Skupa vožnja na plin smanjila broj korisnika

Povećanjem nameta za TNG gotovo da neće biti potrošača kojem će se isplatiti ovo gorivo. Za tri godine, zabeleženo 30 odsto manje korisnika.

TNG

Finansijska računica vozača koji žele da uvedu plin u svoje automobile – gotovo da je isparila, pišu Večernje novosti.

Zbog konstantnog povećanja akciza za tečni naftni gas poslednje tri godine, za trećinu je opao broj korisnika ovog goriva. Najnovije povećanje nameta za 1,2 dinara po litru, koje se očekuje od narednog meseca, ali i skraćivanje roka na koji se vozila na plin kontrolišu, misle naftaši, potpuno će odvratiti potrošače od TNG.

Pre pet do deset godina uvođenje plina u automobile za vozače je bila investicija koja se isplati za godinu ili dve, u zavisnosti od toga koliko se vozilo koristi. Situacija je sada potpuno drugačija.

“Došlo je do paradoksa, a to je da se u budžet Republike ulilo manje novca po osnovu povećane akcize nego što je taj priliv bio pre povećanja akcize na TNG”, kaže Danijela Vojnić Purčar iz „Euro-gasa“.

“Uzrok je što je potrošnja toliko pala da je zbog pada u korišćenju TNG očekivani efekat na budžet bio manji. Neophodno je istaći da je akciza na ovo gorivo najveća među 12 zemalja iz okruženja, u kojem se ona kreće od nula pa do 200 evra po toni, a kod nas je 330 evra po toni”, objašnjava ona.

Većina vozača u Zapadnoj i Južnoj Srbiji koji voze na TNG prelazi kod suseda da napuni rezervoar, kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. U Srbiji TNG košta 70 dinara, u BiH 52, a u Hrvatskoj 63 dinara.

“Akciza u BiH za TNG ne postoji, a u Hrvatskoj je višestruko niža nego kod nas”, navodi Mićović.

“To nam pokazuje da državna zahvatanja potpuno kroje cenu ovog goriva u Srbiji i dovode do toga da se svake godine za deset odsto smanjuje broj korisnika. Uskoro ih nećemo imati jer nam je cena nekonkurentna, što u poređenju sa susedima, što sa drugim vrstama goriva”, dodaje

 

ATEST

Kao dodatni namet uvedeno je i atestiranje gasnog uređaja na svakih pet godina, iako je ranije ova provera automobila rađena na dvaput više vremena. Bez dokaza o atestiranju, vlasnici automobila ne mogu da registruju auto, a ona košta oko 6.000 dinara.

 

Novosti



KOMENTARI

  1. qq kaže:

    Meni se i dalje isplati…

  2. alek kaže:

    Evo kako moj trosi:

    Plin: 8 L x 70 din je 560 din
    Benzin: 7 L x 135din je 945din
    Razlika neka bude 250din! Godisnje vozim oko 10-12000km. Razlika je 30.000din/god. Tj. 300.000din za 10god. A cena atesta je oko 60.000. Da li se isplati?

  3. stormwatch kaže:

    Kada zemlju vode neobrazovani, nepismeni i primitivni ljudi koji su do nedavno bili zidari, moleri, neradnici, cistaci, odzacari, preprodavci, nakupci, starlete, prostitutke, lopovi…..i odjednom dodju na kormilo zemlje, u takvoj zemlji ne moze biti nista drugo sem vazduplohova i ginekologije kao nauke o zenama.

    U svim zemljama EU gas se potencira ko lud kao cisto i jeftino gorivo, dok je u Srbiji od kultnog statusa dosao do statusa izbegavanja u najsirem luku.

  4. ivan kaže:

    Evo kako moj trosi:

    Plin: 8 L x 70 din je 560 din
    Benzin: 7 L x 135din je 945din
    Razlika neka bude 250din! Godisnje vozim oko 10-12000km. Razlika je 30.000din/god. Tj. 300.000din za 10god. A cena atesta je oko 60.000. Da li se isplati?
    E tako sam ja pravio racunicu za uvodjenje gasa za grejanje i onda samo za dve sezone cena je otisla gore za 60%. Ja ocekujem povecanje cene TNG do te mere da ce se kompletno trziste voznje na gas unistiti.

  5. zorandjala kaže:

    Sa nostalgijom se secam vremena kada je drzavu vodio BRAVAR.Gorivo uopste nije bilo problem mogli smo za platu da kupimo goriva koliko volis,Cak ni kod BANKARA dok je bilo sankcija gorivo je bilo dostupnije nego danas.Tek dolaskom ovih koji su u firme ulazili uz pomoc dugih cevi otislo je sve u p m.Starletovali su se i komunjare ali su svoje starlete placali sami ,ovo danas gde se svi starletuju a narod placa normalno je da sve bude skupo.Kada gas stigne dok se svi ugrade cene idu u nebesa.Bas bi nam dobro dosao neki BRAVAR ili bilo koji drugi zanatlija.

  6. mujo kaže:

    Bravar nam je i „zabravio“.

  7. zorandjala kaže:

    Bas bi bilo interesantno cuti Mujazine sta to kod BRAVARA nije valjalo a sada je idealno.Ili se ti nisi rodio dok je vladao BRAVAR pa sada iznosis nesto sto su ti pricali neki koji {bolje da nekazem}

  8. sajko kaže:

    Živio drug Tito!!! I njegove slobodarske ideje. Proklet neka je svaki fašista i izdajica cijele Juge. Vozićemo mi još što hoćemo,zasigurno i bolje živjeti od sviju. Jer ovo je naš Jugoslovenski mentalitet.

  9. stormwatch kaže:

    @sajko

    Ne proklinjite tako brzo izdajice cijele Juge jer ste verovatno i vi bili jedan od njih ako ste sipali gorivo za vas privatni auto u firmi, fejkovali bolovanja, gradili kuce od tufte mufte nabavljenog gradj. materijala po OOURIMA i SOOURIMA, koristili alate iz fabrike za vasa remek dela kuci, zabusavali na poslu……

OSTAVITE KOMENTAR