Y krak tokom jula meseca

Prva asocijacija kada se kaže "Y krak" nije autoput, već Zagrebačka ulica. Mislim da većina stanovnika ovog grada a posebno onih koji žive u blizini ove ulice, sigurno prvo pomisle na Zagrebačku ulicu. I eto, dok putujemo ka zaobilaznici, imamo idealnu priliku da uslikamo ono što najviše boli sugrađane na Karađorđevom putu, ulici Petra Lekovića, Zagrbačkoj i Beogradskom putu.

Slika
Kamion u sred Zagrebačke

Za izgradnju Y kraka, zadužena je kompanija "Borovica" iz Rume, a u razgovoru sa Draganom Jakovljevićem, saznajemo da je na čitavom potezu od Kelebije do Somborskog puta, skinut površinski sloj zemlje i da se došlo do kote "0", od koje kreće nasipanje peska u debljini od 40cm, sitnog kamena 30cm i 18cm asfalta, u tri sloja od po 6cm.

Slika
Izgled puta kod Somborske petlje

Slika

Slika
Nanošenje lesa

Jedan mali deo trase nije probijen, i to salaš Farkaš, koji je još uvek u pregovorima sa investitorom a vezano za otkup. Kako GradSubotica saznaje, problem vezano za ovu parcelu nastao je kada je država vlasniku salaša ponudila drugu parcelu, na kojoj on treba da izgradi svoje imanje, na šta je vlasnik parcele pristao, ali je problem nastao kada se saznalo da je parcela isuviše daleko od električne energije i da će vlasnik morati da izdvoji velika sredstva kako bi izgradio bandere i sproveo struju do svog budućeg imanja. Trenutno se vode pregovori da se taj problem reši i da se vlasniku obezbede dodatna sredstva namenjena u te svrhe.

Slika
salaš Farkaš

Trenutno se radovi vrše na iskopima lesa i njegovog nanošenja na delove zaobilaznice gde će se naći prelazi preko pruge i puteva. Od ponedeljka kreće kopanje peska i nanošenje prvog sloja trase u debljini od 40cm, nakon čega će uslediti dovlačenje i nanošenje kamena.

Samo na deonici od Somborskog puta do Kelebije će nići 5 nadvožnjaka. Dva prelaze preko pruge.

Slika

Slika
Pruga Subotica-Sombor

Slika
Ovde nema pruge ali je tu nekada bila. Železnice Srbije su dale uslov da se i ovde sagradi nadvožnjak u slučaju da se jednog dana opet uspostavi pruga.

Da li će biti petlje preko Somborskog i Žedničkog puta, još se ne zna, pošto glavni projekat nije još gotov. Od vremena kada će taj projekat biti gotov zavisi i rok završetka radova, pa se iz tog razloga o rokovima neće pričati. Na ostatku trase od Žedničkog puta do autoputa postoji veliki problem, a to su 400 kV vodovi koji Srbiju energetski povezuju sa okolnim zemljema i deo tih vodova će morati da se spušta pod zemlju, kako bi mogao da se zavši i autoput i Y krak.

Slika
Nije samo problem visokonaponska mreža, i određeni broj niskonaponske mreže 400V, treba da se spusti ispod autoputa. Elektrodistribucija je krenula u spuštanje ovakvih vodova koji presecaju Y krak.

Slika

Slika
Deo Y kraka kod puta za Tavankut

Slika
Put za Tavankut

Slika



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR