Deca uče od načina na koji žive

Socijalna inkluzija dece sa smetnjama u razvoju ima za cilj da stvori okruženje u kome će svako iskoristiti mogućnosti i prilike da uči, razvija svoje veštine, koristi svoje talente i potencijale i time doprinese da Subotica bude bolje mesto za zajednički život i rad.

Picture 082

Osnovne škole ''Miloš Crnjanski'' i ''Žarko Zrenjanin'' su kroz projekat: ''Socijalna inkluzija dece sa i bez smetnjama u razvoju“, inkluzivnim radionicama omogućile zajedničko stvaralaštvo i druženje.

 

Pokroviteljstvom Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice Novi Sad, aktivno je podsticano kreativno i interaktivno vršnjačko druženje putem ličnog učešća u izgradnji uzajamnog razumevanja, poštovanja i tolerancije tokom oktobra, novembra i decembra meseca.

Picture 051

Picture 039

Picture 032

Projektom je postignuto

 

– Povezivanje škola, redovne i specijalne;

 

– Dat je model sticanja socijalnih i komunikacijskih veština, kroz vršnjačko druženje i podsticanje pozitivnog, interaktivnog i odnosa u kojem deca sa i bez smetnji u razvoju, ravnopravno participiraju i sarađuju;

 

– Senzibilisanje roditelja dece bez razvojnih smetnji za uočavanje i razumevanje statusa dece sa smetnjama u razvoju i opterećenosti njihovih roditelja;

 

– Stimulisani su činioci vaspitno-obrazovnog procesa na aktivniji, svesniji i kompetentniji pristup inkluzivnom obrazovanju;

 

– Razvijaće se i produbiti osetljivost šire društvene zajednice za probleme dece sa smetnjama u razvoju, koji objektivno postoje u procesu sticanja socijalnih i komunikacijskih veština koje im u velikoj meri mogu olakšati i poboljšati kvalitet života;

 

Prepoznajemo da u našem društvu postoje nejednakosti i da faktori kao što su siromaštvo i diskriminacija umanjuju kvalitet života deci sa smetnjama u razvoju. Zato je važno da ova osetljiva kategorija, ali u inkluzivnom obrazovanju i njihovi vršnjaci, ne budu isključeni iz socijalnog miljea, već da joj se, naprotiv, kreiraju prilike kroz koje će se sticati osećaj pripadanja i sopstvene vrednosti.

 

Ideja od pisanja, planiranja do sporvođenja ovih ativnosti realizovana je na radost svih učesnika projekta kao i šire društvene okoline. Organizaciju i realizaciju projekta su sprovele Vera Đorđević, defektolog OISŠ "Žarko Zrenjanin" i Danijela Đedović pedagog OŠ "Miloš Crnjanski".

Picture 095

Picture 068

Picture 075

Picture 076

 



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR