„Niko nam nije pomogao“

 

-Lažu svi oni iz nadležnih državnih organa koji tvrde da su pomogli ljudima blokiranim na putu – izjavio je za „Mađar so“ Novosađanin Igor Luković koji je proteklog vikenda u blokadi prouzrokovanoj snežnim nanosom i kolonom automobila na deonici autoputa Subotica-Beograd između Bačke Topole i Malog Iđoša proveo gotovo ceo dan.

 

– Nismo dobili informaciju o tome šta se dešava i kada možemo biti odblokirani. Sam sam najpre pozvao Auto-moto savez Srbije, tamo se niko nije javljao, a ni na njihovom vebsajtu nisam našao nikakvo upozorenje u pogledu blokade na putu. Tada sam pozvao Krizni štab Subotice, tamo su saopštili da nisu nadležni. Somborski krizni štab je rekao isto , kao i policija. Posle toga više nisam ni znao koga da zovem. Nikog nisam video da je ljudima delio čaj. Ja sam imao dovoljno goriva, grejao sam automobil, imao sam i ćebe. Neki su, međutim, bili u mnogo goroj situaciji i niko im nije pomogao. Budući da je druga traka autoputa bila prohodna, tamo su povremeno prolazila pojedina vozila policije ili vatrogasne službe. Mi smo im mahali, pokušavajući da ih zaustavimo. Niko nije stao ili reagovao na nas –posvedočio je sagovornik „Mađar so“-a, uveren da je još tada, u subotu uveče, mogla da bude presečena metalna ograda između dve suprotne trake autoputa, ali da je to učinjeno tek sutradan, u nedelju posle 11 časova. Dodao je i da niko nije pružio pomoć ni u oslobađanju zavejanih vozila, da su to ljudi sami činili rukama ili sa čime su umeli i ocenio da su javne službe i vlasti – zakazale.



KOMENTARI

  1. brat kaže:

    kako bre Madjar So… a ovi ostali Yuj Jeco i RTV cute, ha???
     

  2. Anonimni kaže:

    Gde ste bili 08.12.2012 na 09.12.2012 god. noć između 23.15 i 04.00 sata ujutro kada su ljudi na putu za Višnjevac i Azotare čekali u smetovima zatrpani mehanizaciju a odgovornost su prebacivali Voj put i Čistoća da ne pripada njihovom nadležnosti a na putu čekali 70 ljudi da ih neko spasi samnom zajedno jedini koji su imali imalo zaintersovanje za te ljude su podržka bili subotčka saobraćajna policija koja je non stop davalainformacije i malo  nade da nam pomogne .

  3. freelancer kaže:

    Ne čudim se uopšte zašto na tzv. “srpskim” medijima nije objavljena prava istina šta se dešavalo na putu te noći, već o tome piše Madjar so. Da neće patriJote sada reagovati kako isti “podriva” i “rovari” protiv sistema? A sistem….

    Neorganizovan, haotičan, improvizovan… sve ovo pod uslovom da UOPŠTE i postoji. Jer, za vanredne situacije (pa i elementarna nepogoda) BI TREBALO da postoji nešto što se zove operativni plan. NE uopšteni tipa “firma će održavati pravce te i te blablabla…  Plan, podrazumeva: deonica od – do, vozilo za čišćenje to i to (reg. oznaka), vozač IME I PREZIME! Vreme: od momenta početka padavina. E, a za to treba i koordinacija sa RHMZ i radarskim stanicama (Bajša, npr.). U uslovima bez vetra čeka se da padne x cm snega (čini mi se minimum 5 cm po putu), da bi se UOPŠTE krenulo u čišćenje. U uslovima pojačanog i jakog vetra (kao u subotu), JASNO je da 5 cm na jednom mestu može da bude metar i 5 cm na drugom. Kada se to otkrije, već je kasno. ODUVEK se znalo koji pravci su kritični, naročito put prema Somboru, zbog konfiguracije terena. Ali ne, lično sam čuo vozača jedne firme zadužene za čišćenje: “Ma kakvi, neće ovo dugo. Ma šta ima da se vozam tamo ovamo bezveze. A znaš li i pošto je nafta?” Čekaj malo, KO je taj vozač, šta on predstavlja? Meteorologa, “stručnjaka” ili šta? 

    Kada se dogodi nezgoda, kao na auto putu, onda se čini SVE da se evakuišu ljudi. Kakva, kola, autobusi, kamioni! LJUDI. I u drugim zemljama (uredjenim) pada sneg. Ima i mećava i saobraćajnih kolapsa. Ali, kako to da se to tamo rešava ekspresno, a ovde ČAK 5 dana po prestanku padavina, većina puteva izgleda kao tek uzorane njive sa x cm debelim slojem snega i leda?

    Politički direktori JKP-a, politički namešteni “tenderi” za održavanje puteva, politički motivisano odsustvo odgovornosti SVIH: od vozača grejdera do ministra saobraćaja i šefa za vanredne situacije. Mentalitet “lako ćemo”. I GLUPOST, ljudska glupost! Krenuti na put popodne, a da je pri tome ceo dan sneg padao I ZNA se, ili se bar može pretpostaviti (pametnom dovoljno) da će službe PONOVO biti “iznenadjene” snegom, da ništa neće funkcionisati kako treba i uprkos SVEMU, “ja idem!”, “ja moram”. E pa onda sedi u kolima celu noć i smrzni se. Jedna budala manje na svetu. A zašto? Zato što je narod stoka. Hteli ste? Eto vam… 

  4. mefi kaže:

    Sramota mala beba  u kolima hitne pomoc,i sa upaljenom rotacijom, cetiri sata je  bila zaglavljena u koloni jer vas je sneg i prognoza iznenadila u decembru .Vi ste nauceni da nikada nikome ne odgovarate ,bezdusni ste. Nadam se da ce se neko zbog ovog saobracajnog kolapsa ,proritetnog autoputa odgovarati.

  5. sss kaže:

    laze taj igor

  6. Lara kaže:

    Dobro jutro srbijo……za ovo nema niko reci….naravno ko nas jebe …….navikli smo mi na ovo.!

  7. NIKOLA kaže:

    NEMATE POJMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MOJ TATA JE 4 DANA CISTIO OD SUBOTICE DO FEKETICA A SPAVAO JE SAMO 4 SATA!!!!!!!!!!!!!!!!!A NIJE IMAO NISTA DA JEDE A NI DA PIJE!!!!!!!!!!

  8. lale kaže:

    Ljudi, pa ne ide se zimi bez opreme, i ja sam bio zaglavio na putu gospođinci-kovilj, ali lopata, lanci i teraj dalje, jes da je potrajalo ali nisam stajao u mestu i čekao da se sneg otopi.

  9. nesvrstan kaže:

    U potpunosti verujem Igorovoj izjavi jer je sve bila upravo tako a za neke ljude i mnogo gore!

    NIsam bio u koloni od prve noći ali sam stajao na autopoutu u nedelju. Nije mi bilo toliko strašno jer sam bio spreman. A kao što je neko već rekao, onog trenutka kad sneg počne da pada, lopata i ćebe se stavljaju u auto i ne vade se do proleća! Ne zbog toga što mi živimo u planinskoj regiji, već zato što smo navikli da našim životima upravljaju KRETENI, pa da VOJPUT svake godine iznenadi sneg u zimskom periodu i da se onda ulažu MAXIMALNI napori da se reše problemi.

    Moram napomenuti – nemam nikakve zamerke za radnike, vozače tih kamiona za čišćenje snega, mnogo puta sam lično video kako rade i nešto više od pukog opisa njihovog radnog mesta sa namerom da pomognu ljudima na putu, pre dve godine su i meni pomogli da izvučem auto iz kanala.

