Punjač za električne automobile pušten u pogon

Subotica je danas dobila treći po redu, a prvi u centru grada, punjač za električne automobile. Nadležni veruju da je infrastruktra neophodan preduslov kako bi na ulicama bilo više automobila na struju, koji sa sobom nose brojne prednosti, kako za vlasnike, tako i za celu zajednicu.

U Srbiji se trenutno vozi oko 150 električnih automobila, od čega njih šest je na ulicama Subotice. Da bi se njihov broj povećao, potrebni su punjači. Jedan takav postavljen je u centru Subotice, zahvaljujući saradnji lokalne samouprave i ProKredit banke, a moći će se da se koristi besplatno.

RTV (Boris Šuman)

„S obzirom na poziciju na kojoj se naš grad nalazi, dakle pogranični smo grad, veoma je velika frevencija u našem gradu i iz drugih država ljudi koji voze vozila na električni pogon i mislim da na ovaj način zaista pratimo evropske trendove i ono što još jednom potvrđujemo kao gradska uprava, da vodimo računa i o zaštiti životne sredine“, smatra član Gradskog veća Subotice Nemanja Simović.

„Prednosti električnih automobila su višestruke. Krenimo od smanjene emisije ugljen dioksida, prvenstveno. A pored toga postoji i taj neki finansijski momenat, koji je vezan za potrošnju, odnosno za to da vi ako računate da za sto pređenih kilometara klasično vozilo potroši između pet do sedam eura, vozilo koje ide na električni pogon potroši oko jedan euro“, dodaje direktorka filijale ProKredit banke u Subotici Nataša Lulić.

Na teritoriji Subotice nalazi se još par punjača, ali van grada, oba na auto putu. Jedan na benzinskoj stanici u blizini Palića, a drugi na naplatnoj stanici Subotica – jug.

 

RTV



KOMENTARI

  1. Anonimni kaže:

    koje glupost i pomodarstvo

  2. croat kaže:

    Anonimni
    Tvoj komentar me podseca na raspravu od prije sto godina kada se odlucivalo da li postaviti javnu rasvetu ili ne a jedan od gradskih otaca je bio izrazito protiv tvrdeci da posten svet nema sta da trazi na ulici kada padne mrak!

  3. avet kaže:

    Samo malo da se nakote ovi automobili na električni pogon, pa kada naša država udari akcize na struju iz punjača, ima da se sve puši, neće to više biti baš tako jeftino tankiranje struje.
    I TNG je nekada bio jeftin, ali kako je cena benzina i dizela išla gore, bezrazložno su podigli i cenu gasa.
    Zašto bi uopšte gas bio jeftin, zar ne?
    Verovatno još uvek živimo u praistoriji gde važi mišljenje da je auto luksuz, a ne potreba ljudi.
    Ko se vozi, neka plati, to je kod nas aktuelan moto.
    Po meni nije normalno da se za „prosečnu ???“ dnevnu zaradu može kupiti 10-14 litara benzina.
    I druga stvar, ova vozila su jako skupa, voziće ih za sada samo bogatiji.

  4. Carska zabluda kaže:

    Nemacki dvor je napocetku 20 veka kupio automobil (naravno Mercedes) za potrebe carske familije. Na pitanje novinara – kako mu se svidja njegovo novo vozilo, odgovorio je: Pa znate lepo je to, ali to vam je sad ustvari jedna nova moda. Moda kao i svaka druga moda dodje i prodje, a konj on je vecan, i uvek ce ostati.

  5. Croat kaže:

    Carska zabluda 100 godina u istoriji je nista ja bi jos malo sacekao da vidimo da li je bio u pravu:)

  6. Carska zabluda kaže:

    @ Croat,

    100 godina u istoriji covecanstva nije dovoljno za jednu malo vecu fusnotu u udzbeniku istorije, za 100 godina u istoriji tehnike treba napisti nekoliko tomova knjiga.Tehnika nikada ne ide u nazad. Prica kaze da je sef Njujorskog ureda za patente oko 1900 godine predlozio da se njegova ustanova zatvori i ugasi jer po njegovom misljenju sve sto se moglo izmisliti bilo je izmisljeno. Danas citam on line da je u Potsdamu Siemens poceo sa probnom voznjom novih tramvaja bez vozaca. Mercedes-Benz je pretstavio svoj novi kamion-sleper koji vozi poluautonomno i vise nema retrovizore. Zamenjeni su video kamerama, i jos mnogo raznih drugih novotarija i enormnih poboljsanja za sigurnost i ekonomicnost. Covecanstvo ima problem i na njemu radi, sa energijom. Za sve ostalo – nebo je granica.

    PS.
    Kazu da je oko 1958 godine tadasnji direktor IBM kompanije rekao da racunar/computer ili kako su ga onda zvali Elektronski mozak, nema neku buducnost jer u celom svetu za takvim necim postoji potreba za samo jedno 5 ili 6 komada. Kada su se pojavili prvi mobilni telefoni firme Motorola, negde sredinom 80-tih godina proslog veka, narod se pitao cemu to i kome to uopste treba. Prve kupce je okolina ismejavala i smatrala da nisu pri zdravoj pameti, pogotovu jer je takav telefon kostao 3000 DM.

