Posle oktobarskih promena 2000. godine, očekivao se raskid sa dotadašnjim režimom i obračun sa korupcijom i kriminalom. Na žalost ispostavilo se da ta očekivanja nisu bila realna, što se dobrim delom osetilo i kroz događanja u kulturi. Film "Centar za pranje filmova" prati dešavanja u svim oblastima kinematografske industrije u protekloj deceniji, pokušavajući da nađe odgovore za neke veoma čudne postupke nove vlasti.
Gost večeri, autor filma – Srđan Knežević.
Bioskop LIFKA, 13. januar, 20h
Karta: 150 RSD
Sniženo*: 100 RSD
* Studenti i penzioneri
• Žanr: Dokumentarni
• Trajanje: 83′
• Uloge: U filmu se pojavljuju Branislav Lečić, Dušan Kovačević, Slobodan Šijan, Goran Paskaljević, Branko Baletić, Želimir Žilnik, Mića Milošević, Gordan Mihić, Radoslav Zelenović, Božidar Zečević, Verica Barać i dr.
Dokumentarac "Centar za pranje filmova" bavi se "nezgodnim" pitanjima, od pranja para kroz filmove i festivale do spornih privatizacija "Avala filma" i bioskopa.
Preporučuje se svima onima koje to zanima, a nisu uspeli da pohvataju zakulisne radnje u srpskoj kinematografiji u poslednjih desetak godina. Način na koji se ovde, u Srbiji, a i Vojvodini dodeljuju sredstva poreskih obveznika za snimanje filmova i pravljenje filmskog festivala (reč je o prvom "Sinema sitiju" iz 2007. godine), o tome kako je i u čijem interesu uništena bioskopska mreža "Beograd filma", kako i je i zašto ugašen Institut za film (a zamenio ga je Filmski centar Srbije), koji je preseljen sa atraktivne lokacije u centru Beograda u kancelarije kod železničke stanice, pitanje budućnosti studija i zemljišta "Avala filma" u Beogradu", propast filmskog fonda "Neoplanta filma", kao i ko je ko, i ko bi šta mogao biti, u debelo iskompromitovanom srpskom filmskom ostrvu / džungli. Tek, ovim pričama se još ni nazire rasplet (kako se kaže: mnogi još nesmetano posluju usled nedostatka dokaza) da se zaključiti pored ostalog iz Kneževićevog filma, koji je bi valjalo da iz meseca u mesec dopunjava novim znanim i neznanim ovdašnjim filmskim malverzacijama i skandalima.