Zašto je u Srbiji TV skuplji nego u Mađarskoj?

Tehnički uređaji koje uvozimo, i imaju dokaz o bezbednosti i kvalitetu EU, isti papir moraju da dobiju i u Srbiji, i to iz laboratorija koje uglavnom nisu opremljene za ovu vrstu kontrole. Provera svakog modela košta oko 20.000 dinara, zbog čega su televizori i kompjuteri ovde za trećinu skuplji nego u Mađarskoj koja ove troškove nema.

televizori

Zbog dvostruko nižih cena elektronskih uređaja, sve više građana odlazi na šoping ture u Segedin.

 

– Za tzv. potvrdu o usaglašenosti trebalo bi da bude dovoljna kopija evropskog atesta, ali kako Srbija još ne priznaje evropsku oznaku kvaliteta, za svaki model kompjutera, fena, televizora, frižidera uvoznici rade nove analize koje koštaju od 12.000 do 40.000 dinara. A kada nekoliko meseci kasnije izađe novi model kompjutera, koji se skoro ni po čemu ne razlikuje od prethodnog, potrebne su nove skupe analize – kaže Dragoljub Rajić, direktor Unije poslodavaca Srbije.

 

Kako je procedura za analizu ovih atesta spora i birokratizovana, na dobijanje rezultata čeka se desetak dana, a dok šleperi sa robom stoje na carini, troškovi uvoznika i trgovaca se svakodnevno uvećavaju.

 

– Prva dva, tri dana stajanje kamiona u magacinu na carini se ne plaća, ali nakon toga za svaki dan košta oko 10.000 dinara, pa ako šleper stoji pet dana čekajući zbog državnih propisa, istoj toj državi plaća još oko 500 evra. A posle se pitamo zašto nam je tehnika toliko skupa – kaže Miloš Rajković, uvoznik tehničke robe.

 

Rajić objašnjava da se u Srbiju uvozi desetak hiljada proizvoda koji imaju elektromotore, svaki od njih ima više različitih modela, a ukoliko uvoznici proveru svakog modela plate oko 200 evra, što znači da preduzetnici za nepotrebne analize na godišnjem nivou daju desetine miliona evra.

 

24.sata



KOMENTARI

  1. roki kaže:

    Prilicno smesan tekst. Opravdanja, opravdanja. …..Pa to sto plate 20.000 dinara tu dozvolu za jednu vrstu televizora je nista ako oni od te vrste uvezu 1000 komada. Ispada da to televizor poskupi za 2 dinara…..A naravno da su u Madjarskoj televizori jeftiniji zbog velike konkurencije pa ako jos dodas povracaj AFE…juhuhujuuu

  2. Небитно kaže:

    Зашто је у Србији све скупље него у Мађарској?:)

  3. prodavac i kupac kaže:

    Smešan jeste, samo zato što nije potpun.

    Tim troškovima treba dodati famoznu eko taksu, koja se plaća na sve proizvode koji posle postaju posebni tokovi otpada. Pogađate, ovde pripada sva tehnička roba.

    I još nije kraj… Dodajte i muzički dinar koji se plaća na sve što reprodukuje muziku, video, fotokopire, štampače… itd. To se zove muzički dinar ali ni izbliza ne košta samo dinar.

    To sve treba dodati na ateste i slina zadržavanja. Deset dana čekanja je jako dobro vreme. Obično to traje i do mesec, dva…

    Nema tu kod nas leba. Niti je roba dovoljno jeftina da se kupuje niti privatnici zbog toga ne zarađuju ni izbliza koliko oni u inostranstvu.

    Ovi što vam bodu oči sa džipovima, vilama i bahaćenjem, uglavno nisu to stekli kroz legalne tokove trgovine… Raspitajte se malo… Sve šverceri, mutljavine, trange frange.

  4. LAKI kaže:

    Stvarno  nebitno !  Ne  samo  da  je  skuplje  no  u  Madjarskoj  ali  i  skuplje  no  igde  u  Evropi !  

    Bec / Wien –  koji  je  bio  nekada  proglasen  najskupljim  gradom  u   nekadasnjoj  Evropi  uvek  je  stajao  na  prvim  mestima  shopping  cena , pocev  od  hrane  , garderobe , tehnicke robe …  a  o  kvalitetu  i  da  nepricamo !  ZAR  JE  SRBIJA  NAJSKUPLJA  DRAVA  SA  NAJNIZIM  PRIMANJIMA ???

     

  5. zorady kaže:

    Na kojem to carinskom parkingu kosta dan 10 000din?Javna skladista subotica 1 dan parkinga za kamion sa carinskom robom je 1600din a luka beograd 3 dana 5700din!Lupetanje ali smesno lupetanje 

  6. karoly kaže:

    jedan dan je mozda  1600dinara samo za parking, ali i stajanje sofera i kamiona i to koska . Zar ne ?? 

  7. Anonimni kaže:

     

    karoly:

     

    jedan dan je mozda  1600dinara samo za parking, ali i stajanje sofera i kamiona i to koska . Zar ne ??

     

     

    Sofer dobija pare po turi, bez obzira trajala ona 5 dana ili 10 dana.

  8. Brunhilda kaže:

    Ovde pise i onaj koji razume problematiku i onaj koji je uopste ne poznaje.Ni jedan prevoznik nece drzati robu na kamionu duze od dan eventualno dva,ali samo onda kada ne zna da postoji moguci problema sa papirima.U tim slucajevima postoji mogucnost skladistenja robe(koje takodje ima cenu,ali daleko manje od auto dana).Sto se tice "papirologije",naravno da je komplikovana i zato skupa,ali nazalost,drzava mora negde da "otme" pare od uvoznika,jer su ukinute carine na mnoge artikle,a na mnoge smanjene i konstatno se smanjuju svake godine.("Dinkiceva jednostrana liberalizacija tarife sa EU"),a time mora da dopuni budzet.Naravno i to nije dovoljno,posto nam je drzavni aparat preskup,pa se i u druge oblasti uvode razno razne takse i nameti(kod registracije,poreza itd).To placaju svi gradjani ove izmucene zemlje…za sada.Tehnicka misljenja,atesti,ili ti homologacije,su na zalost zaostavstina od starih propisa koje se drzava ne odrice rado(dobra parica),a sve to pod maskom zastite domacih proizvoda kojih nema nigde,jer i nemamo proizvodnju, pogotovo ne visokutehnolosku proizvodnju.I kada bi ukinuli te namete pri uvozu,izmislili bi nove.

OSTAVITE KOMENTAR