  7. croat kaže:

    Ja sam se samo salio inace, zato sam stavio smajlia na kraju

  8. joves kaže:

    jel to ona Nataša Luluić što je davala otkaze svim trudnicama u Procredit banci?

  9. Pitanje kaže:

    A jel bilo prilikom puštanja u rad električnog punjača bacanja kamena s ramena? Tesla je najpoznatiji proizvođač automobila na električni pogon na svetu, pa su shodno tome ovi iz zavičajnih dana mogli da bacaju kamena s ramena u toku puštanja takve sprave u pogon. Teslina nauka i kamen s ramena baš idu ruku pod ruku.

  10. avet kaže:

    Nisam bio na licu mesta, ali koliko vidim na fotografiji, ovaj punjač se nalazi ispred ProCredit banke kod Sarićevog spomenika.
    Mene interesuje koliko vremena treba da se auto „natankira“ strujom, jer se po priloženoj slici daa naslutiti da se taj punjač nalazi u zoni parkiranja gde se parking naplaćivao.
    Nije problem ni ako se naplaćuje, već će problem biti ako neko tamo parkira, a uopšte nema nameru da puni auto, već ima želju da malo prošeta gradom ili obavi neku kupovinu.
    Kao, recimo, u slučaju kada postoji jedno ili nekoliko parking mesta ispred pojedinih objekata namenjenih isključivo invalidima, postoje i oznake i table da je to namenjeno invalidima, ali to malo ko poštuje, ne vodi se računa o tome, staje ko god stigne tamo, a komunalna policija najverovatnije ni ne proverava, niti sankconiše takve prekršaje.

  11. Vlada kaže:

    Sektor proizcodnje el.energije je najveci zagadjivac u crviji.

  12. Carska zabluda kaže:

    @ Croat

    Znam da je sala i video sam smajli. Komentar sam napisao ne zbog tebe licno, nego zato sto na portalu ima posetilaca koji ono sto je za tebe sala, smatraju krajnje ozbiljnim i sve sto je progresivna tehnika smatraju za djavolju rabotu. Pitanje je samo u kjoj meri je to moje komentarisanje shvaceno i kako je to shvaceno.

  13. (ba)laban kaže:

    @avet

    Dok se nakote elekrični automobili, hvala Bogu, otići će i Vučić i njegova banda u istoriju. Na našu žalost, najverovatnije ni jedno ni drugo neće biti uskoro.

  14. pista kaže:

    Vrlo,vrlo nepromisljeno…losa lokacija prvenstveno. S druge strane opet pomazemo bogate posto prosecan gradjanin jos neko vreme nece kupiti auto na struju. Bolje bi bilo da se da neka stimulacija ili povlastica onima koji voze na TNG. Sve u svemu ovo je vise reklama za pomenutu banku koja je trebala da smisli nesto korisno za siroke narodne mase

  15. Miroslav kaže:

    Po ovim negativnim komentarima ja mislim da smo mi ipak za konje i konjske zaprege da nam pasu i kake po centru grada kao pre 100god. Boze me sacuvaj,suboticanima ni ovo ne valja,sta valja?

  16. Zax kaže:

    Je li punjac Supercharger ili obican ?!? :-)I da,ovo je ste glupost za Suboticu,jer elektricni automobil od nekoliko godina kosta kao nov automobil vise srednje klase.Na autoputu ok,ima nekog smisla ali u gradu je apsurd iz prostog razloga sto u celoj Srbiji ne postoji jedan registrovan Tesla automobil

  17. JaPaja kaže:

    Hoce li banka omoguciti rad tog punjaca i zimi.
    Ja bi vrlo rado ga koristio za punjenje termopeci zimi.
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  18. TrenutnoZaposleniDokNeShvateKoSam kaže:

    Odgovor za Joves: Ne znam da li je to ta Natasa, ali znam da je to ta Procredit banka koja i dan danas otpusta zene koje se vracaju sa porodiljskog. Bas ove nedelje je nekoliko zena bilo primorano da potpise „sporazumni raskid ugovora“ gde mora se priznati dobiju kao naknadu nekoliko plata ali mi nije jasno da li zivimo u banana drzavi kada je takvo postupanje dozvoljeno.
    Ne znam da li rukovodilac HR-a ima zensko dete i da li razmislja kako bi njegovom detetu bilo da jednog dana zavrsi na ulici zbog toga sto se ogresila o poslodavca i resila da rodi dete. Znam da to i nije njegova odluka vec odluka vlasnika banke, ali to tako ide dok postoje ljudi koji nemaju problem da sprovode takve odluke i dok zakon to dozvoljava.

OSTAVITE KOMENTAR