U planu novi put za industrijsku zonu

Dok nije postojao autoput Horgoš-Beograd, najveći putni pravac u gradu Palić-Aleksandrovo je imao primarnu ulogu u međunarodnom saobraćaju koji je prolazio kroz sam centar grada, ali koji ni izbliza nije bio toliko intenzivan kao danas. Izgradnjom autoputa, međunarodni saobraćaj je izmešten iz grada, ali je ostao problem industrijske zone koja je sasvim planski građena uz tada najfrekventniji put.

 

Putna veza ove zone sa autoputem se uspostavlja na dva načina. Jedan preko Palića na petlju „Sever“, a drugi preko centra grada i Senćanskog puta ne petlju „Istok“. Podvožnjak kod Pionira na žalost nije dovoljno visok da bi bio korišćen u teretnom saobraćaju pa su kamioni primorani da ga zaobilaze.

Jedno od rešenja koje je predložila Direkcija za izgradnju grada početkom godine je sanacija i produbljenje podvožnjaka kod Pionira čime bi kompletan saobraćaj bio usmeren na taj pravac. Svakako, pored radova na samom nadvožnjaku neophodna je i sanacija Lošinjske ulice kojoj pre svega nedostaje biciklistička staza i trotoar. Iako najavljeni za ovu godinu, radovi na nadvožnjaku svakako neće biti realizovani, bar ne ove godine.

 

Drugi predlog  je došao iz Zavoda za urbanizam i predstavlja bolje, ali i skuplje rešenje. Planirana je igradnja potpuno nove saobraćajnice duge oko 1,5km na potezu od pružnog prelaza na Senćanskom putu, koji vodi ka petlji „Istok“ do pružnog prelaza kod „Javnih skladišta“ u ulici Đorđa Natoševića. Ovakvo rešenje još uvek nije ni na papiru, te se očekuje početak izrade planske dokumentacije koja će obuhvatiti prostor koji je trenutno pod njivama. Rešenje je skuplje jer sa jedne strane zahteva eksproprijaciju određenog broja parcela, a sa druge strane i izgradnju potpuno novog puta sa sve raskrsnicama. Međutim, gledajući malo šire, ovaj put bi pored rasterećenja Senćanskog i Segedinskog puta u mnogome poboljšao saobraćajnu komunikaciju kompletne komercijalne zone uz Palićki put.

 

Pored toga, postoji mogućnost ponovne aktivacije zapuštenog prostora nekadašnjeg smetlišta, na koje se odnosilo smeće pre postojanja sadašnje deponije. Trenutno stanje tog područija nije poznato pa njegova sanacija može dodatno da poskupi projekat ukoliko trasa prođe preko njega.



KOMENTARI

  1. Pajo kaže:

    Zavrsite prvo sto ste zapoceli i odrzavajte ga!!!!! A ne lupajte gluposti! Nema se para ni za meter kvadratni asvalta!!!! Jos dobro sto nikom nije jos palo na pamet da asvaltira put od Makove do Radonovca, pa da porastu cene placeva i investicija na toj strani grada!A naravno da se spoji i voda iz Makove sa Radonovackom!

  2. djomla kaže:

    Pajo, ovo je tekst o nečemo što tek treba da postane plan… 

    Kao što postoji tekst o planu podzemene garaže kod OU ili tekst o manifestacionom trgu. Zadatak Zavoda za urbanizam je da usmeri infrastrukturalni razvoj grada u jednom pravcu, što ne znači da će to odma sutra da se realizuje.

    Lično bi bio zadovoljan ukoliko bi se ovim provozao 2016. godine.

  3. cupko kaže:

    Ja mislim da bi bilo najbolje da odma rekonstruisemo celu Suboticu ,a ne ovako projekat po projekat .Sve odjednom ,bacimo jednu atomsku bombu i imamo rusevinu tj otvoreni nezavrseni projekat zvan Subotica .Ovako ovo izivljavanje nad Suboticanima tj agonija vec predugo traje .

  4. freelancer kaže:

    djomla:

    Pajo, ovo je tekst o nečemo što tek treba da postane plan… 

    Kao što postoji tekst o planu podzemene garaže kod OU ili tekst o manifestacionom trgu. Zadatak Zavoda za urbanizam je da usmeri infrastrukturalni razvoj grada u jednom pravcu, što ne znači da će to odma sutra da se realizuje.

    Lično bi bio zadovoljan ukoliko bi se ovim provozao 2016. godine.

    Ja, opet, mislim (za razliku od Paje) da si postavio pravu temu. No, kako sam prilično realan, ponekad i preterano, mislim da si pomalo „optimista bez pokrića“. Daleko od toga da ne bih voleo da se „provozam“ tim pravcem, a naročito uredjenom Lošinjskom. Naime, tu ulicu sam godinama koristio kao deo „cik.cak prečice“ od pravca Palića do bolnice (Roda-pored Severa-Javna skladišta-Lošinjska-Pionir-Bajnatska-Izvorska). U jutarnjem špicu (06.30), skraćuje vreme za „momačkih“ desetak minuta. Naročito zato što semafori kod Boze Šarčevića i Elektrovojvodine NISU sinhronizovani kako treba sa ostalima i kada uleti neka dileja pa vam kroz centar prekine zeleni talas.

    Elem, bilo bi SJAJNO, za početak, srediti (produbiti) prolaz ispod podvožnjaka kod Pionira. Saobrajnica, koju si naveo DA, ali za početak ukloniti tegljače iz centra, koji idu „okolo“, od petlje „Istok“ do javnih skladišta, ali I ONE sa petlje „Sever“, koji tutnje kroz Palić. Vozačima bi, recimo saobrajna policija, sugerisala da koriste petlju „Istok“ pa onda do Pionira i u Lošinjsku do Javnih.

    @Pajo, redovno pratim tvoje postove i više puta sam se složio sa tvojim mišljenjem. Više puta, ali generalno, vrlo negativno razmišljaš. I JA KRITIKUJEM često, ali ako je nešto DOBRO, makar samo i kao ideja, ČEMU PLJUVANJE, prijatelju? 

  5. Anonimni kaže:

    Aj prvo da isplatimo kružni tok kod „Šokca“, pa da ga voj put napokon i završi, pa da vidimo ša ćemo dalje, svašta se nešto započne, za dobit muriji koja stoji čeka nebili neko prošao kroz započeto „gradilište“ da bi oni uzeli poneku crvenu, mislim da su već oni mogli isplatiti započeto, kolko su para uzeli. A mošda se to tako i započinje da bi imali gde da uzmu.

  6. Limun kaže:

    E taj kružni tok nije veliki projekat moglo bi „ove godine“ asfaltirati,ide mi već na testise što nije završen,video sam pandure što vrebaju,sva sreća što sam ih na vreme spazio…
    To ja nazivam Subotičkim Sindronom,ne izlečiva bolest ! 

  7. djomla kaže:

    freelancer:

    Ja, opet, mislim (za razliku od Paje) da si postavio pravu temu. No, kako sam prilično realan, ponekad i preterano, mislim da si pomalo „optimista bez pokrića“. Daleko od toga da ne bih voleo da se „provozam“ tim pravcem, a naročito uredjenom Lošinjskom. Naime, tu ulicu sam godinama koristio kao deo „cik.cak prečice“ od pravca Palića do bolnice (Roda-pored Severa-Javna skladišta-Lošinjska-Pionir-Bajnatska-Izvorska). U jutarnjem špicu (06.30), skraćuje vreme za „momačkih“ desetak minuta. Naročito zato što semafori kod Boze Šarčevića i Elektrovojvodine NISU sinhronizovani kako treba sa ostalima i kada uleti neka dileja pa vam kroz centar prekine zeleni talas.

    U pravu si ja jesam optimista ali sam datum 2016. godina naveo kao „bio bih zadovoljan ukoliko“, a to znači da pre 2016. ne ocekujem mnogo po ovom pitanju.

    Sa druge strane ovo svakako nije prioritet. Pored Y kraka, po meni je veći prioritet kompletna rekonstrukcija Somborskog puta od Lifke do Buvljaka sa proširenjem na 4 trake.

    Ali to što bi prvo radio Somborski put, ne znači da urbanisti ne trebaju da predvide i osmisle i ovaj pravac koji je realno dobro zamišljen i ima dobre razloge zašto ga graditi.

    P.S. Ivana Antunovića je sramota…

  8. Nikola kaže:

    Pajo, nemoj biti kako to neko rece, negativan i sve svoditi pod isti kos (kruzni tok i obilaznicu) jer obilaznica je jedno idealno resenje samo treba naci novce za to, i to bi u mnogome rasteretilo grad od teskih kamiona. Ne samo to Teslino i taj deo grada bi imao direktan izlaz prema auto putu, i to treba podrzati ali i obavezati investitore da ne pocinju dok novci ne budu obezbedjeni kao sto se uradio bazen na Prozivci.

    Zato Pajo malo vedrije gledaj na predloge.

  9. freelancer kaže:

    Hm. Somborski put i četiri trake. Nisam siguran da bi širina ulice, od Gajeve do M. Gupca, „izdržala“ to, a da ne stradaju drvoredi. Bilo bi malo „tesno mi ga skroji nane“ i sa biciklistima, ali… Ideja odlična. I još onda spojiti taj, nazovimo ga bulevar“ i Maksima Gorkog, sa 4 trake kroz Matije Gupca. Ima tu sjajnih mogućnosti, ne samo za pomenute ulice, ali se bojim da nema „sluha“ za to. Znam podatak, da je izmedju 2003. i 2005., u Subotici bilo oko 5.000 NOVOregistrovanih vozila. Dakle, mimo onih VEĆ registrovanih. Od tada, ne znam kako varira taj broj, + ili -, ali ono što znam je da postojeća infrastruktura to veoma teško podnosi. Pokušaj, recimo, izmedju 06:25 i 06:40 ujutro, da prodješ od Higijenskog do Patrije. Bez 15 do 20 minuta nemoj ni da se upućuješ tim pravcem. A ima još takvih „čepova“ u špicu. 

  10. djomla kaže:

    Malo smo odlutali od teme….

    Elem, nisu ključne kod Somborskog puta četiri trake koliko je klučno primerice uraditi kompletan asfalt koji je loš, postaviti ivičnjake, spustiti električne instalacije pod zemlju, urediti trotoare, biciklističke staze i sistem za odvođenje kišnice. Pustiti drvored da se razvija i urediti površine pored puta koje se trenutno koriste za sve i svašta… Sve u svemu jedna rekonstrukcija poput Izvorske.

    Ali kada bi se tako nešto radilo, mogao bi se proširiti na 4 trake i to od Zagrebačke do Frana Supila, sa tedencijom daljeg širenja prema samom Y kraku. Zagrebačka ulica je neka prirodna granica starog i novog grada i mislim da nema potrebe uvlačiti bulevar skroz do Matije Gupca, preopteretio bi se bez potrebe a taj deo kao takav treba da bude više pešačka i biciklistička zona. Saobraćaj treba usmeravati na Zagrebačku i Preradovićevu koje bi opet morala da ima prioritet kada su radovi u pitanju. 

    Sve ovo nema neke veze sa GUPom u kojem je Rumenačka ta koja treba da bude deo bulevarskog prstena grada. Ali to je tek nerealno…

  11. Pajo kaže:

    Sva branca koja se pojavi u gradu samo planove pravi jedne te iste ako ne na cetri godine onda na osam!Svaki put nesto prekroje i dupiliraju vrednost planiranja!!!Odkojih ni 10 posto se neostvari Manjifiko i slicno! Izvinte!!!! Sta ce tolko gradj inziljera opstini i javnim preduzecima kada neko sa spolja pravi planove za koje se izdvajaju silni novci!

  12. Limun kaže:

    Kad bi se krenuli šta bi sve trebalo da se uradi ne bi bilo kraja…toliko smo zapostavili Suboticu da će decenijama trebati da dodjemo sebi (naravno kada bi sada krenuli dobrim koracima) !

  13. balog kaže:

    Svaka cast Djolma sto si optimista>

    1. Detetu kad obecas cokoladu za nesto, ako je ne das, vise ti ne cini tj ne mozes ga vise prevariti. Nije optimista nego je realno sa neiskrivljenom prostom logikom. Ovde to nije problem, obecas isplatu prvog dela januarske penzije (iz 19 veka pre Hrista), nekih 300 dianra i otvaraj projekat za projektom.

    2. Do 2016. godine moze sasvim drugacije saobracaj da se krece (tj bidne opterecen) nego tuda. A delom ga i mi preusmeravamo cekajuci.

    3. imas milion prioriteta i zapocetih projekata koje treba zavrsiti (a i megalomanski su)

    4. O nasim ( citaj SU ) urbanistima necu ni da pricam, portiri bi bolje projekte pravili.

    PS: Da li si primetio (kad vec spominjes Somborski put i drvorede) da na Somborskom putu svake godine sade zivu ogradu izmedju puta i biciklisticke staze. Nije lakse zasaditi, pa odrzavati, zalivati, podjubriti itd. Nee, nego svake godine sadi pa sadi. Koliko nas tek to kosta ?

  14. djomla kaže:

    balog

    1. što se tiče ovog projekta nisam čuo nikakvo obećanje… 2016. moja lična želja koja ako se ne ispuni nikom ništa jer niko ništa nije obećao.

    2. navedeni prioriteti su moji lični, a ne gradski. Ali to ne znači da po gradskim treba da pljujem…

    Da ponovim ovaj projekat ima smisla…

  15. Pajo kaže:

    Nikola:

    Pajo, nemoj biti kako to neko rece, negativan i sve svoditi pod isti kos (kruzni tok i obilaznicu) jer obilaznica je jedno idealno resenje samo treba naci novce za to, i to bi u mnogome rasteretilo grad od teskih kamiona. Ne samo to Teslino i taj deo grada bi imao direktan izlaz prema auto putu, i to treba podrzati ali i obavezati investitore da ne pocinju dok novci ne budu obezbedjeni kao sto se uradio bazen na Prozivci.

     

    Zato Pajo malo vedrije gledaj na predloge.

    PRIZNAJEM za bazen sam pogresio mislio sam nece biti kupaca u velikom broju!!!! A situacija je obratna ne da nema vec krcata pa cak se nekad i nepusta u nju vise kupaca !!! Pa sada moram u auto i u Morahalom da bih se kupao i ostavio njima 50etak evra!!! Ili se uputim na jezaro u Topoli!!!
    Od silnih projekata da neko smisli kako se malo kontenjeri mogu sakriti u centru grada i okolini!!! Stvarno je ruglo a i nebi to toliko bas kostalo!!!!!!!!! A bruka za grad i nas da se vec sekundarci bore oko boljih kontenjera!!!

  16. Ivica kaže:

    @Pajo,

    To za kontejnere je već i smišljeno, a i urađeni projekti…kontam da su samo pare problem za realizaciju…

    Vidi više na: http://www.gradsubotica.co.rs/podzemni-kontejneri-i-u-subotici/ 

  17. Ivica kaže:

    freelancer:

    Hm. Somborski put i četiri trake. Nisam siguran da bi širina ulice, od Gajeve do M. Gupca, „izdržala“ to, a da ne stradaju drvoredi. Bilo bi malo „tesno mi ga skroji nane“ i sa biciklistima, ali… Ideja odlična. I još onda spojiti taj, nazovimo ga bulevar“ i Maksima Gorkog, sa 4 trake kroz Matije Gupca. Ima tu sjajnih mogućnosti, ne samo za pomenute ulice, ali se bojim da nema „sluha“ za to. Znam podatak, da je izmedju 2003. i 2005., u Subotici bilo oko 5.000 NOVOregistrovanih vozila. Dakle, mimo onih VEĆ registrovanih. Od tada, ne znam kako varira taj broj, + ili -, ali ono što znam je da postojeća infrastruktura to veoma teško podnosi. Pokušaj, recimo, izmedju 06:25 i 06:40 ujutro, da prodješ od Higijenskog do Patrije. Bez 15 do 20 minuta nemoj ni da se upućuješ tim pravcem. A ima još takvih „čepova“ u špicu. 

    Ajd da se i ja malo ubacim, iako ovo nema veze sa temom…Boljka Somborskog puta (a i Karađorđevog, a i Đure Đakovića), nije nedostatak 4 kolovozne trake (iako bi bilo lepo da ih ima) koliko je nedostatak parking mesta i traka za prestrojavanje…Pa samo kada bismo imali te trake, ne bi se svaki put kada neko želi da skrene u Franskopansku ili neku drugu stvorila kolona vozila…Isti je problem i kada neko izlazi sa parkinga…Znači lepo napraviš traku za uključenje sa parkinga i rešio si problem…Mislim da ne bi bila šteta da koje drvo strada i biciklistička staza malo zakrivuda s obzirom koliku ogromnu korsit bismo imali od toga…Eto je M. Gorkog, 4 trake, al džaba kad nema traka za prestrojavanje kao na Segedinskom, i opet se bespotrebno prave kolone…Znači ne treba ići toliko u megalomanske projekte, treba odraditi nešto u skladu sa našim mogućnostima (možemo govortiti trenutnim, al ne verujem da ćemo narednih 10-tak godina biti sposobni za gradnju novih bulevara)…

  18. Pajo kaže:

    Da je bio i jedan taki kontenjer postavljen u gradu umesto subajka glasao bih drugacije!!! Prozivka puna kontenjera pre svaka zgrada izgradjena imala je i ima i svoje mesto za kontenjere unutar zgrade!!! A u gradu gospoda kojima je od vajkad u dvoristu bio kontenjer sad su izneli na ulicu jer im smeta!!! Treba ih vratiti u dvorista!!!

OSTAVITE KOMENTAR