Subotica u ritmu džeza

Savremene tendencije u jazz-u XXI veka, njegovi prelazi i fuzije ka drugim muzičkim pravcima, iz godine u godinu podstiču da se višegodišnje aktivnosti na afirmaciji jazz muzike  predstave u okviru jedinstvenog, koherentanog programa.

Jazzire 2013 squere two-color logo - transparent background


Jazziré svakako jeste svojevrstan izolovani muzički impuls našega grada, izraz kontinuuma borbe protiv konvencionalnog umetničkog izražavanja. U fokusu ovogodišnjeg događaja je džez muzika koja nastaje u našem okruženju, i to naročito njeni savremeni oblici koji ukazuju na izuzetnu prepletenost i neodvojivost tradicionalne muzike od tekovina savremenog evropskog džeza, ili improvizacije kao izraza slobode umetničkog nadahnuća. Ovaj put se interesujemo i za jednu potpuno novu tendenciju na polju savremenog muzičkog stvaralaštva, u kojoj dolazi do spajanja elektronske muzike sa elementima džeza i improvizacijom

 

Ove godine na festival dolaze umetnici iz 6 zemalja: Nemačke, Holandije, Brazila, Portugala, Mađarske i iz Srbije, a festival obeležavaju dva koncepcijski i vremenski razdvojena vikenda, jedan početkom a drugi krajem novembra 2013.

 


Program se odvija većinom u sali pozorišta Deže Kostolanji, osim poslednjeg dana festivala koji će se održati u Skladištu, a ove godine sa ponosom se ističe saradnja sa Jasnom Jovićević i njenim udruženjem, tako što  kroz deo programa daje podrška ideji projekta „Žene u džezu“.


 
Ulaz će se naplaćivati 200 dinara po koncertnoj večeri (100 dinara za posetioce do 26 godina starosti i penzionere, besplatno za osobe sa posebnim potrebama i predhodno akreditovane novinare).

 

PROGRAM

 

Petak, 8. novembar – 20.00 h
Pozorište „Kosztolányi Dezső” színház, Subotica / Szabadka
FOSSILE 3 (Nemačka, Holandija)
Rudi Mahall – bas klarinet
Sebastian Gramss – kontrabas
Etienne Nillesen – bubnjevi

 

Subota, 9. novembar – 20.00 h
Pozorište „Kosztolányi Dezső” színház, Subotica / Szabadka
BURÁNY KVARTETT (Mađarska, Srbija)
Burány Béla Pöcök – sopran i bariton saksofon
Mezei Szilárd – viola
Benkő Róbert – kontrabas
Sárvári Kovács Zsolt – bubnjevi

 

Petak, 29. novembar – 20.00 h
Pozorište „Kosztolányi Dezső” színház, Subotica / Szabadka
ZVUK PTICA  / projekat Jasne Jovićević u izradi / (Subotica)
Jasna Jovićević – saksofoni, elektronika
 Bojan Bojić – elektronika
YEDO GIBSON – VASCO TRILLA DUO (Brazil, Portugal)
Yedo Gibson – saksofon
Vasco Trilla – bubnjevi

 

Subota, 30. Novembar – 20.00 h
Skladište (Fondacija Danilo Kiš), Subotica / Szabadka
SVETLANA MARAŠ (Beograd) – live electronic music/ sound art
Svetlana Maraš – elektronika
EYOT (Niš)
Dejan Ilijić – klavir
Slađan Milenović – gitara
Marko Stojiljković – bas
Miloš Vojvodić – bubnjevi



KOMENTARI

  1. warrior kaže:

    staviti JAZZ i dvadeset prvi vek u istu recenicu je bar za mene oximoron. JAZZ je vanvremen i razvija se ili stagnira samo u svom ritmu. Cestitam na festivalu, ali najave nikako ne smeju biti vezane za vreme (vekove, mesta…).

    Puno uspeha

  2. adkersu kaže:

    Divna kontra "kraljici Balkana". BRAVO!

  3. Jazziré festival kaže:

    @ warrior:

    Dragi ratniče, hvala na čestitkama i nadam se da se vidimo na nekom od koncerata u okviru festivala. A obzirom da u današnje vreme, između ostalog zahvaljujući i tekovinama savremene civilizacije (čitaj pre svega: internet, web-radio i web-tv…), imamo prilike da slušamo "na tone" različite muzike, ja pre svega jazz-a i world music-a, možemo da uočimo i istančane razlike u pravcima u kojima se pojedini muzički žanrovi razvijaju. A jazz ispred svih, iskazao je predivnu osobinu prilagođavanja novonastalim okolnostima i novom dobu. Mi smo zato i odlučili da za razliku od drugih festivala koji neguju "main stream" jazz, svake godine u novembru predstavimo umetnike koji čini nam se idu korak ispred svojih kolega u razmišljanjima o jazz-u, slobodno eksperimentišu ne zazirući od opšteprihvaćenih muzičkih konvencija i daju ovom muzičkom žanru neke nove obrise. Tačno je da se to ne vezuje samo za XXI vek i da svoje korene pušta kroz čitavu istoriju jazz muzike (ako govorimo o pod-žanrovima: npr. još od kasnih 50-tih pojavom free jazz-a, ili ako govorimo o pojedincima: svakako na prvom mestu moramo da istaknemo Miles Davis-a i čitav njegov opus, uključujući i prve prave eksperimente i fuzije sa elektronikom), ali tek je ova poslednja dekada donela tu vrstu otvaranja, slobode upliva, definisanosti i profilisanosti, ako ništa drugo sveopšteg globalnog dosega i prožimanja sa ostalim muzičkim pravcima… Jazz je prihvatio XXI vek kao svoj (pored toga što mu je u muzičkom remplovanju sa ostalim muzičkim žanrovima daleko ispred svih pripao i XX vek), i ovde dokazao svoju vanvremenost. I eto tu sam iskoristio tvoju opasku vanvremenosti jazz-a sa kojom se duboko slažem. Ali dalje i dublje, verujem da se poslednjih 10 godina već u mnogome razlikuje od onoga što je iza nas. Jer vidim i prepoznajem nova lica jazz-a, bez razlike što imam apsolutnog poštovanja prema starim i iskusnim liscima, onima koji su utrli put improvizaciji i potpunoj slobodi muzičkog izražavanja. A kao odgovorni programski urednik ovog festivala, ne zazirem od toga da u okviru programa predstavim i nešto što bi bilo na relaciji savremene komponovane elektronske muzike, da ukažem na nove trendove, i dozvolim publici koja poseti koncerte da sama traži veze i zajedničke imenitelje jednog i drugog… Ko dođe, potpuno je slobodan i da kudi i da hvali, ali pre svega da se prepusti i uživa u muzici… Dobrodošli na Jazziré.

    Dejan Vujinović

     

OSTAVITE KOMENTAR

63 + = 66

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 9 + 9 ?
Please leave these two fields as-is: