DS: “Vizija” Jenea Magaija

Nakon skoro osam meseci ponavljanja prazne fraze o „domaćinskom“ poslovanju, konačno možemo da utvrdimo šta to u svakodnevnom radu slučajnog gradonačelnika Jenea Maglaija znači.

Beogradski-put---Brace-Radic

Po našim saznanjima, po naredbi Jenea Maglaija, Direkcija za izgradnju grada Subotice je raskinula ugovoreno proširenje tri veoma frekventne raskrsnice u ulici Maksima Gorkog i na Segedinskom putu, odnosno „ E-5“ putu, kako bi tim novcem asfaltirala nekoliko manjih ulica. Ovim je Jene Maglai direktno odgovoran za stvaranje gužvi na ovom pravcu, odgovoran za smanjenje bezbednosti učesnika u saobraćaju u gradu  i odgovoran za dalje povećanje nivoa štetnih izduvnih gasova.

 

Osim što je ta odluka u potpunoj suprotnosti sa bilo kakvom svešću o razvoju grada, ona nosi i malo dublju problematiku, a to je odluka da bude asfaltirana ulica u kojoj živi jedan od članova Gradskog veća. Da li gradonačelnik Maglai pod „domaćinskim“ poslovanjem podrazumeva to da će domaćinstvu svakog člana Gradskog veća svojim odlukama obezbediti nešto mimo svake logike, prioriteta, a na štetu razvoja grada?

 

Svaki put kada se u špicu ”zaglavite” na raskrsnici “E-5” puta i ulice Braće Radića, setite se našeg “vizionarskog” gradonačelnika.

 

A našim sugrađanima koji žive u neasfaltiranim ulicama preostaje samo da se mole da se baš u njihovu ulicu doseli neki član Gradskog veća.

 

Informativna služba Gro DS



KOMENTARI

  1. ej kaže:

    tako je ds, i ja sam molila boga da se neko od vas doseli u moju ulicu, nazalost nije niko, niti je praonica park-palic to uradile, samo zamaljavanje nas gradjana, sto bi nasi rekli "mlacenje praznom slamom". ne znam jos uvek za maglaia, ali za vas znam da ste obicni lazovi. o maglaiu cu suditi za godinu dana, mozda je i on isti kao vi.

  2. Miki kaže:

    Bravoo Jene neka si raskinuo ugovor…bolje da ima sto vise asfaltiranih ulica nego da mi gospoda mozemo lakse da skrecemo u ulicu Brace Radica kako smo skretali do sada tako cemo i od sada ali bar neko djete nece ici u skolu blatnjavim ulicama….BRAVOOO

  3. zorandjala kaže:

    Svaka cast gro DS .Moram da priznam da tesko mogu da vas razumem.U moje vreme bi to ljudi rekli.POKRI SE USIMA I CUTI.

  4. djomla kaže:

    Subotica je grad sa velikim infrastrukturnim problemima, posebno kada je u pitanju putna infrastruktura. Grad je odavno prerastao postojeće puteve i poslednjih godina se isključivo bavio asfaltiranjem neasfaltiranih ulica.

    Prioritet grada bi mogao biti usmeren na glavne saobraćajnice. Segedinski, Senćanski, Beogradski, Somborski i Karađorđev put, te Preradovićeva i Zagrebačka ulica. Mora se uspostaviti kontinuitet u rešavanju ovih problema.

    Ukoliko se prespava 2, 4 ili 10 godina postoji realna mogućnost da se 2030. godine probudimo i zapitamo "Šta smo do sada radili?", kao što se i danas pitamo "Kako je moguće dočekati 21. vek bez asfalta u ulici?".

    Petnaestogodišnji diskontinuitet koji smo doživeli od 1990. do 2005. godine ne bi smeo da nam se ponovi. Jer se ovi problemi ne mogu rešiti za godinu ili dve. Ali…

    Možete reći šta god hoćete, ali Maglai kao neko ko se direktno pita u vezi ovakvih odluka nema viziju izgleda Subotice 2030. godine, niti može da pretpostavi infrastrukturalne probleme grada za 20 ili 50 godina. I to je problem.

  5. stormwatch kaže:

    Valjda su glavne saobracajnice UVEK PRIORITETNE! Tako je to kada covek rodjen na selu vodi grad.

