Službe lokalne samouprave i državnih organa nisu prestajale sa radom ni tokom vanrednog stanja.
Rad sa strankama rešavali su online, ili na druge načine, kako bi lične kontakte sveli na minimum. Ukidanjem vanrednog stanja neće se sve vratiti u uobičajene tokove, te rad sa strankama, uz pridržavanje najstrožih zdravstvenih propisa, najranije može početi od ponedeljka.
Subotička filijala Nacionalne službe za zapošljavanje ne prima stranke. Zbog proglašenja vanrednog stanja nezaposleni ne moraju da se prijavljauju mesečno, ili tromesečno. Ova mera ostaće i dalje na snazi bez posledica. Odnosno, neće biti izbrisani iz evidencija lica bez zaposlenja, stoji u saopštenju našoj redakciji koji je dostavljeno elektronskom poštom.
Ukoliko neko, iz bilo kog razloga ostane bez posla, onda na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje može da načini online prijavu, uz prilaganje potrebnih dokumenata koji su postavljeni na internet sajtu.
Služba Republičkog geodetskog zavoda u Subotici neće otvoriti svoja vrata ove sedmice. Potrebni dokumenti mogu se tražiti putem interneta.
Sa proglašenjem vanrednog stanja Gradska uprava u Subotici svoj rad prilagodila je propisima. Uslužni centar i dalje je na raspolaganju građanima, ali je zbog epidemije promenjen način rada. Između ostalog, poslovi se mogu rešavati putem telefona ili elektronskom poštom.
„Ukoliko je potrebno izdati izvod iz matičnih kniga ili bilo šta drugo, to se obrađuje na vreme i dostavlja strankama na bezbedan način. Mogu doći do portirnice Gradske uprave i preuzeti to što su naručili, ili informaciju dobiti telefonom ili elektronskim putem“ kaže Marija Ušumović Davčik, načelnica Gradske uprave, Subotica.
Ukidanjem vanrednog stanja verovatno od ponedeljka može otpočeti i uobičajeni rad u Uslužnom centru. Epidemiološke mere ipak ostaju na snazi, tako je na primer obavezna fizička distanca jednih od drugih, nošenje rukavica i maski, dezinfekcija obuće i drugo.
Kancelarija ombudsmana u Subotici u sredu je još pritužbe građana primala samo telefonom. Od početka vanrednog stanja, posebno zbog zabrane izlaska, najviše je poziva bilo zbog onemogućavanja rada negovatelja i zbog izostanka nege. Ali bilo je i mnogo drugih pritužbi – kaže lokalni zaštitnik građana.
„Mnogi su se javili sa problemima zbog posla. Mnogi građani su se interesovali za svoja prava i mogućnosti za rad od kuće. Vlada je dala uputstvo da svako ko može, i ukoliko u porodici postoji dete mlađe od 12 godina, da jedan od roditelja radi od kuće. Oko tog pitanja mnogo građana nas je potražilo“ kaže Erika Tot Salai, zaštitnik građana, Subotica.
Ipak, u najvećem broju su se javljali penzioneri u vezi njihovih primanja i prihoda. Kancelarija ombudsmana od četvrtka će već raditi, a od ponedeljka će započeti i povremene prijema građana u vangradskim mesnim zajednicama – dodala je Erika Tot Salai.