Severni bulevar

Kada pišemo o planovim detaljne regulacije, bitno je da se osvrnemo da Generalni plan Subotica-Plaić 2020. koji trenutno predstavlja akt najvišeg prioriteta pri planiranju grada. Svaki plan detaljne regulacije mora da se pokolpi sa ovim planom.

Slika

Plan predviđa izgradnju saobraćajnog prstena oko centra grada. Prsten bi činile ulice Maksima Gorkog, Romanijska, Laze Mamužića, Preradovićeva, Karađorđev put, Braće Majera, Severni bulevar i Jovana Mikića.
Zavod za urbanizam je na osnovu ovog plana, izradio plan detaljne regulacije za deo od Aleje Maršala Tita do Majšanske petlje uključujući i samu petlju.

Slika

Žuta površina – planom predviđeni objekti namenjeni stanovanju
Tamno plave površine – planom predviđeni komercijalno-poslovni objekti
Svetlo plava površina – izgrađeni objekti
Svetlo crvena površine – centralne garaže
Tamno crvena površina – škola Kizur Ištvan
Zelene površine – javno zelenilo

 

U planu je izgradnja još jednog mosta paralaleno sa već postoječim koji bi imao četri trake, i koji bi se sa jedne strane nadovezivao na jedan deo ulice Bore Stankovića, a sa druge strane bi se velikom petljom i kružnim toko povezao sa Majšanskim mostom i ulicom Jovana Mikića. Planom je predviđeno i to da ulica Jovana Mikića prolazi ispod novog mosta.
Trasa budućeg Severnog bulevara ne ide već postojećim ulica, već je u planu odkup velikog broja placeva i izgradnja potpuno nove trase. Samo početni deo ulice Bore Stankovića i ulica Petra Lekovića će postati deo bulevara.

 

Bulevar će imati 4 trake u delu od raskrsnice sa ulicom Jovana Mikića do raskrasnice sa ulicom Vatroslava Lisinskog, koja će po planu biti realizovana kružnim tokom. U nastavku, bulevar će imati dve trake sa širokim zelenim pojasom.

 

Ulica Vatroslava Lisinskog će takođe promeniti trasu i po planu je da se ona kod Dečjeg dispanzera nadoveže na ulicu Đure Đakovića. Ta raskrsnica će takođe biti realizovana kružnim tokom i biće pomerena u odnosu na sadašnju raskrsnicu.

Slika



KOMENTARI

  1. djomla kaže:

    Objekti koji su počeli da se grade u poslednjih par godina su dobijali dozvole na osnovu generalnog plana, jer detaljni plan još nije bio urađen.

    Slika

    1. ugao Arseni Čarnojevića i Severnog bulevara. Zgrada ima ugaoni oblik iako u ovom trenutku to malo čudno izgleda. Na mestu bele kuće će proći trasa novog bulevara.

    Slika

    2. Slična situacija je i na uglu Plitvičke i Severnog bulevara.

    Slika

  2. coyote kaže:

    Lep plan, samo neostvariv u ovom gradu! Čim mora da se otkupi veliki broj parcela, nema ništa od tog posla. Ako uzmemo u obzir i to kako se investicije sprovode u gradu, možemo potpuno sigurni biti da si ovo uzalud pisao.

  3. Markes kaže:

    U pravu si coyote. Ovo će biti nikad, jer nema ko to da uradi.

  4. djomla kaže:

    Urbanistički plan nije obavezujući, drugim rečima Severni bulevar ne mora da se izgradi do 2020. do kada važi generalni urbanistički plan koji ga definiše. On služi da definiše način gradnje ako do nje dođe. Svaki investitor kada kupi plac i hoće da sagradi objekat, prvo pogleda detaljan urbanistički plan i tamo vidi uslove pod kojima mora da gradi (spratnost, koliko i da li treba da uvuče obejkat u plac, koliko parking mesta mora da izgradi, koliko zelenila mora da ostavi…). Ustvari on prvo pogleda plan, pa tek onda kupuje plac, to je pravilan redosled.

    U tom delu grada je u poslednjih deset godina sagrađeno ili se gradi 19 višesratnih objekata. Zamislite kako bi to izgledalo da je investitorima dato na volju da grade kako hoće, bez ikakve regulative. Jedan bi zgradu uvuka u plac, a drug ne bi jer je svaki kvadrat dragocen, jedan bi napravio zgradu sa 4 sprata jer toliko ima para, a drug 7 jer ima više a i time dobija više kvadrata itd…

    Cilj ovog teksta je da u kratkim crtama, objasnim čitaocima plan naselja u kome je najintenzivnija gradnja. Ovaj tekst će kasnije služiti kao osnov. Kada neko krene da gradi, pozvaću se na tekst i znaćemo šta nas očekuje u toj investiciji.

