Tema predavanja je najranija istorija filmske muzike u eri nemog filma. Saznaćete, kako je izgledao zajednički rad na filmu i baletu Erika Satija, Rene Klera, Fransisa Pikabije, Marsela Dišana i članova Švedskog baleta.
ULAZ SLOBODAN.
Cinema – početak filmske muzike
Tema mog predavanja je najranija istorija filmske muzike u eri nemog filma.
Muziku za dadaistički spektakl Relâche koji se reklamirao kaoTrenutni balet u dva činasa projekcijom kratkog filma u pauzi, komponovao je Erik Sati, kontroverzni i avangradni francuski stvaralac. Balet Relâche/ Otkazana predstava je bio poslednje Satijevo delo, premijerno izvedeno1924. godine, godinu dana uoči njegove smrti.
KInematografski medjučin /Entr’acte Cinematographiquejerežirao i montirao Rene Kler (René Clair), a scenario i dekor osmislio Fransis Pikabija (Frances Picabia). Partitura sa naslovom Cinema pratila je ovaj niz namerno grotesknih slika lišenih značenja.Oslanjajući se samo na informaciju o dužini kadrova i na nazive scena u filmu, Sati po prvi put tretira muziku kao konstitutivni element filma.
Iz predavanja saznaćete… kako je izgledao zajednički rad na filmu i baletu Erika Satija, Rene Klera, Fransisa Pikabije, Marsela Dišana(Marcel Duchamp) i članova Švedskog baleta; kako je Sati došao na ideju da koristi repeticije u muzici; zašto se balet zove Otkazana predstava i još puno zanimljivih podataka.Film Entr’acte, sa originalnom orkestarskom verzijom kompozicije Cinema,biće emitovan nakon predavanje. U filmu se, pored Satija i Pikabije, pojavljuju i Man Rej (Man Ray), Marsel Dišan, Jan Borlin (Jean Borlin)- solista i koreograf Švedskog baleta, Rolf de Maré-osnivačŠvedskog baleta i producent spektakla Relache.
Slogan Švedskog baleta je bio Mi smo plesači koji se usuđuju da ne plešu
WE ARE THE DANCERS WHO DARE NOT DANCE.