Radijatori hladni u celoj zgradi, a ne radi ni lift

Stanarima desetospratnice u Ulici Lovre Bračuljevića 45 u Subotici ovih dana može biti toplo jedino oko srca. Radijatori su im hladni zbog havarije na sekundarnom delu toplovodne mreže, zbog čega grejanje ove sezone nije ni počelo. A kada će, niko ne može da kaže.

Podstanica je morala da se isključi, budući da je gubitak vode u sistemu bio toliki, da je grejanje bilo nemoguće održati. Pred stanarima 64 stana je sada da odluče da li će pokušati da saniraju havariju ili će uraditi novi nadzemni vod u prizemlju. A, koliko će ih to koštati, opet niko ne može da kaže.

Okupljeni stanari u ulici Lovre Bračuljevića (foto: večernje novosti)

 

– Problem je izuzetno kompleksan. To je deo mreže za koji JKP „Subotička toplana“ nije nadležna, jer je reč o unutrašnjem vodu. Međutim, svi želimo da se ovaj problem reši, a da to rešenje bude trajno i zato smatramo da je najbolje rešenje izrada projekta, a potom i postavljanje nadzemnog voda u prizemlju – objašnjava Atila Abraham, glavni inženjer distribucije „Subotičke toplane“. – Sličan problem smo imali ranije i u drugim zgradama i on je na ovaj način rešen za nekoliko meseci. Cevni razvod ispod poda mora da se izmesti ispod plafona u prizemlju, a to je jedino rešenje na duge staze.

Druga opcija je da se sanira kvar, koji još nije lociran, ali to bi bio kraći posao.

– Pokušali smo da pronađemo gde voda curi, ali nismo uspeli i zato smo, uz saglasnost predsednika zgrade, odlučili da angažujemo izvođača koji se bavi etažnim grejanjem i vodovodom da pomogne – kaže Valerija Jovović, predstavnica JP za upravljanje putevima, urbanizam i stanovanje. – Obećali su nam da će izaći na teren ove nedelje…

Stanarima, koji su pouključivali grejalice i klima-uređaje, nekoliko meseci je predugačak period. Mnogi od njih su više za privremeno i brzo rešenje, ali niko ne može da im kaže koliko će to koštati, ni da garantuje trajno i stabilno snabdevanje toplotnom energijom.

– Želimo da znamo koliko će šta koštati, kako projekat, tako i sanacija i izrada voda. Sada smo se svi priključili na struju ali pitanje je i koliko će taj sistem izdržati, a uz to nam uredno stižu računi za „Toplanu“ – naglašavaju revoltirani stanari.

NE RADI NI LIFT

Zbog nakupljene vode inspekcija je zabranila upotrebu liftova, te žitelji desetospratnice, na svu muku, do svojih domova moraju pešice.

 

Večernje novosti



KOMENTARI

  1. croat kaže:

    Ustvari dobro je sto neradi lift, taman da se zagreju dok nedodju do svojih hladnih stanova. Nemam ja bas puno simpatije za stanare zgrada koji su vecito bili zasticeni ko pande al jest cinjenica da u zadnje vreme nekako bas uvek kada je kvar to nije nadleznost , toplane, vodovoda, elektrodistribucije il vec nekog drugog JP. Izgleda da je njihova nadleznost samo da naplacuju angazovane snage , knjizenje i kojekakve izmisljene mesecne obaveze koje mi nekoristimo.

  2. Pajo kaže:

    Ako vise nema curenja jer je podstanica zatvorena zasto se lift neukljuci!Sacija nemoze biti vise od 600e!

  3. Pajo kaže:

    Lociras gde je naj veci sum koleratorom i tu izkopas!Pa stavis reparacionu spojku i stvar je resena!Osim ako nije cev u takvom losem stanju da se treba menjati do prvog zdravog dela cevi!A ovo je naj verovatnije!

  4. Pajo kaže:

    Ja da zivim u toj zgradi sam bi odklonio kvar za dva dana!Ili bi premostio problem privremeno!

  5. Megille kaže:

    A gde je u ovoj priči ‘ profesionalni upravitelj zgrade ‘…??? sam da naplaćuje svoje mesečne plate …

  6. marina kaže:

    necu puno komentirati, jako mi je zao ljudi koji stanuju u toj zgradi, ali sam ljuta na nadlezne organe koji nisu u stanju odkloniti kvar, cekati nekoga da izadje i pogleda sta je u pitanju, ovo je uzas,, sramota.

  7. Vladislav kaže:

    Da je Pera na vreme otisao u policiju do ovog svega nebi doslo.

  8. Instalater kaže:

    Kada bi se ljudi brinuli o svojim kucama i stanovima odrzavali ih i pazili, kao sto to rade sa svojim automobilma, ne bi Pera morao ici u miliciju. Aljkavost, nemar, neurednost, tehnicki analfabetizam, nesposobnost da se razmislja barem pet minuta u napered, i cuvena Balkanska „bas me briga“ filosofija, su direktni uzroci tome sto se ljudi sada smrzavaju. Kada vozac krene na duzi put, godisnji odmor ili slicno, on prekontrolise svoje vozilo, proveri sve vitalne delove i uradi eventualne popravke i tek onda krene na put. Isto pravilo vazi i za stanare. Instalacije koje su od vitalnog znacaja za zimski period kontrolisu se, obavi se inspekcija stanja instalacija, one se i eventualno poprave . Takvi poslovi obaljaju se u sred LETA. Ta i takva pravila vaze i za kupca i za prodavca toplotne ili bilo koje druge energije.

OSTAVITE KOMENTAR