Za obnovu pruge Subotica-Baja

Predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Županijske skupštine Bač-Kiškuna Gabor Banjai, predstavnici DKMT-a i Komiteta regiona EU, ukazali su na potrebu rekonstrukcije železničke pruge Segedin–Subotica–Baja.

pruga

Oni su šinobusom proputovali deonicu od Segedina do Subotice da bi ponovo skrenuli pažnju na pružni tok u koji nije ulagano decenijama. Pruga je na tom delu to te mere devastirana da put dug svega 40 kilometara traje više od dva sata.

 

Kako je rečeno novinarima, do sada su urađene studije izvodljivosti, u čijoj realizaciji su učestvovali i Regija DKMT i Vlada Vojvodine, koje su pokazale da bi obnavljanje tog železničkog pravca bilo rentabilno, na obostranu korist građana Republike Srbije i Mađarske, kao i važno za unapređenje ekonomske saradnje.

 

– To je jedinstveni projekat koji obuhvata obnavljanje železnčke pruge duge 100 kilometara – rekao je predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor.

 

– To nije obnavljanje samo donjeg trapa već obnavljanje svega: od zgrada do sistema za signalizaciju. Ukupan projekat bi se radio u dve faze. Prva faza bi bilo dizanje ukupnih kapaciteta na brzinu od 120 kilometara na sat, a onda u drugoj fazi sledi elektrifikacija tog dela pruge i dizanje brzine vozova na 160 kilometara na sat.

 

Kako je dodao, prva faza bi koštala nepunih 190 miliona evra, a to podrazumeva popravku pruge od Segedina do Baje. Elektrifikacija bi koštala oko 100 miliona evra.

 

– Mislim da, kada bismo završili samo prvu fazu, to bi bio izuzetan napredak – objasnio je Pastor.

 

On kaže da Mađarska i Srbija imaju različite uslove finansiranja tog projekta, ali je on celina pa ništa ne vredi da se završi etapa od Segedina do granice ako se ne obnovi i deo pruge koji prolazi kroz Srbiju. – rekao je Pastor.

 

Mili 20 na sat

 

Koliko je pruga od Segedina devastirana pokazuje podatak da šinobus većim delom (od Segedina do Bačkih Vinograda) ne sme da ide brže od 20 kilometara na čas zbog bezbednosti kompozicije. Dodatni problem predstavlja i obavezno presedanje na graničnom prelazu Roske jer su u „Železnicama Srbije” propustili da potpišu protokol o saradnji pa naši šinobusi nemaju pravo da saobraćaju na teritoriji Mađarske.

 

Dnevnik



KOMENTARI

  1. Pametnjaković kaže:

    Jedva čekam da mogu sesti na voz, i da kroz pola sata budem u Baji na Dunavu na pecanju.

  2. Bauer kaže:

    Polako ali sigurno Delvidek se vraća matici mađarskoj ,ceste i pruge će biti poveznice ,pa se brišu granice ,samo napred SVM i Pastor ištvan.

  3. zorandjala kaže:

     

    zorandjala:

    Bauer:

    Polako ali sigurno Delvidek se vraća matici mađarskoj ,ceste i pruge će biti poveznice ,pa se brišu granice ,samo napred SVM i Pastor ištvan.

    Ovde napišite odgovor…Ti si imao nesretno detinstvo. Ujeo te magarac za glavu {VALDA JE MISLIO DA JE KUPUS}

     

     

    Ovde napišite odgovor…Kad si bio od sest nedelja.

  4. Boni kaže:

    No više bi voleo da se investira u prugu prema Hrvatskoj ,da imamo direktanu liniju za Zagreb i da za tri sata budemo u metropoli ,treba pitati Pastora u šta su utrošene pare koje smo dobili od Holandije za obnovu te pruge i mosta na dunavu?

  5. Bauer kaže:

     

    zorandjala:

    zorandjala:

    Bauer:

    Polako ali sigurno Delvidek se vraća matici mađarskoj ,ceste i pruge će biti poveznice ,pa se brišu granice ,samo napred SVM i Pastor ištvan.

    Ovde napišite odgovor…Ti si imao nesretno detinstvo. Ujeo te magarac za glavu {VALDA JE MISLIO DA JE KUPUS}

    …Kad si bio od sest nedelja

    Ovo si sam sebi napisao??

  6. vokille kaže:

    A onaj ruski (ili kineski već čiji) kredit i 10 biliona? 
    Od početka novog milenijuma železnice u državi su u totalnom rasulu. Nema direktnog voza do Segedina. Pruga do Crvenke je uklonjena (da mi je znati ko je bio mozak za to). Vozu treba 4 sata do Beograda. Nema direktan voz od Zrenjanina do Novog Sada. Isto tako, nema direktne linije bar do Osjeka, ako ne može do  Vinkovca (Zagreb je u rangu SFa), most na Dunavu kod Bogojeva je obnovljen, ali samo teretni vozovi prolaze, šta je tu teško da se uvede jedan polazak tamo. 
    Ili će nastaviti da se zezaju sa onom prugom Loznica-Valjevo, mada već postoji direktna linija od Šapca (i ta pruga je u rasulu, a to je najbrža komunikacija prema Sarajevu).

  7. Bane kaže:

    Vrlo često putujem za Horgoš. Ne mogu da shvatim da se ta relacija železnici ne isplati. Autobus je više nego dvostrujo skuplji. Kad bi pruga bila bolja, isplatilo bi se uvesti češće polaske i dolaske šinobusa. Pogotovo kad je škočska godina u toku. Učenici i radnici (ako ih ima) radije bi koristli voz, nego autobus. 20 kilometara za sat vremena – to nema ni u Zanzibaru…

     

  8. Bane kaže:

    – To nije obnavljanje samo donjeg trapa već obnavljanje svega: od zgrada do sistema za signalizaciju. Ukupan projekat bi se radio u dve faze. Prva faza bi bilo dizanje ukupnih kapaciteta na brzinu od 120 kilometara na sat, a onda u drugoj fazi sledi elektrifikacija tog dela pruge i dizanje brzine vozova na 160 kilometara na sat.

    Kojih 120 km/h ???!!! Izginulo bi pola stanovnika usputnih naselja… 

     

  9. Neša kaže:

    vokille:

    …Od početka novog milenijuma železnice u državi su u totalnom rasulu…

     

    Baš se "slučajno" potrefilo da je tada došla nova demokratska vlast koja je naivnim biračima obećavala bolji život. Kad ono… rasulo celokupnog društvenog sistema!

    Neka svima zanavek na pameti bude primer uspešne fabrike "Zorka". Ne ostade ni kamen na kamenu… samo prazna livada… jedno veliko ništa… zbrisano sa lica zemlje… kao da nikada nije ni postojala!!!

  10. Stipan Sveti kaže:

    A-haa.. gde se gradi pruga, tu ima i gvoždja, i bakra u izobilju!!! Što će to biti pravi El-Dorado za sakupljače ovi sirovina smiley Pa to je odlična vest… (neće više kidati nakit, otimati torbe, mobilne telefone, vršljati po groblju,itd). "Radiće"oni noću pošto danju spavaju,jer im je jako potrebna lova, pošto, ako ovako nastave, uskoro menjaju status… neće više biti manjina… bićeeeee Većinaaaa  zahvaljujući vama (ja čuvam svoje) He-He-He

  11. Anonimni kaže:

     

    Bauer:

    Polako ali sigurno Delvidek se vraća matici mađarskoj ,ceste i pruge će biti poveznice ,pa se brišu granice ,samo napred SVM i Pastor ištvan.

     

     

    Da li troluješ ili si ozbiljan? 😀

  12. Anonimni kaže:

     

    Boni:

    No više bi voleo da se investira u prugu prema Hrvatskoj ,da imamo direktanu liniju za Zagreb i da za tri sata budemo u metropoli ,treba pitati Pastora u šta su utrošene pare koje smo dobili od Holandije za obnovu te pruge i mosta na dunavu?

     

     

    Slažem se. Treba nam pruga Subotica-Sombor-Osijek-Zagreb.

OSTAVITE KOMENTAR