U Vojvodini se može poleteti s 10 malih aerodroma

Svima je dobro poznato da u Srbiji ima dva aerodroma s kojih se može uputiti na niz destinacija u svetu, ali se mnogo manje zna da u našoj zemlji ima mnogo više takozvanih malih aerodroma i da je njima, praktično, pokrivena cela zemlja.

Od ukupno 32 registrovana aerodroma u Srbiji, deset je u Vojvodini, a kako kažu u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, na dva aerodroma su operateri fizička lica s važećom saglasnošću za korišćenje aerodroma. Saglasnost za korišćenje, koje je izdao Direktorat, imaju aerodrom „Kora” u Somboru, na kojem je operater Nikola Bogdan i „Verušić” u Subotici, gde je operater Milorad Zubić.

Dakle, od 32 aerodroma u Srbiji dva su dobro poznata – aerodromi „Nikola Tesla” i „Konstantin Veliki” i operateri aerodroma imaju važeći sertifikat koji je izdao Direktorat. Na 30 malih aerodroma, 30 operatera aerodroma poseduje dozvolu ili saglasnost za njihovo korišćenje.

Osnovna razlika između te dve kategorije „malih” aerodroma je u nameni, ukazuju u Direktoratu. Tako su aerodromi čiji operateri poseduju dozvolu za korišćenje uglavnom namenjeni za obuku pilota, dok su aerodromi čiji operateri poseduju saglasnost za korišćenje uglavnom namenjeni za nekomercijalno letenje vazduhoplova i obavljanje posebnih delatnosti u vazdušnom saobraćaju koje se obavljaju uz naknadu. Operateri aerodroma su uglavnom aero-klubovi, na sedam su operateri fizička lica i ti aerodromi su u privatnom vlasništvu, a gde se nalaze, kao i ko su operateri na njima, može se videti na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Po rečima načelnika Odeljenja aerodroma u Direktoratu mr Vladimira Pavlovića, na manjim aerodromima najčešće se sreću jedrilice, motorni zmajevi, ultralaki i laki vazduhoplovi, poput „cesne”, „pajpera” ili, recimo, ako se govori o poljoprivrednim aktivnostima, AN-2, „dromader” ili „robinzon R-44” ako se govori o helidromima. U skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju, aerodrom mora biti planiran, projektovan i izgrađen na način koji omogućava bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja, što uključuje bezbedno poletanje, sletanje i boravak vazduhoplova.

Pre izgradnje malog aerodroma, rekao je Pavlović, u skladu sa zakonom, investitor je dužan da Direktoratu dostavi tehničku dokumentaciju kojom dokazuje održavanje prihvatljivog nivoa bezbednosti, a standardi koji se primenjuju prilikom projektovanja su definisani Zakonom o vazdušnom saobraćaju i odgovarajućim podzakonskim propisima.

 

Dnevnik



KOMENTARI

  1. Pravdoljub kaže:

    Eh kada bi počeli ovi aerodromi da se koriste za međunarodne putničke letove..

  2. Burdus kaže:

    Skupo gorivo. Idite peske ili biciklom.

  3. Miša_Su kaže:

    @ Pravdoljub

    Pre desetak godina je pokrenuta inicijativa da se subotički aerodrom otvori za međunarodne letove i to pre svega za poslovnu i sportsku avijaciju. Međutim, zahtevi prema operatoru (U ovom slučaju Aeroklubu) su bili toliki da bez šire podrške (koja je naravno izostala) nije bilo šanse da se tako nešto ostvari. Međutim, kada je to nekome trebalo, međunarodni vazduhoplpvi su poletali i sletali sa ovog aerodroma čak i bez najave, plana leta i kontakta sa kontrolom…

  4. M. S. kaže:

    Sa ovim rukovodstvom, u Aeroklubu Ivan Sarić, na subotičkom aerodromu Bikovo nemojte u skorije vreme očekivati nikakve letove u inostranstvo.
    Bio jednom jedan uspešan aerodrom, bio jednom jedan uspešan klub.
    A onda su ga oteli neki i malo fali do gašenja…

  5. Pravdoljub kaže:

    MIŠA-SU-nadam se da bi se moglo izdejstvovati da naš aerodrom zaživi, jer ipak da ne nabrajam koje potencijale ima sever Bačke..Koristi bi imali zasigurno svi..

OSTAVITE KOMENTAR