Završena treća deonica „ipsilon” kraka

Na nadvožnjaku iznad pruge Subotica–Beograd, radnici „Vojputa” nasuli su poslednjih sto metara asfalta. Iz kamiona se, u punoj širini puta, slivala vrela masa, preko koje potom prelaze mašine koje će je utabati kako bi očvrsla i postala završni sloj puta. Brekću mašine, radnici poravnavaju ivice asfalta, drugi dodatno rashlađuju mašine koje prelaze preko vrelog asfalta koji se isparava u dodiru sa hladnim vazduhom. Svi su užurbani i zadovoljni: ovo je njihov poslednji radni dan na deonici ipsilon kraka za koju je 12. decembar bio rok za završetak radova.

„Preostalo je još da uredimo zemlju oko gradilišta, kako bismo prostor oko puta ostavili urednim, i još da kolege postave branike na nadvožnjaku i za nas je na ovom delu ipsilon kraka posao gotov. Asfaltiranje je završeno i mi odlazimo sa gradilišta”, kaže nam Tibor Mandić, rukovodilac gradilišta iz „Voj puta”.

Radnici ovog putnog preduzeća, u konzorcijumu sa MBA „Ratko Dmitrović” i „Somborelektro” iz Sombora pobedili su na javnom tenderu za nastavak radova na ipsilon kraku. U posao su uvedeni 16. aprila, a do 12. decembra imali su zadatak da za 780,9 miliona dinara urade kružni tok, 4,8 kilometara puta, jedan nadvožnjak i jedan natputnjak.

Ovo je treća deonica ipsilon kraka koja se gradi i obnavlja od 2016. godine, i do sada su već funkcionalne petlja „Jug”, koja je završena u prvoj fazi radova, i s ranije urađenim delovima sada je u funkciji desetak kilometara od ove petlje do kružnog toka na somborskom putu. Asfaltiranje desetak kilometara puta u ravnici, tri kružna toka, nadvožnjak i natputnjak u graditeljskom pogledu možda nisu veliki izazov, ali važnost radova na ipsilon kraku prevazilaze puko zbrajanje njihove kilometraže. Reč je o obilaznici oko Subotice, kojom se teški saobraćaj izmešta izvan grada uz neposredan povez graničnog prelaza Kelebija i auto-puta Subotica–Beograd.

Put je počeo da se gradi još 1990. godine i do 2016. godine izgrađeno je tek nešto manje od 10 kilometara u profilu poluato-puta, u „iskidanim” deonicama koje nisu bile funkcionalne niti puštene u saobraćaj. Zbog protoka vremena, prilikom sadašnjih radova, ove deonice su morale biti obnovljene, i u dosadašnjim fazama povezani su delovi obilaznice i stavljeni u funkciju. Na kružnim tokovima je urađena vertikalna i horizontalna saobraćajna signalizacija.

Treća deonica za putare je do sada bila i najteža: Tibor Mandić nam navodi da su morali da demontiraju jedan natputnjak, kao i da „preslože” kosinu za nadvožnjak. „Sve smo to radili iz početka, srušili smo stari nasip, vraćali nazad po slojevima od 30 do 40 centimetara, nabijali zemlju, a iz instituta iz Beograda su stalno kontrolisali da li je dobra čvrstina i strogo smo ispunjavali sve uslove vezane za kvalitet radova”, kaže Mandić.

Radovi na trećoj deonici biće završeni dva, do tri dana pre roka, a pred putarima je da se uradi još desetak kilometara ipsilon kraka prema graničnom prelazu Kelebija. Nastavak radova zavisiće od planova Ministarstva za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu, a republički poslanici iz Subotice već su najavili da je nastavak radova na ipsilon kraku uvršten  u republički budžet.

 

Politika



KOMENTARI

  1. avet kaže:

    Puno smo se naslušali ove jalove priče o završecima radova dva ili tri dana pre roka, što nama običnim smrtnicima, a i gradu Subotica zvuči beznačajno u odnosu na to da su radovi započeti skoro pre 30 godina i do dan danas nisu ni blizu kraja.
    Za pravo slavlje će biti razloga tek kada kamioni u tranzitu uđu u Srbiju na graničnom prelazu Kelebija i odmah se priključe na ovu zaobilaznicu i njom zaobiđu grad ovim putem prolazeći Somborski put van grada, prolazeći Žednički put van grada i priključe se na glavni auto put Budimpešta-Beograd iza Bikovačke petlje.

  2. belial kaže:

    Neka se jave kada naprave to kako treba! Pun auto put obilaznica a ne jedna traka pa da cekamo 50 godina za drugu kao sto smo cekali za NS.

  3. Svetac kaže:

    Natputnjak?! Lepa naša serbska jezika!

  4. Marinko peić kaže:

    Ako ga tako uređujete kao KRUŽNI TOK na Somborskom putu bolje nemojte ni uređivati jer ono vaše uređenje jw VELIKA SRAMOTA

  5. Djuka kaže:

    Bohoci!

  6. lacika kaže:

    Taj konzorcijum je za muljanje,zato su i stvoreni.Kakve veze ima Somborelektro i asfaltiranje puta.

  7. Tarabetina kaže:

    Lepo ste to sredili al kamioni i dalje moraju na carinsko skladiste i pored buvljaka da prolaze, pa raskrsnica Zagrebacke i Somborskov luta ce da se slomi od kamiona…… Sta je sa pravcem od Crvenog sela do Kelebije?

  8. Oki kaže:

    Ova obilaznica nije predviđena da bude deo auto-puta.

  9. Iskren kaže:

    Taj ko je projektovao kruzni tok na Somborskom putu trba da pokida svoju diplomu i tuzi profesore jer je lose projektovan posto je uzak,kada krenu kamioni i lose vreme pored asvalta ce biti ogromne rupe jer tockovi kamiona silaze sa puta

  10. bac Vranje kaže:

    @ lacika
    kad je isti covek vlasnik Somborelektra i Vojputa,a uz to brat Velikog Vodje onda te ne treba objasnjavati u kakvoj su sprezi te dve firme

  11. Bezimeni kaže:

    HVALA AUSTRIJSKOM PREMIJERU,KAKO SE ONO ZVASE

OSTAVITE KOMENTAR