  5. Lansky kaže:

    Pretpostavljam da kreator generalnog plana polazi od onog što je moguće i realno u narednoj deceniji.Ako on ne može investitoru garantovati doglednu realizaciju,recimo proboja bulevara,nove zgrade će se naći zarobljene između kokošinjaca.Grade se novi objekti koji imaju izlaz na stare ulice ali dalja izgradnja se tu i završava jer nema pristupa regulacionoj liniji budućeg bulevara.
    Posebna priča je što unutar budićih blokova vidim i po dvadesetak parcela koje bi investitori trebali da otkupe a to im ne pada na pamet.
    Bilo koji scenario koji ne obuhvati sva rešenja,ostaviće za sobom naselja u haosu.Višespratnice pomešane sa prizemljušama,ulice zakrčene parkiranim autima…

  6. djomla kaže:

    Pretpostavljam da kreator generalnog plana polazi od onog što je moguće i realno u narednoj deceniji.

    Ne, kreator generalnog plana kreće od pretpostavke kako će izgledati grad za pedeset ili sto godina, i na osnovu toga pravi generalni plan. On važi do 2020. godine, ali grad ne živi do 2020. Zamisli da se taj bulevar nije predvideo ovim planom jer je neostvariv u narednih deset godina, i da su neki sagradili zgrade baš na tim placevima. U svakom narednom planu nebi bilo moguće isplanirati taj bulevar, jer je otkup zgrada praktično nemoguć.

    Po analogiji, posmatraj i ulice Romanijska i Laze Mamužića.

    Bilo koji scenario koji ne obuhvati sva rešenja,ostaviće za sobom naselja u haosu.Višespratnice pomešane sa prizemljušama,ulice zakrčene parkiranim autima…

    To je ostvarivo samo ako grad otkupi čitavo jedno naselje ili deo naselja, i po planu ga izgradi, baš kao što su građeni Prozivka i Radijalac. Danas to nije moguće jer se grad ne bavi izgradnjom, već je gradnja predata privatnim licima. Grad i da hoće nema sredstva da ekspropira bilo koju kuću.

  7. coyote kaže:

    Pretpostavljam da kreator generalnog plana polazi od onog što je moguće i realno u narednoj deceniji.Ako on ne može investitoru garantovati doglednu realizaciju,recimo proboja bulevara,nove zgrade će se naći zarobljene između kokošinjaca.

    U pravu je Lansky, poslednica ovakvog planiranja su konbinacija zgrada i kokošinjaca u jednom naselju. To neće biti uređeno naselje.

  8. Lansky kaže:

    Jasno da GUP gleda 50 godina u napred ali ja tvrdim da ne procenjuje na pravi način u kom smeru će ići gradnja narednih pola veka i za kakvim nastambama će biti potreba.
    Ovaj plan predviđa velike površine za višespratne zgrade.Ako i dođe do privrednog procvata,tako i materijalnog napretka,pretpostavljam da će vladati trendovi kao i u ostatku sveta,da srednja klasa kupuje porodične kuće sa garažom,u mirnijim delovima grada.Ovi novi blokovi sa malim stanovima,predviđaju veću gustinu naseljenosti,znači porast broja stanovnika,što nas opet dovodi u vezu sa privrednim razvojem.O prirodnom priraštaju nema govora.Ako danas nove zgrade zauzmu položaj prema nekom budućem bulevaru a on ne bude sasvim završen,to će biti jadno.
    Pogledaj primer plana iz 1960.
    Slika
    Pre tačno 50 godina ovako su planirali centar grada.Zbog njega mi danas imamo zapuštene delove u samom gradskom jezgru.Decenije su prolazile u čekanju da tu prođu neki bulevari.Sve to vreme,ništa se nije smelo dograđivati,popravljati,asfaltirati…
    Da li ti sebe danas,kao mladog inžinjera,za 20 godina vidiš u porodičnoj kući ili u jednosobnom stanu na Beogradskom putu,preko puta Prozivke,pored OMV pumpe?
    Znam da bi voleo da se provozaš tim putem kao kompletnom avenijom ali u tim budućim zgradama treba da žive neki ljudi,da odrastaju neka deca…

  9. djomla kaže:

    Pre tačno 50 godina ovako su planirali centar grada.Zbog njega mi danas imamo zapuštene delove u samom gradskom jezgru.Decenije su prolazile u čekanju da tu prođu neki bulevari.Sve to vreme,ništa se nije smelo dograđivati,popravljati,asfaltirati…

    Istina, to je uzrok onako katastrofalnog izgleda okoline Gallerie.

    Da li ti sebe danas,kao mladog inžinjera,za 20 godina vidiš u porodičnoj kući ili u jednosobnom stanu na Beogradskom putu,preko puta Prozivke,pored OMV pumpe?

    Beogradki put je blago rečeno katastrofa. On je celom dužinom trebao da doživi sudbinu dela prema Paliću od Ekonoskog fakulteta pa do kasarni. Moraš priznati da je taj deo jako urban i sređen, za razliku od ovog dela koji vodi prema Prozivci gde su kuće jako blizu puta. Greška je što onda nisu porušili čitav niz kuća uz put i iskopirali izgled Senćanskog put kod Suda.

    Subotica ima jako velikih problema sa saobraćajnom infrastrukturom. Njoj SADA, U OVOM TRENUTKU ne dostaje barem 10 km bulevara u raznim delovima grada (Severni, Somborski, Jovana MIkića, Majsanski put). Kada kažem bulevar ne mislim na Beogradski put, već na Senćanski put od Maksima Gorkog do Autobuske stanice. Predviđeni bulevar je baš takav, širko sa širokim zelenim pojasom i trotoarima. To je put sa samo dve trake i zelenim pojasom širim od tih traka.

    U tom naselju se NE SME dozvoliti gradnja višespratnica ako se paralelno sa tim ne izgradi ozbiljna putna infrastruktura, jer se te nazovi ulice (Miloša Obilića) ni ne smatraju ulicama, već progonima, prečicama itd…

    Grad Subotica treba da imam i naselja pod zgradama i naselja pod kućama, pa neka svako bira šta mu je volja. Deo nasleja pod zgradama treba da se koncetriše oko zaštićenog gradskog jezgra, a periferija da bude pod kućama. Zgrade neće biti visoke, već se njihova sprtanost kreće od 4 oko centra do maksimalnih 8 sprtova uz Prozivku što potvrđuje i trenutna gradnja.

    Kao što rekoh, ako sada dozvoliš gradnju na toj trasi, nikada se tamo neće sagraditi bulevar, i napraviće se haos od naselja je su putevi seoski a broj stanovnika gradski, sa sve kolima.

  10. dasHHa kaže:

    Trasa bulevara u sirem a narocito uzem delu grada je za nas grad izuzetno komplikovana i skupa ideja.Naravno da treba detaljno,planski projektovati po GUP-u i drzati se logickih plansko-tehnickih standarda kakvi vladaju u urbanizovanim zonama u razvijenim zemljama.Gledajuci ovaj plan novog majsanskog nadvoznjaka i pripadajucih petlli,ne mogu ne primetiti ne logicne parcele koje su u startu definisane kao poslovno-komercijalna zona.Mislim na tri parcele tamno plave boje koje su redom na metar pored rotora i nadvoznjaka gde svaka logika govori da mora biti zelena povrsina(Br 22 i 25),potom zastitni zeleznicki pojas od 25m uz zelj.koridor Subotica-Budapest(Br.23)koji paralelno prati Ul.J.Mikica i koji jedino zeleznice srbije kao korisnici i vlasnici mogu da ga koriste.Ja nisam arhitekta i urbanista ali zdrav razum i logiku imam.

  11. dasHHa kaže:

    Rotori vaze za najbezbednije nacine regulacije saobracaja na raskrsnicama ali misljenja sam da zavod za urbanizam pocinje preterivati sa kolicinom i brojem koje planira i koje ce se graditi u gradu.Kako su krenuli ima ih sve vise,krajnje bespotrebno.Dali to semafori postaju „out“ ili nisu pronasli deal sa Selmom.Rotori jesu lepe celine za lepe,siroke,moderne bulevare ali nigde nisam video da ih ima na svakoj 2-3 raskrsnici kao u Subotici.

  12. BelgradeBoy kaže:

    djomla:

    1. ugao Arseni Čarnojevića i Severnog bulevara. Zgrada ima ugaoni oblik iako u ovom trenutku to malo čudno izgleda. Na mestu bele kuće će proći trasa novog bulevara.

     

     

    Nazalost, trasa prvog bulevara u Subotici 😉

     

  13. freelancer kaže:

    Ako sam ja dobro shvatio prepiku tj. komentare… šta to znači? Do 2020. nema šanse da mrdnemo mnogo od ovoga gde smo sada. Pretposavimo da će se godinu – dve ranije ili baš te godine doneti nov plan. E sad pitanje: a ŠTA ako on bude imao BITNIH razlika u odnosu na postojeći? Ne smem ni da zamislim tu situaciju… Naježim se… A 2020. je tu! Ljudi! Očas posla vreme proleti!!! DECENIJAMA se raspravlja, mudruje, kako vo – kako ono, a u suštini? Ništa! Jako dobro se sećam one fotke Lanskog sa nekog sajta. I…? UPRAVO se to dogodilo: niko ništa ne SME da dira, „jer će jednog dana…“ Auuu, pa onda nadrljasmo. Jer, ako i dalje „niko ne sme ništa da dira“, na šta će ličiti sve one zgrade koje su već izgradjene? kao čardaci „s neba pale“ medju prizemljušama? Pa do pre par godina je u A. Čarnojevića bila ŠTALA i svinjak (u jednoj kući) da se prekoputa u zgradama prozor nije mogao otvoriti!!! Netye valjati… 🙁

OSTAVITE KOMENTAR