    Ljudi koji tim radnicima organizuju radni dan su problem, nakon svih ovih godina zajebavanja sa snegom u našem gradu i okolini moj lični zaključak je da su ti ljudi, uprava, direktori, šefovi – NESPOSOBNI za profesionalan rad na tim radnim mestima.

    Ovde nikako ne smemo izostaviti i odgovorne ljude u opštini.
    Mi, građani Subotice, smo budale na kub! Toliko smo tuđih g….a pojeli do sad,
    pa ćemo pojesti i ovaj sneg. A sa njim ćemo pojesti i rupe na pločniku od svinjskog šatora, rupe na putevima zbog lošeg materijala i zimskog asfaltiranja…

    A ono što nećemo pojesti nego ćemo morati da stvorimo su novci koje će silni čelnici da isisaju iz budžeta na ime vanredne situacije, vanrednog angažovanja mehanizacije, ljudi, kriznih štabova, odbora, konferencija, sednica i rasprava o alarmantnoj situaciji i nanosima snega…

    E sad bih Vas samo još zamolio da zamislite jednu grupicu ljudi, u kojoj se nalazite svi vi i u kojoj se sa svima vama, običnim građanima (nikako političarima, političari su elita i ne pripadaju ovoj našoj glupoj grupici), nalazim i ja – pa onda svima nama zajedno kažem – E LJUDI, BUDALE, KRETENI…UDAHNITE DUBOKO, PA DA PRVO PROGUTAMO NAJVEĆE G…O PA ĆEMO POLAKO NA SITNIJE KOMADE 

  10. freelancer kaže:

    Nije me mrzelo da potrošim nešto goriva i vremena te da se provozam ulicama grada i Palića. Šesti “dan posle” izgleda ovako: Palić – očišćen Segedinski put “na crno”, pravac ka vikend bnaselju (ne u potpunosti) i Dubrovačka (ne u potpunosti). Uz njih se može navesti M.Oreškovića, Zelengorska, dok OSTALE ulice izgledaju apsolutno netaknuto od nedelje ujutro. Grad – osim par “glavnijih” ulica, ostale su KATASTROFA. Pitanje: KO je zadužen za čišćenje lokalnih puteva i ulica? Voj-put nije. NA OSNOVU čega je firma XY dobila tender za održavanje puteva u gradu i prigradu? Na osnovu burazersko-ja-tebi-ti-meni sporazuma unutar DEMOKRATSKE STRANKE! ALO STOKO!!!! Dokle više mislite da zaj*****te ovaj grad? Da se razumemo, ni ovi “desanka” ne bi bili ništa bolji. HOĆU DA IZABEREM imenom i prezimenom predstavnika moje mesne zajdnice u lokalni parlament! Hoću da, kada se ovako nešto desi, kažem “Šta si radio, mamlaze? Za šta sam te ja birao tamo? Da greješ guzicu i primaš pare? M-R-Š!!!!” 

    Zaglavio sam na putu celu noć? Suuuuuper! hajmo da vidimo koliko nas je bilo? 100, 200… Ok, TUŽBA! Tušim državu Srbiju za nadoknadu zbog… izgubljenog vremena, potrošenog goriva, traume moje dece u hladnim kolima, traume zbog gladi i žedji. Molim lepo PLATITE toliko i toliko. A ti “državo” posle se objasni sa tvojim ministrom Mrkom večitim I veljom seljakom, ko je tu koga zaje***. Što se mene tiče, možete i ordenje da im podelite. 

