Subotica i Segedin sve bliži

Razvoj Segedina i južne Mađarske utiče na orjentaciju severa Srbije i to pre svega Subotice. Pored prirodne i geografske bliskosti dva grada, prekogranični projekti, trgovina i ugostiteljstvo su u poslednje vreme odigrali ključnu ulogu u integraciji regija. Buvljak sa jedne i segedinski tržni centri sa druge strane su dovoljan razloga da se stanovništvo međusobno posećuje. Pored trgovine, tu su i dobro poznata kupališta u Mađarskoj koja posebno leti predstavljaju pravi magnet za ovdašnje stanovništvo. Ako se uz sve to doda i niz projekata koje sprovode gradske institucije, a koje finansira EU, putovanje u Segedin postaje svakodnevnica.

.

Iz tog razloga se sasvim jasno nameće pitanje transporta između dva najveća grada sa dve strane granice. Stoga, projekat pod nazivom „Razvoj integralnog javnog transporta u regionu Subotica – Segedin“ ima potpuni smisao. Pitanja na koje treba dati odgovore se odnose na želje putnika oba grada. Njih je sve više pa je potrebno ići u korak sa tom činjenicom.

 

Projekat koji će trajati 16 meseci koštaće 300 000 evra i finansiraće se sredstvima EU kao projekat pregoranične saradnje u kojem će pored dva grada učestvovati i KTI institut za saobraćaj iz Budimpešte.

 .

Deo sredstava, tačnije 70 000 evra će biti utrošeno za realizaciju „SuBus“a – sistema za elektronsku napalatu u javnom prevozu. Takav sistem je pre izvesnog vremena dobio Beograd, što je u tom gradu izazvalo veliku polemiku i što se tiče funkcionisanja i što se tiče cene.

 .

Marko Somborac sa Blica je na samo sebi svojstven način opisao kako to funkcioniše u Beogradu.

.



KOMENTARI

  1. Lansky kaže:

    Trka prijateljstva, sedamdesetih

  2. Monaliza kaže:

    Pitanje koje se namece jeste  koliko ce narod to zaista kostati i ko ce se okoristoljubiti od toga

  3. Tommi kaže:

    I sta jos?? Popravite pruge izemdju Subotice i Szegeda, to bi bio veliki vest!!!

  4. Žutica kaže:

    Hoćemo li i mi dobiti most za nigde, kao što ga imaju Beograđani ili ćemo samo kartu za Katmundu u jednom pravcu? Ja bi ipak samo posao pa ću i preko Horgoša biciklom u  Mako spa centar, jer ovako nemam ni za kiflu!

  5. Goran kaže:

    Sve je to lepo, krasno i potrebno ali nece kostati samo 300 000 eura vec po obicaju cena ce da skoci zbog brzih prstica

  6. loonatic kaže:

    Bus tipa „ko to tamo peva“ sa elektronskom naplatom… Pa napred u svetlu buducnost!!!

  7. rax kaže:

    sta pise u ovom textu, ja nisam razumela. koji saobracaj izmedju su-sze, jedan, jedini autobus iz su, koji krece u 6:30 a vraca se u 12:30 h. svi koji nemaju auto, treba da sede na guzici kod kuce, jer srbija i madjarska nisu u stanju ili nece da organizuju prevoz izmedju ova dva grada.

  8. srdjan kaže:

    A zasto mi ostavljamo pare u madjarskim spa centrima i banjama a lezimo i sami na izvorima termalnih voda?

  9. rax kaže:

    srdjane, zato sto niti yu, niti srbija nije u stanju bilo koji potencijal u zemlji da unovci i to za dobrobit svih nas. od vremena marie terezije se ovde nista znacajno uradilo nije, samo se unistavalo. ne znam kome si postavio to pitanje, ali razmisli sam sta je znacajno uradjeno zadnjih 90 godina, nesto trajno i korisno.

OSTAVITE KOMENTAR