kaže:

    @dasHHa,

    Da se ponovo vratim na poređenje Osijek-Subotica, nije istina da smo imali istu startnu poziciju 2000….Možda u domenu „šminke“, pošto je SU tada imala i lepše sređen centar, svežije fasade, popločanje u boljem stanju itd…možda smo bili slični i po broju tržnih centara, možda stanogradnja nije bila ništa intenzivnija…Ali OS je i tada imao tramvaj, univerzitet, dosta solidan aerodrom, pozorište, zatvorene bazene, manji problem sa neasfaltiranim ulicama, što mu daje dosta bolju startnu poziciju…Zatim treba pogledati i odnos države prema istom: izgradnja novog univerzitetskog kampusa, izgradnja nove sportske dvorane itd…U SU je urađeno mnogo, ali se to ne vidi toliko vizuelno pošto je većina toga u domenu komunalne infrastrukture….za neke krupnije zalogaje se nema novca, jedino što se moram složiti sa sobom da je i ovo što je urađeno moglo daleko bolje i kvalitetnije, kao da se sa malo više efikasnosti radilo, moglo je i više…

  21. pajo kaže:

    Hm:

    Marko:

    Svasta, sta je ono na poslednjoj slici? :) ))))))))

    Multiplex kokosinjac!

    15 din jaja

  22. dasHHa kaže:

    @ivica naravno da su uvek korak ispred kad se bore za svoj grad vise od nas…spustim ja  osjecane na zemlju kad se bune oko detalja u gradu pa im nalepim suboticke primere …sad ajmo uporedit szekesfehervar i subaju :mrgreen:

  23. Anonimni kaže:

    Ivica:

    @dasHHa, neću da ulazim u navedene cifre, pošto se stvarno ne razumem u tu materiju…

    u tu materiju se ni dasHHa nerazume ali ga to ne sprecava da lupeta.

    da se razume malo u ono sto prica nebi poredio osijek sa suboticom a posebno nebi poredio sekešferhervar.

    Osijek u HR i Szekesfehervar u HU dele iste slicnosti

    slicnost je samo u broju stanovnika sve ostalo ogrmona razlika.

  24. mrle kaže:

    treba sve srušit što smeta

  25. dasHHa kaže:

    Molim kontranapadace da ili budu jasniji i objasne svoj stav kad ulaze u raspravu ili nek stisnu palac dole bez komentara koji je ne potreban.Pokusajte procitati kad nesto pisem i razumeti o cemu pisem.Kvalitetan dijalog ce svakome ulepsat dan bez obzira dali je u pravu ili je u krivu.

  26. lale kaže:

    Na poslednjoj fotografiji je objekat koji je nekada imao i zid.Taj zid se vremenom oštetio učestalim uletanjem vozila u isti, tako da je pre dve godine i pao i to na desetogodišnjaka koji je išao iz škole. To je i jedan od razloga za postavljanje kružnog toka, da bi se sprečilo izletanje maminih sinova iz sada već bivše krivine kod „Šokca“

OSTAVITE KOMENTAR