    Možda nije primereno poredjenje, ali nije u pitanju poredjenje zemalja, već NAČINA rešavanja problema. Švajcarska i Vojvodina (namerno nisam napisao Srbija, jer je već i moronu jasno da je “brakorazvodna parnica” odavno u toku. čeka se samo da jedna (ona dole) strana ne pravi sr**a, već da lepo i mirno potpiše RAZVOD). Dakle, u toj Švajcarskoj, u SVAKOJ opštini (ne Kantonu), za sva KLJUČNA pitanja, raspisuje se referendum. Bezbroj referenduma. Oni koji vode grad PITAJU gradjane. Ako gradjani (npr. Subotice) kažu: “NE! Nećete uraditi to i to, već nešto drugo, POTREBNIJE. Ne, neće ta i ta firma izvoditi radove na održavanju ulica, jer su prošle godine uprskali stvar, već ćete izabrati drugu!” itd. itd…. Ugovor o održavanju lokalnih puteva i ulica: član 1,2,3,4…. jedandesettri… i? Prelazne i Kaznene odredbe ugovora. “U slučaju neizvršavanja ugovorenih obaveza ili nastanka materijalne štete gradjanima, preduzeće – izvodjač ĆE ISPLATITI PENALE lokalnoj zajednici u visini xxxx dnevno ili kumulativno i svakom gradjaninu po priloženom zahtevu.” E N D E!!!!

  11. nesvrstan kaže:

    Freelancer – podržavam te!

    Čak bih dodao opciju – toliko imamo seljaka (po zanimanju) ili zemljoradnika u našem kraju koji zimi nemaju šta da rade a imaju mehanizaciju.
    na svaki traktor može da se postavi oprema za čišćenje snega.
    Svako ko želi, može da učestvuje, da podnese zahtev i potpiše ugovor o delu sa opštinom.
    Opština neka odredi 10 odgovornih osoba koje će vršiti kontrolu tako što će obilaziti reon za koji budu zaduženi i beležiti iz sata u sat stanje na putu/ulici/delu grada , pa se na kraju radnog dana ili nedelje ili meseca sabere učinak i plati svakome po zasluzi.

    Sad će se naći neko pametan da pita ” a odakle seljacima oprema za čišćenje snega?!”

    Moj odgovor leži u ciframa koje se svakodnevno isplaćuju javnim preduzećima, Vojputu, Užice putevima, svojevremeno Komgradu…pa i ko zna kome još (ne bi me čudilo da Dulić Family imaju angažovan  neki kamiončić na koji dižu novce kao oni u Kolubari do nedavno)

    Od svih tih “uloženih” para će u godišnjem budžetu sigurno biti mnogo manja stavka kupovina namenske opreme, pa davanje na otplatu tim korisnicima/zemljoradnicima koji prihvate zimski posao. Svi bi bili zadovoljni,
    imali bi mogućnost otplate opreme koja njima samima može biti višestruko korisna, a grad bi dobio lanac odgovornosti za koji bi se onda TAČNO moglo utvrditi, npr:

    Pera sa svojim traktorom nije očistio 3 ulice a uzeo je novce – Peru je postavio Ivan i nije prijavio da ovaj ne radi – Ivanu je šef Joška koji isto tako ćuti – Joška je drug “sa fakulteta” Modestove supruge koji nije baš siguran šta je trebao da uradi … i tako ih sve lepo redom isprozivamo, izbacimo na taj isti neočišćen sneg, ali u čarapama (bez čarapa bi bilo potpuno orkutno, ovo bi mogao biti zakonski minimum), pa da osete i na svojoj koži kako su nas sve zajebali do sada! 

    P.S.: Sva sličnost pomenutih imena sa stvarnim osobama je slučajna, autor zadržava pravo slobode govora i ostaje pri ideji o izbacivanju na sneg u čarapama! 

  12. moles kaže:

    Ako ce traziti krivca to ce sigurno biti portir koji je bio u smeni, jer nije ocistio ispred ulaza pa rukovaoci masina nisu bili u mogucnosti da pridju mehanizaciji. On ce biti javno lincovan, a ako bude imao “srece” , posthumno ce ga rehabilitovati !

OSTAVITE KOMENTAR