Uskoro zbogom zglobnom

Do pre tridesetak godina, Subotičani su zavidljivo posmatrali prestoničke zglobne autobuse kao kakve zmijurine koje se provlače kroz gradske ulice. Klinci su smatrali da je prava avantura zauzeti mesto na platformi u sredini vozila i balansirati u „harmoniki“. Kada ih je Suboticatrans uveo u svoje linije, ceo grad je izgledao gradskije, ozbiljnije.

 

Svakog čuda tri dana… a evo već i tri decenije je prošlo i kako stoje stvari, zglobni autobusi odlaze u istoriju. Nema više velikih preduzeća i radnika, đaka je puno manje, okolnosti su se promenile. Subotica transu je hitno potrebna infuzija pa će se grad zadužiti 115 miliona dinara kako bi pomogao ovom preduzeću. Plan je da se nabave midi busevi – manja i ekonomičnija vozila, pogodnija za saobraćaj, parkiranje ali i sadašnji broj korisnika javnog prevoza. Njihova udobnost, kako računaju, privući će ponovo putnike koje su vremenom pogubili. Imaće klima uređaj, rampu za invalide i još poneko čudo tehnike.

 

Pogledaj :  Subotički gradski autobus – 90 godina



KOMENTARI

  1. Kentaur kaže:

    Eh, da ‘oće tramvaje da nam vrate…

  2. djomla kaže:

    1972. je ukinut tramvaj i promovisan autobus kao jeftiniji i efikasniji prevoz. Danas je autobus u takvom stanju da se vise putnika preveze taksijem koji je postao efikasniji prevoz. Da li se to u Subotici belezi visedecenijski progres ili nazadovanje javnog gradskog prevoza? 

  3. boki kaže:

    ne vidim zašto je problem to da se naši sugrađani voze taxijem.
    to sa taxijem je vrlo jednostavna stvar: neki se voze jer tako žele; neki zato što moraju.
     

  4. Mc kaže:

    Zato postoje studije opravdanosti koje se rade za neki period , mozda bi opet trebalo odraditi ?! 🙂

  5. boki kaže:

    zbog čega zbogom zglobnom autobusu,sad će školska godina i odmah će krenuti gužve u špicevima,uskoro i loše vreme će mnoge subotičane poterati u autobuse i vidi jada opet će biti aktuelna ona reklama „da si Bi…d pila u autobusu bi bila“

  6. Daniela kaže:

    Slozicu se sa Bokijem. Da li ce češće ići ti mini-busevi, tj. da li ce se „pojacati“ polasci?Nece! Ko se utrpa u bus, blago njemu, ko ne-…!

  7. geckon kaže:

    Nema više velikih preduzeća i radnika, đaka je puno manje, okolnosti su se promenile.
    Nema posla, nema ni para za prevoz…

  8. Katcumoto kaže:

    Pa kako ne bi izgubili musterije kad naplacuju kartu 60 din. I jos ako ga koristis dva puta dnevno bolje taxijem ici a ne gurati se po busevima. Treba im para??? Kako? Nemaju od karata!? LoL

  9. dasHHa kaže:

    stvar je jednostavna: Pojedinacne karte su uvek najskuplje, proverite svaki grad u Evropi. Vikend-karte, nedeljne, mesecne su uvek daleko pristupacnije i isplativije ali tu dolazimo do velikog problema subotickog GSP-a. Razredjeni polasci, ne redovne linije, zastareo vozni park, stajalista u avganistanskom stilu. Prvo je neophodno obnovit park, obnoviti stajalista, i povecati kontrolu rada zaposlenih u su-transu. Potom znacajno povecati ucestalost polazaka, prosiriti broj linija (ulice su problem,losi putevi!!). Polaske produziti barem do ponoci i tada se moze svaki gradjanin osloniti na GSP. Kad se to sprovede do kraja bice sigurno mnogo veca zainteresovanost gradjana za ovakav siguran, redovan i kvalitetan prevoz….do tada i ovih 115 mil. je propala kreditna investicija ako se ne zavrsi kompletna modernizacija GSP-a i obuka i kontrola zaposlenih.

  10. highlander kaže:

    Slazem se sa dasHHa…jednostavno ne daju razloga da koristimo njihovu uslugu…zasto se uopste opteretiti sa jos 115 milliona??? da zadrzimo radna mesta partijskim ljudima…svaki dan sve vise dokaza da grad vode diletanti,koji veze nemaju sa zivotom osim kradje…

  11. barbi kaže:

    E dragi moji ,njima je samo izgovor za autobuse samo da bi narodu zamazali oci zbog 115 mil.kredita………..i ove milione ce pojesti mrak!!!!!!!!!!

  12. stormwatch kaže:

    djomla:
    1972. je ukinut tramvaj i promovisan autobus kao jeftiniji i efikasniji prevoz. Danas je autobus u takvom stanju da se vise putnika preveze taksijem koji je postao efikasniji prevoz. Da li se to u Subotici belezi visedecenijski progres ili nazadovanje javnog gradskog prevoza?

    Gosn Djomla, tramvaj u Subotici je ukinut u aprilu 1974. godine. 🙂 Posto ga je ukinuo Novi Sad dosta godina pre toga, i mi smo (uz prilicno mesanje tadasnje pokrajinske vlasti) morali da se povedemo za njima pa smo ga ukinuli i mi, jel’ sto bi imala Subotica nesto sto Novi Sad nema.

  13. djomla kaže:

    Storm, moja greska, neoprostiva  🙂

  14. dasHHa kaže:

    Treba iskoristiti trenutno stanje losih nam gradskih „avenija“ i odma provuci nove sine za novi tramvaj.Putevi su nam ionako bez ivicnjaka i minimalnog kvaliteta pa ce sine ublaziti pucanje asfalta a i imacemo uslove za nove tramvaje. :mrgreen:

OSTAVITE KOMENTAR