  6. Pera kaže:

    Mala dopuna:

    Subotica se u pogledu izgradnje saobraćajnica nikada nije ni probudila. Njena ulična mreža je potpuno ista kao 1910. godine (mislim na grad jasno ograničen prugama na istoku, sever i jugu i grobljima na zapadu). Uostalom, uporedite mape. Mislim da je ona jedini grad u jako, jako širokom okruženju koji nikada, ali nikada nije srušio ni jednu kuću radi izgradnje nove saobraćajnice. Izgradnja novih ulica je uvek značila samo produženje postojećih, sa kapilarnom mrežom sporednih ulica, ali u saobraćajnom smislu, osim što je asfalt zamenio kaldrmu i klinker – sve je isto.

    Eliminacija tramvaja i proširenje saobraćajnica su sjajno fingirali izgradnju saobraćajnica, ali je rezultat već 80-ih godina bio nezadovoljavajući. 

    Jedini projekat izgrdnje novih saobraćajnica (GUP-ove i ostale urb.planove ću zanemariti, ionako se u pogledo saobraćajnica nisu ostvarivali) bilo je asfaltirane ul.51. divizije. I ideja da se saobraćajnica od Aleksandrovih salaša na Malom Paliću produži do javnih skladišta, koja je izgleda napuštena. 

  7. Maglai ima svoju racunicu kaže:

     

    zorandjala:

    Svaka cast gro DS .Moram da priznam da tesko mogu da vas razumem.U moje vreme bi to ljudi rekli.POKRI SE USIMA I CUTI.

     

    Zasto bi se pokrivali usima, sta je pogresno receno? Mozda neko argumentovano obrazlozenje ili se komentarise samo da bi se ostavio komentar.

  8. zorandjala kaže:

    Djomla problem nije da Maglaji nema viziju problem je da ovi koji su nam unistili perspektivu kritikuju ove da nista nerade.Pokrivanje usima je zato sto nisu sebi podigli mauzoleje sto su imali nameru.Pare potrosili{stavili sebi na racune} a sad pametuju.Onaj koji radi to moze traziti od drugih.

  9. bac-vranje kaže:

    zoki, a ko nam je unistio viziju?? SVM je na vlasti od 88 godine , to je 26 godine!! Ajde ok 24 posto 1.5 godine nisu bili u vlasti i sad po kome treba pljuvati po nekom ko je 6 godina bio na vlasti ili nekom ko je 24 na vlasti,sta je uradjeno u Subotici za te 24 godine SVM-a ,a sta za 6 godina DS-a, molim te samo paralele bez politikanstva, samo mi reci izgradjene projekte i ime gradonacelnika u to vreme,kad se saberes videces u koje vreme je grad nesto radio a u kome su pojedinci uzimali lovu u svoje dzepove.Svi su oni slucajni gradonacelnici jer nesmeju izaci na izbore kao pojedinci vec se skrivaju iza imena partija.Govorim ovo kao glasac sasvim trece partije da me pogresno neshvatis, samo mi je zao kad prodjem na kraju dudove sume, centrom i sl.

     

  10. Jelena kaže:

    Za one koji ne znaju, radi se o Beočinskoj ulici i Milimiru "asfaltiraj mi ulicu" Vujadinoviću…

  11. Negro kaže:

    E, ako je tačno da ČGV  Milimir živi u Beočinskoj…. angry

    Mada, šta se čudim . To i liči na "primitivizam-neznanje-ja tebi ti meni-djes ba kume" mentalitet koji nam je nametnut. 

  12. ej kaže:

    stormwatch, pa valjda jednom trebaju i ti sto ne zive u epicentru doci do civilizacije. 

    ovi sto smatraju da vms nije nista uradio za 24-26 godina, mislim da nisu u pravu, neka prigradstka naselja nikada iz blata ne bi izasli da nije bilo vms, mnogi ne srbi, koji zive u tim naseljima su jako zahvalni bas kasi, ne verujem da bi gojko napravio ikada ulice i puteve u tim naseljima, jer covek i ne zna da postoje.ziveo jozef kasa!

  13. zorandjala kaže:

    Bac Vranje potpuno si u pravu.Ovi nasi politicari su nam oduzeli pravo da ktitikujemo.KO god je bio na vlasti nevalja.Ostaje nam samo da trazimo da se gradonacelnik bira imenom i prezimenom al i taj bi nas zavrno.Bac vranje ovo nista nevalja a tesko da moze biti bolje.Dogodine ce deliti dzabe crnu farbu da se ufarbamo u nigere pa ce nam valjda biti bolje.

  14. bac-vranje kaže:

    da je to resenje prvi bi stao u red za tu farbu

  15. bac-vranje kaže:

    @ ej

    ajde daj mi imena ulica u Tavankutu, M. Bosni,Novom i Starom Zedniku, Bajmoku,Djurdjinu,Bikovu,Misicevu koja su novoasfaltirali VMSZ-ovski gradonacelnici? Kod nas u zavodu nema ni jedne pa ajde mozda ces mi ti otkriti neku, mislim da sam nabrojao dovoljno prigradskih mesta

     

  16. djomla kaže:

     

    Pera:

     

    Jedini projekat izgrdnje novih saobraćajnica (GUP-ove i ostale urb.planove ću zanemariti, ionako se u pogledo saobraćajnica nisu ostvarivali) bilo je asfaltirane ul.51. divizije. I ideja da se saobraćajnica od Aleksandrovih salaša na Malom Paliću produži do javnih skladišta, koja je izgleda napuštena. 

     

    Taj prodor 51.divizije iako nepotpun u smislu javne rasvete, biciklisticke (pesacke) staze i lose raskrsnice sa Majsanskim putem predstavlja poduhvat koji necemo ponoviti u skorije vreme. 

    Ko je tada Vucinica i demokrate pitao da li ima ili nema para? Da li se neko pravdao? Trazili su se rezultati i vrsen je pritisak na njih. Danas se svaki Maglaijev izgovor prihvata bez ikakvih problema.

    Nadao sam se da ce se posle 51. divizije i Izvorske nastaviti sa projektima prosirenja glavnog puta, realizacije Majsanske petlje i prodora do Javnih skladista. Za svaki taj projekat je potrebno vise od jedne gradjevinske sezone. Sto znaci da bi kroz 6-10 godina imali tri resena problema.

    To su stvari od kojih se ne moze odustati. Moze Maglaije da ih odlozi i ostavi nekom svom nasledniku, ali ce se oni morati resiti. Sada, za 1, 3, 10 ili 100 godina. Od toga ne mozemo pobeci, samo sto ce situacija svake godine biti sve losija.  

     

  17. Nebitno kaže:

    djomla:

    …Maglai kao neko ko se direktno pita u vezi ovakvih odluka nema viziju izgleda Subotice 2030. godine…

     

     

    Desetak godina svima govorim da Subotica (kao i cela država) propada a to propadanje je ubrzano uspostavljanjem apsolutističke i nakaradne vladavine DS.

    Tačno je da politikanti nemaju viziju o izgledu grada. Još tačnije je da oni nemaju nikakvu viziju o ničemu sem o svojoj koristi a najtačnije je da Subotica zbog ovakvog upravljanja, kome se ne vidi kraj, u dogledno vreme neće ni postojati.

    Nekada je ovaj grad imao kapije. Danas ih nema. Da ima, već sada bi trebalo zadužiti nekoga ko bi ih jednog dana zatvorio, zaključao a ključeve obesio o ekser. Da čekaju nekog ko će znati gradom da gazduje domaćinski i ljudski.

    Mesta u kojima nema života zovu gradovima duhovima. Nije daleko od realnosti sledeća prognoza zasnovana na malo mašte:

     

    A ovo su primeri da je grad na dobrom putu za nestajanje:

  18. freelancer kaže:

    @Nebitno… Zanimljiva ilustracija. Asocira me na Half life 2 game, koja se nekad baš "pržila" na računarima 🙂 Neverovatno je kako se stvarnost postupno pretvara u tu fikciju…  Komentar ti je dobar…

    A sad o "viziji" generalno. Neko je napisao "političari nemaju vizije…".  Pa naravno, ta amorfna masa, kod koje je svejedno da li mu je mozak u dnu ledja, a du*e na vratu ili obrnuto i ne može imati nekakvu viziju. U proteklih sto godina glavne saobraćajnice su proširivane isključivo na uštrb tramvajskih pruga i zelenog pojasa, a zanemarljivo je proširivanje radjeno rušenjem objekata uz saobraćajnicu. Da bi se one (glavne saobraćanice, mislim da je djomla nabrojao) proširile, dovele u funkcionalno stanje za današnje potrebe, a i one u 2030-oj (po uslovom da sve ne ode u božju…) trebalo bi porušiti bezmalo pola grada što je svakako neizvodljivo. Pa ako se ne može u širinu (u većini slučajeva), kako bi bilo da se proba sa drugačijom REGULACIJOM? Nisam saobraćajni inženjer i neću da lupam, ali… Sistem jednosmernih ulica, ograničenje skretanja u odredjene ulice, ukidanje parking mesta za oslobadjanje još saobraćajnih traka itd, itd… A kombibacija i mogućnosti IMA. Pa šta nema? Mozgova? Zabrana skretanja levo u Braće Radić, u čemu je problem? Štrosmajerova jednosmerna u jednom, a Matije Gupca u suprotnom smeru, u čemu je problem? Isto to za Djure Djaković i Jovana Mikića… Eeeeee, ali će odmah poskakati oni čija dupeta noge ne mogu da nose, već samo kolima… U tome i jeste poenta! Stimulisati javni prevoz, a navedenom deregulacijom (navedenom samo kao PRIMER) DEstimulisati saobraćaj automobila… 

    Kao što rekoh, to je samo IDEJA, a za praktičnu primenu toga neko valjda ide u školu, studira… doktorira cool 

  19. Bane kaže:

    Pogledajte samo mapu Grada Subotice. Izgleda kao nekakav nepravilni kvadrat (romboid, kao i svi ravničarski gradovi). Živeo sam 22 godine u Tuzli (BiH), u gradu u kojem dve paralelne ulce (kao Beogradski put) dele grad na dva dela, a između njih du naselke od višespratnica Kao npr.Prozivka). (računajte da u jednu zgradu od 8-9 spratova mmožete smestiti jednu subotičku ulicu) tako da tamo, kad vam dođe autobus na stajalište, ne morate pešačiti i do 500 metara, do svoje zgrade – stignete za 5-6 minuta ,zatim se liftom poperte do svog stana  Mi bismo ovde hteli da nam projektuju gradski saobraćaj tako, da nas vozač autobua mal-te-ne odnese do kuće… Priznajte da smo i mi malkice preterali… Ne računam one što svojim kolima dođu do svoje kuće (Teslina, okolina itd.). Asfaltiranja ulica se nisam dotakao zato, što je, nemoguće sve ulice odjednom asfaltirati, kao što bismo svi voleli… Za to niti ima vremena, niti novca.

    Molim čitaoce da o i o to me malo razmisle.  Hvala

  20. Anonimni kaže:

    Kad je moja ćerkica učila da vozi biciklu, nije bilo asfalta u našoj ulici…

    Kad je učila da vozi rolere, nije bilo asfalta…

    Sad više i ne treba – tata će da je kolima odnese do grada ili da joj da pare za taxi da ne izgleda k'o neuredna seljančura koja ne ume da očisti cipelice za izlaske… (ko krene čistih nogu, već na prvom ćošku il' je sav prašnjav il' je sav blatnjav)

    Kad padne kiša, kod nas i na putu do nas svuda poplava – nema kanalizacije. Dok ne bude, ne treba nam ni asfalt. A političari nek u našu ulicu ne dolaze – ovo je pošten kraj gde nema lopova, nek' tako i ostane, pa makar to značilo da ćemo ostati bez asfalta…

     

  21. djomla kaže:

    Da li ste vi, kada ste kupovali placi (kuću) do tog placa dosli po kisovitmo ili sunacanom vremenu? 

    Postoje neka nepisana pravila pri kupovini nekretnina.

    1. Nekretnina se razgleda zimi – jer se tada ne mogu sakriti nedostaci u izolaciji, losi prozori, los krov, vlaga i buđ. Sve to se leti može ušminkati.

    2. Do nekretnine se dolazi tako što se stane ispod Gradske kuće i peške se ode do nje. To je jedini realan utisak o poziciji te nekretnine.

    3. Kada se vraćate, vratite se autobusom. Ako neupete da ga nađete ili nema obližnje linije i to je neki znak.

    4. U ulicu ulazite po kiši. Odma ćete znati da li ima ili nema knalizaciju i da li ima ili nema blata. Da je vaš komšija septičku jamu iskopao odma ispod vašeg prozora.

    5. Pogledajte da li u blizini ima škola, obdanište, prodavnica, pošta, pijaca. Može vam se desiti da vam dete po blatu pešači 3km do najbliže škole.

    Onda odradite i tačku 6,7,8,9,10 (legalizacija, premeravanje) i tek onda pitate za cenu.

     

    Ovakav princip asfaltiranja, koji je negovan poslednjih 12 godina, gde svi moraju da imaju asfalt daje kontra efekat. Što grad čini neodrživim na duže staze. Pročitajte:

    https://www.gradsubotica.co.rs/suboticka-naselja-bez-smisla/ 

     

  22. Beli kaže:

    Da je vaš šef Dulić završio svojevremeno Y krak , bilo bi puno manje infrastrukturnih pitanja. Žalosno je što ste kratke pameti pa nam servirate gluposti svaki dan. 

    Opet naj DS biro za dezinformacije . Rovari li rovari .wink

OSTAVITE KOMENTAR