Sardinija ili facies hippocratica

Realizovana prema savremenom tekstu Ištvana Besedeša, predstava „Sardinija” semože, takođe, definisati kao postdramska, pri čemu je, strukturalno i izvođački, znatno složenija od „Plaže”. Reč je o nekoj vrsti apsurdno komičnog mjuzikla koji se bavi nizom bitnih pitanja, u oblasti politike, religije, etike i estetike pozorišta. Naracija je i ovde fragmentarna, prepliće se nekoliko tokova radnje koja se dešava u zatvoru.

U predstavi se, izuzetno inteligentno i višeznačno, upotrebljava tehnologija (mikrofoni, video prenos). Četiri ekrana direktno prenose radnju koja se odvija na sceni, onu koja je vidljiva publici, kao i onu koju gledaoci ne vide. Ovaj postupak je podsticajan i na formalnom i na idejnom nivou. Implicitno se postavljaju pitanja o odnosu živog i medijatizovanog izvođenja, putem teatralizacije koja rastvara pozorišni mehanizam. Na taj način se, takođe, izazivaju i razmišljanja o društvenom nadzoru i kontroli, bezličnom totalitarizmu orvelovsko-kafkijanskog tipa, kao i o otuđenju čoveka u okolnostima opšte teatralizacije koju proizvodi medijski kontekst. Scena predstavlja i neku vrstu bizarne teretane, čime se, autoironično, definiše i problem važnosti tela u društvu koje unakažava duhovne potencijale (scenografija Zoltan Perovič). Glumci igraju sasvim teatralno, u skladu sa brehtovski ironičnim, distanciranim, analitičkim, krajnje stilizovanim rediteljskim konceptom (Erdelj, Bereš, Mesaroš, Mikeš, Robert Lenard, Gabor Mesaroš, Zoltan Molnar, Atila Uri, Zoltan Balint, Akoš Buza).

Predstava „Sardinija” je malo neuobičajena u dosadašnjem Urbanovom radu, zbog izbora žanra – tehno komičnog mjuzikla, ali ona poseduje sve autentične vrednosti Urbanove rediteljske poetike:senzualnost, lucidnu stilizaciju, začudnu maštovitost, šarmantan, ponekada detinje iskren humor. A ova složena, raskošna forma predstave nije sama sebi svrha, već daje okvire za izazovna razmatranja položaja savremenog čoveka, mučno razapetog između hladne, otuđujuće tehno– stvarnosti i esencijalne, već očajničke potrebe za pronalaženjem smisla postojanja, pregaženog bezličnošću novih društvenih okolnosti.

Predstavu se odigrava u ponedeljak 12.4. od 19:30h na sceni pozorišta Deže Kostolanji.

Repertoar za april, pozorišta Deže Kostolanji možete da vidite na ovom linku.



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR