ElevenEs iz Subotice uradio prototip prve najduže LFP baterijske ćelije

Kompanija ElevenEs iz Subotice završila je dvogodišnji razvojni program i napravila prototip najduže baterijske ćelije u Evropi, koja će se koristiti za električna vozila i skladištenje energije.

ElevenEs je napravio prvu i najdružu LFP (litijum gvožđe fosfat) baterijsku ćeliju u Evropi, koja će biti isporučena na testiranje kupcima u prvom kvartalu 2023, najavila je kompanija.

Izvor: EPA-EFE (Ronald Wittek)

LFP baterijske ćelije odlikuje veća bezbednost, pristupačnost, dug vek trajanja i veći broj cuklusa upotrebe.

LFP baterijske ćelije se prave bez nikla i kobalta, a jedan od razloga povećane potrebe za njima je rast upotrebe električnih vozila, kao i potrebe za skladištenjem energije koje zahteva baterije za stabilizaciju energetskih sistema usled rastućeg udela obnovljivih izvora energije.

Kompanija je najavila u saopštenju da će njena EDGE baterijska ćelija biti prikazana na The Busines s Booster, godišnjem međunarodnom događaju za umrežavanje koje organizuje kompanija EIT InnoEnergy, koji će okupiti predstavnike više od 150 vodećih tehnologija održive energije iz celog sveta, u Lisabonu 28. i 29. septembra.

LFP tehnologija, koja će prema Bloomberg NEF, 2022. godine dostići 40 odsto udela na globalnom tržištu baterija, odlikuje većom bezbednošću, pristupačnošću i povećanom održivošću.

Pored dokazanih bezbednosnih karakteristika u električnim vozilima, LFP baterije traju dvostruko duže od najčešćih konkurentskih tehnologija.

Poslednjih meseci, vodeće automobilske kompanije kao što su Tesla, Folksvagen, BMV, Mercedes, Ford i druge već su uvele LFP ćelije u svoje vozne parkove.

„Nakon što smo probali i testirali više od 500 laboratorijskih uzoraka ćelija, razvili smo konačnan hemijski sastav i dizajn ćelija i izrasli u međunarodni tim od skoro 50 ljudi. Razvoj ide prema našim planovima i očekujemo da ćemo do kraja ove godine zatvoriti i seriju B investicije, proširiti proizvodne kapacitete na 300-500 MVh i uključiti nekoliko strateških investitora kako bismo dalje ubrzali naš rast“, rekao je generalni direktor ElevenEs Nemanja Mikać.

Pored toga, on je naglasio da će ElevenEs tržištu ponuditi tri različite veličine EDGE baterijskih ćelija u prizmatičnom formatu, koje će biti konkurentne svim trenutno dostupnim masovno proizvedenim baterijama na globalnom tržištu.

ElevenEs je industrijski spin-off projekat Al Pack grupe iz Subotice, multinacionalnog lidera u preradi aluminijuma sa skoro tri decenije iskustva i znanja u visokopreciznoj preradi aluminijuma, ključnoj komponenti proizvodnje elektroda koja čini aktivni deo LFP baterija.

Laboratorija i razvojni centar rade od juna 2021. godine, a prva faza proizvodnog pogona biće završena do januara 2023.

Prva faza giga-proizvodnje (8GVh), sa kapacitetom za isporuku baterija za 200.000 električnih automobila godišnje, očekuje se do kraja 2025.

 

Tanjug



KOMENTARI

  1. croat kaže:

    Tanjug, telegrafska agencija nove jugoslavije, nisam ni ocekivao bolji clanak. Razvojni centar postoji malo vise od godinu dana i vec su napravili bateriju koja traje dvostruko duze od slicnih resenja. Lider u pravljenju pakovanja za pasteta je to svoje iskustvo pretocio u pravljenje baterija. Meni ovo sve malo senzacionalisticko …

  2. Kokos kaže:

    Jeli ce fabrika biti na mestu bivse fabrike mesa 29. novembra?

  3. Facebook kaže:

    Bravo bravo. Najzad nesto savremeno i iz Subotice! Drzava i grad treba vise podrske da da na ovakve i slicne projekte. U tehnologiji je buducnost! Imamo pametnu omladinu koji odlazi na zapad a umesto toga mogli bi da ostanu u svojoj zemlji i da rade na projektima buducnosti kao baterije, digitalizacije, odrzivi razvoj, savremena poljoprivreda i slicno.
    Ebes pink, rts i facebook, to nas nece spasiti od propasti. I ovako kasnimo 100 godina iza zapada vreme je da pocnemo da se i mi pripremamo za buducnost.

  4. X-MEN kaže:

    Kokos*
    Da tamo će biti, tako se najvljivalo

  5. Croat kaže:

    samo da dodam zelim im sve najbolje i da uspeju i da budu dobra kmpanija da radnici dobro zaradjuju al clanak mi je skroz bezveze.

OSTAVITE KOMENTAR